Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-05-31, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Man blir faktiskt lite deprimerad av dessa inre stridigheter som aldrig verkar vilja få ett slut. Jag vet inte mycket om denna Skillt annat än vad jag hört om honom, inte allt för smickrande beskrivningar. Dock är han en person som faktiskt verkar i verkligheten och gör saker i verkligheten. Det tycker jag är beundransvärt. Sedan om han är mer av en tillgång eller en belastning låter jag vara osagt, jag vet helt enkelt inte. Men i ärlighetens namn tror jag knappast folk kommer rata SvP för att Skillt är medlem. Låter riktigt långsökt och folk som hävdar detta brukar ofta vara folk som ändå inte hade röstat på SvP, ofta Sverigedemokrater som är livrädda att få lite jord under naglarna. Om inte nationalister tjatade så förbannat mycket om Skillt sida efter sida skulle knappt någon utanför den nationella sfären ha en aning om vem denne herre är.

Tvärtom så är det främst genuina och seriösa nationalister som är kritiska till SvP:s lednings bristande omdöme och handlingskraft i vissa specifika frågor.
Citera
2013-05-31, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det här handlar INTE om gardet. Det handlar om Skillts sammanlagda rykte och meritlista som är något föga positivt för SvP eller i "vanligt folks" ögon. Nu syns han i ett offentligt sammanhang och givetvis lyfts han fram för att svärta hela grejen.

Medborgargardet är bra.

Precis exakt så. Svenskt medborgargarde som motarbetar blattarnas härjande = bra. Subkulturella och livsstilskriminella problemfigurer = dåligt.
Citera
2013-05-31, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuisto
Hur glada är de inte för att skapa en miljö där partiledningen för SvP genom en infantilt obstinat stolthet väljer att ha behålla honom för att inte framstå som svaga inom den egna sekten. SvP har trots allt i praktiken valt att spänna honom lika fast till partiet som en jude spänner sin tefillin.

Ja tyvärr präglas partiet, partiledningen och flera medlemmar som är aktiva på Flashback av en infantil, olycklig och destruktiv sekt- och bunkermentalitet.

Citat:
Det finns så enormt mycket negativt att säga om denna människa vilket mängder av nationalister, alltså redan övertygade människor, redan har påpekat. Ändå tillåts han att husera fritt. Detta kommer att straffa SvP väldigt hårt i slutändan och därmed även svensk nationalism. Alla som vill svenskarna väl borde fundera och reagera. Ett parti som accepterar Mikael Skillt kommer aldrig att nå framgång. Ni som gör det förstör svenskarnas framtid.

Så är det. Så länge denna svaghet, brist på omdöme och sviktande känsla för politisk PR råder inom partiets ledningsskikt så kommer många övertygade och hängivna nationalister avstå från att bli medlemmar och avstå från att donera pengar. Det kan röra sig om många miljoner kronor som SvP går miste om pga. en sak som denna.
Senast redigerad av Varnagel 2013-05-31 kl. 14:23.
Citera
2013-05-31, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Så mycket text, men så lite som faktiskt bemötte det jag skrev. Vad borde Skillt gjort istället? Hållit sig hemma, och skitit i att bekämpa raskravallerna för att han inte har ett fläckfritt förflutet? Hade det varit bättre?

People Sleep Peacefully in Their Beds at Night Only Because Rough Men Stand Ready to Do Violence on Their Behalf för att citera George Orwell. Är det inte så? Det är inte vanligt folk som kommer att ställa sig på frontlinjen mot beväpnade svartskallar nästa gång det kravallas heller.

Fast nu är det ju INTE någon politisk aktivist som brukat våld i någon nationalistisk befrielsekamp vi talar om utan om sunkig livsstilskriminalitet som inte har någonting med nationalism att göra.

De män som Orwell skrev om är t.ex. poliser och militärer, inte kriminella.
Citera
2013-05-31, 14:29
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Hans bröder är ju dock också kriminella och knarksmugglare. Om man söker anställning inom vissa myndigheter så kommer man att nekas "enbart" pga. att man har familjemedlemmar och släktingar som är kriminella eller suspekta på annat sätt.

Jag struntar i vad Skillts bröder dömts för och jag struntar i dina åsikter om mina partikamrater. Du är off-topic när du babblar om Skillt i denna tråden, är det svårt att fatta?
Citera
2013-05-31, 15:17
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Tvärtom så är det främst genuina och seriösa nationalister som är kritiska till SvP:s lednings bristande omdöme och handlingskraft i vissa specifika frågor.

