Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-05-28, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smuggels
Så ni menar att gardet var en dålig idé? Jag gillar gardet och ser ingen anledning att klaga på skillt för det, hellre ge han beröm för att han gör något istället för 99% av resten av befolkningen. Sen så var väl också Daniel Spansk där nere?

Det här handlar INTE om gardet. Det handlar om Skillts sammanlagda rykte och meritlista som är något föga positivt för SvP eller i "vanligt folks" ögon. Nu syns han i ett offentligt sammanhang och givetvis lyfts han fram för att svärta hela grejen.

Medborgargardet är bra.
Citera
2013-05-28, 00:28
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det här handlar INTE om gardet. Det handlar om Skillts sammanlagda rykte och meritlista som är något föga positivt för SvP eller i "vanligt folks" ögon. Nu syns han i ett offentligt sammanhang och givetvis lyfts han fram för att svärta hela grejen.

Medborgargardet är bra.

Du ser det på ett konstigt sätt, det hade kunnat sett ut på 2 olika sätt.

1.En man från SvP startar gardet, som det är nu(eller iaf en drivande kraft bakom det).

2.En vanlig person med "brottsligt förflutet" startar gardet, alternativt kunde han framställts som en fotbollshuligan.

Föredrar nr.1 varje dag i veckan, det visar att SvP är ett handlingskraftigt parti som står upp för svenskarna. Tror folk uppskattar mer att "nazister" är ute och slåss för dom än huliganer. Ordet nazist har tappat en del av sitt värde bakom sig, folk börjar se igenom det.

Nu tänker jag sluta diskutera M.S, för det har gjorts 100-tals gånger och leder ingen vart.
Citera
2013-05-28, 00:30
Medlem
Citat:

1.En man från SvP startar gardet, som det är nu(eller iaf en drivande kraft bakom det).

2.En vanlig person med "brottsligt förflutet" startar gardet, alternativt kunde han framställts som en fotbollshuligan.

Föredrar nr.1 varje dag i veckan, det visar att SvP är ett handlingskraftigt parti som står upp för svenskarna. Tror folk uppskattar mer att "nazister" är ute och slåss för dom än huliganer. Ordet nazist har tappat en del av sitt värde bakom sig, folk börjar se igenom det.

Det är en man från SvP med "brottsligt förflutet" som är drivande bakom det hela. Sämsta alternativet av de tre ur SvPs synvinkel, eller hur? Skillts brottslighet har liksom inget med nationalism att göra egentligen. Slagits med poliser på fotbollsmatcher och enligt egen utsago klippt av folk deras fingrar.
Citera
2013-05-28, 01:03
Medlem
Citat:

Nu tänker jag sluta diskutera M.S, för det har gjorts 100-tals gånger och leder ingen vart.

Du framför ett enormt naivt resonemang. Problemen med det multietniska samhället har också diskuterats "100-tals gånger och leder ingen vart". Folk, även de utan vett, borde idealt ställa sig frågan varför vissa problem dyker upp om och om och om igen.

För de med ett uns vett, och intellektuell distans, är det uppenbart att Mikael Skillt är en destruktiv kraft inom och för svensk nationalism. Bara det faktum hur mycket tid och energi han har ödslats i den här tråden borde vara tillräckligt bevis för den hypotesen, men för den som faktiskt objektivt försöker bedöma hans person och gärningar framstår situationen som betydligt mer allvarlig.

Väldigt många nationalister och invandringskritiker i gemen vill inte ha med ett parti eller en organisation att göra där någon som Mikael Skillt är accepterad. Det är en krasst pragmatisk insikt, men därutöver finns moraliska och strategiska aspekter där SvP framstår som fullständigt handfallna. Orsaken till varför någon som han accepteras ger upphov till en mängd destruktiva, och ibland fantasifulla, rykten. Frågan kvarstår emellertid om den krassa verkligheten är mer smickrande.

Mikael Skillt har klippt fingrarna av folk. Han skryter ständigt om sitt kriminella förflutna. Han har i samarbete med vänsterextremister hängt ut nationalister som varit aktiva på Flashback (vilka här motsätter sig inte det?). Han försvarar lustmord på etniska svenskar med förevändningen att de är hans personliga vänner. (Om mina vänner dödar dig är det i sin ordning, för de är trots allt mina vänner). Han har av någon fullständigt outgrundlig anledning lyft fram den svenskfientliga judinnan Caroline Szyber och kristdemokraterna som några slags förebilder. Och detta är bara ett skrapande på ytan. Hur kan en sådan person anses vara representativ?

Jag tror ärligt talat en hel del av angreppen mot Mikael Skillt är organiserade av vänsterextremister. Han framstår trots allt som årets antifascist med tanke på hur han repellerar allt kompetent folk från den organiserade etniska nationalismen. Hur glada är de inte för att skapa en miljö där partiledningen för SvP genom en infantilt obstinat stolthet väljer att ha behålla honom för att inte framstå som svaga inom den egna sekten. SvP har trots allt i praktiken valt att spänna honom lika fast till partiet som en jude spänner sin tefillin.

Det finns så enormt mycket negativt att säga om denna människa vilket mängder av nationalister, alltså redan övertygade människor, redan har påpekat. Ändå tillåts han att husera fritt. Detta kommer att straffa SvP väldigt hårt i slutändan och därmed även svensk nationalism. Alla som vill svenskarna väl borde fundera och reagera. Ett parti som accepterar Mikael Skillt kommer aldrig att nå framgång. Ni som gör det förstör svenskarnas framtid.
Senast redigerad av Tuisto 2013-05-28 kl. 01:12.
Citera
2013-05-28, 02:44
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuisto
Du framför ett enormt naivt resonemang. Problemen med det multietniska samhället har också diskuterats "100-tals gånger och leder ingen vart". Folk, även de utan vett, borde idealt ställa sig frågan varför vissa problem dyker upp om och om och om igen.

För de med ett uns vett, och intellektuell distans, är det uppenbart att Mikael Skillt är en destruktiv kraft inom och för svensk nationalism. Bara det faktum hur mycket tid och energi han har ödslats i den här tråden borde vara tillräckligt bevis för den hypotesen, men för den som faktiskt objektivt försöker bedöma hans person och gärningar framstår situationen som betydligt mer allvarlig.

Väldigt många nationalister och invandringskritiker i gemen vill inte ha med ett parti eller en organisation att göra där någon som Mikael Skillt är accepterad. Det är en krasst pragmatisk insikt, men därutöver finns moraliska och strategiska aspekter där SvP framstår som fullständigt handfallna. Orsaken till varför någon som han accepteras ger upphov till en mängd destruktiva, och ibland fantasifulla, rykten. Frågan kvarstår emellertid om den krassa verkligheten är mer smickrande.

Mikael Skillt har klippt fingrarna av folk. Han skryter ständigt om sitt kriminella förflutna. Han har i samarbete med vänsterextremister hängt ut nationalister som varit aktiva på Flashback (vilka här motsätter sig inte det?). Han försvarar lustmord på etniska svenskar med förevändningen att de är hans personliga vänner. (Om mina vänner dödar dig är det i sin ordning, för de är trots allt mina vänner). Han har av någon fullständigt outgrundlig anledning lyft fram den svenskfientliga judinnan Caroline Szyber och kristdemokraterna som några slags förebilder. Och detta är bara ett skrapande på ytan. Hur kan en sådan person anses vara representativ?

Jag tror ärligt talat en hel del av angreppen mot Mikael Skillt är organiserade av vänsterextremister. Han framstår trots allt som årets antifascist med tanke på hur han repellerar allt kompetent folk från den organiserade etniska nationalismen. Hur glada är de inte för att skapa en miljö där partiledningen för SvP genom en infantilt obstinat stolthet väljer att ha behålla honom för att inte framstå som svaga inom den egna sekten. SvP har trots allt i praktiken valt att spänna honom lika fast till partiet som en jude spänner sin tefillin.

Det finns så enormt mycket negativt att säga om denna människa vilket mängder av nationalister, alltså redan övertygade människor, redan har påpekat. Ändå tillåts han att husera fritt. Detta kommer att straffa SvP väldigt hårt i slutändan och därmed även svensk nationalism. Alla som vill svenskarna väl borde fundera och reagera. Ett parti som accepterar Mikael Skillt kommer aldrig att nå framgång. Ni som gör det förstör svenskarnas framtid.

Detta känner jag inte till, vem ska det vara som han hängt ut och har du källa på det(försöker inte var arrogant)?
Citera
2013-05-28, 02:49
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
[...]

[...] Bara det faktum hur mycket tid och energi han har ödslats i den här tråden borde vara tillräckligt bevis för den hypotesen [...]