Detta har jag inte alls upplevt. Vad baserar du det på?
Citera
2013-05-31, 15:38
Bannlyst
Citat:
Fast nu är det ju INTE någon politisk aktivist som brukat våld i någon nationalistisk befrielsekamp vi talar om utan om sunkig livsstilskriminalitet som inte har någonting med nationalism att göra.

De män som Orwell skrev om är t.ex. poliser och militärer, inte kriminella.
Kritiken mot Skillt i just det här fallet var ju att han engagerade sig att bekämpa raskravallerna. Jag har fortfarande inte fått svar på frågan vad han borde gjort istället, hade det varit bättre om han hållit sig hemma?

För övrigt tror jag just att en av Skillts två domar kommer från en konflikt med två svartingar. Minns inte exakt hur det var.
I övrigt är det visst och sant att vi ska sträva efter att vara föredömen så gott det går, självfallet ska vi det.
Citera
2013-05-31, 16:26
Bannlyst
Jag hoppas att nationalisterna i Svenskarnas Parti inte har i åtanke att behandla tornedalsfinnar och samer annorlunda än svenskar bara för att de talar ett annat språk. Alla dessa grupper av människor har ju varit en del av Sverige under väldigt lång tid. Nationalisterna i Sverige vet förhoppningsvis om att finlandssvenskar i västra Finland är hatade av vissa bland Sannfinnarna trots att finlandssvenskar har bott i Finland under lång tid.

Nu kanske svenska nationalister inte bryr sig om finlandssvenskar eftersom de anses vara en del av Finland. Men de är ju faktiskt även en del av Sverige eftersom det ursprungligen var s.k. pursvenskar som bodde i de områden av västra Finland där finlandssvenskarna nu bor.

http://hbl.fi/opinion/lasares-brev/2012-03-21/ta-itu-med-rasismen-mot-finlandssvenskar
Citera
2013-05-31, 16:34
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Jag hoppas att nationalisterna i Svenskarnas Parti inte har i åtanke att behandla tornedalsfinnar och samer annorlunda än svenskar bara för att de talar ett annat språk. Alla dessa grupper av människor har ju varit en del av Sverige under väldigt lång tid. Nationalisterna i Sverige vet förhoppningsvis om att finlandssvenskar i västra Finland är hatade av vissa bland Sannfinnarna trots att finlandssvenskar har bott i Finland under lång tid.

Nu kanske svenska nationalister inte bryr sig om finlandssvenskar eftersom de anses vara en del av Finland. Men de är ju faktiskt även en del av Sverige eftersom det ursprungligen var s.k. pursvenskar som bodde i de områden av västra Finland där finlandssvenskarna nu bor.

http://hbl.fi/opinion/lasares-brev/2012-03-21/ta-itu-med-rasismen-mot-finlandssvenskar
Finnar i västra Finland är, om jag inte fått helt fel info, genetiskt identiska med oss i stor utsträckning och i den mån det är så är det inga problem. Detta kan dock inte sägas om alla finnar, vilket betyder att dessa finnar bör deporteras tillbaka om de befinner sig här. Norrlands zigenare, samer, bör givetvis inte lämnas åt slumpen heller. Nu är det ett känsligt ämne eftersom många nationalister verksamma i Sverige är rena finnar, eller har finsk bakgrund, fast det förändrar ju givetvis inte faktum.
Citera
2013-05-31, 16:36
Medlem
NirvanAs avatar
Frågan är vart Samerna ska repatrieras... Ryssland?
Citera
2013-05-31, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Norrlands zigenare, samer, bör givetvis inte lämnas åt slumpen heller.
Det där är väl ändå ett idiotiskt resonemang? Samerna har ju bott i sitt Sápmi under längre tid än svenskar har bott där. Snacket om att de är zigenare är ju grundat på problem mellan samerna och bönder uppe i norra Sverige. Eftersom svenskarna satte igång att bebo norra Sverige långt senare än samerna, så skall ju egentligen svenskarna flytta sig söderut och låta samerna få tillbaka sina delar av norra Sverige. Men eftersom svenskarna som bor där kommer vägra att lämna över de områdena till samerna så måste de lära sig att bo tillsammans.

De stora problemet är väl de som invaderar Sverige från icke-nordiska eller icke-europeiska länder?
Senast redigerad av pethom 2013-05-31 kl. 17:02.
Citera
2013-05-31, 21:37
Medlem
PatrikAntonssons avatar
Att Skillt faktiskt gick ut på gatan och gjorde något åt saken när huvudstaden brann borde leda till en utmärkelse inte uteslutning.

Det är den typen av handlingskraft som skapar den förändring vi måste ha. Det kommer krävas mycket värre saker än att knuffa en kravallande kryckbabbe för att återerövra Sverige och Europa igen, den som inte inser det borde sticka ut huvudet och inse hur illa läget är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in