[...]
Så bara för att troll och provokatörer envisas med att idissla, så ska partiet vika sig för extern och ofta grundlös "kritik", och utan konkret anledning utesluta en gräsrotsaktivist och enskild medlem som saknar reella befattningar eller befogenheter?

Frågan är retorisk, innan du bemödar dig att svara.

Nej, nej, nej och åter nej. Tusen gånger nej.

Det är tvärtom viktigt att vi förhåller oss seriöst och vuxet till omvärlden och enskilda medlemmar, samt ser nyktert på eventuella personkonflikter och behandlar dem internt på ett acceptabelt och rättvist vis.

Du kan fortsätta att ödsla din tid om du vill, men för min del så finns det ingen fråga i det här fallet att avhandla, det finns ingenting att diskutera. Jag förstår inte vad det är som är så svårt att förstå i det. Gå tillbaka i tråden och läs innantill, om det behövs, eller starta ännu en enskild tråd om du anser det nödvändigt - men den här tråden finns till för att diskutera SvP, dess politik och dess aktioner, inte enskilda, individuella partimedlemmar.

Vilken svensk som helst får lov att bli medlem, precis som i vilket annat parti som helst. Det ska föreligga någon form av tangibel, konkret anledning för uteslutning, om någon ska bli utesluten. Det räcker inte med att "jag tycker inte om honom" eller "jag blir inte medlem så länge han är med!" (troligtvis med tillhörande stampande i marken och kastande av nappen).

Citat:
Även om du ibland framstår som en Varg, kan du inte vara snäll som ett lamm nu och namnge vilka som hyllat medborgargardet inom partistyrelsen, oaktat vad de har gjort sig skyldiga till? Det skulle vara väldigt intressant att få veta. Kan du inte blotta dem är du snäll?

[...]
Såväl Dan Eriksson som Daniel Spansk har uttryckt stöd till och hyllat medborgargardets aktioner under den senaste helgen.

Detta tror jag inte undgått någon nationalist som försöker hålla sig uppdaterad.
Senast redigerad av Luckmann 2013-05-28 kl. 03:02.
Citera
2013-05-28, 04:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
http://www.friatider.se/leder-medborgargarde-mot-kravallerna-ar-sjalv-domd-for-valdsamt-upplopp

Varning för SVP. Jag har länge påpekat att de skulle missbruka sin makt om de kom till makten i Sverige.

Behövs ett nationalistisk parti med vuxna människor.
Jag förstår inte riktigt kritiken - Ja Mikael Skillt är dömd för att han hjälpte en person som blev fasthållen/slagen av två civilpoliser och blev för det dömd för våldsamt upplopp. Det stämmer väl också att Skillt tidigare har varit "stökig" på olika sätt, men än sedan då?

Ska det vara ett argument för att han inte får delta i att stoppa raskravallerna i Stockholm? Är det så att bara ostraffade kostymnissar som jobbar på advokatbyråer får vara med och stoppa raskravallerna? Folk är ju sanslöst naiva. Vilka tror ni är de som är först att ställa sig på frontlinjen mot beväpnade babbar helt enkelt? News flash: Det är inga gråtmilda socialkonservativa eller småborgare, och det kommer inte att vara det nästa gång heller. Det kommer att vara de mest kapabla individerna och de individer som har erfarenhet från liknande tidigare händelser som ställer sig längst fram nästa gång också.

Det står naturligtvis alla fritt att ogilla Mikael Skillt och tycka att han inte borde få representera partiet, men hans engagemang i att säkra Stockholm från raskravaller kan väl knappast betraktas som skamligt eller negativt på något sätt varken ur ett moraliskt eller rationellt perspektiv?
Senast redigerad av Straybullet 2013-05-28 kl. 04:23.
Citera
2013-05-28, 04:25
Bannlyst
Den evige kritiserar Daniel Spansks engagemang för att stoppa raskravallerna.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16853558.ab
Citera
2013-05-28, 07:49
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Diverse kräldjur som älskar att spy galla över Skillt har nu äntligen fått möjlighet att göra detta igen. Anledningen är alltså denna gången att han deltog i medborgargardet. Ja jösses....
Jag håller med dig, pro-judar som dig själv är tusen gånger skadligare för partiet.
Citera
2013-05-28, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Den evige kritiserar Daniel Spansks engagemang för att stoppa raskravallerna.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16853558.ab

Bra dock att Spansk fick komma till tals.
Citera
2013-05-28, 09:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Bra dock att Spansk fick komma till tals.
Absolut, mycket bra. Spansk ger ett sansat och lugnt intryck och verkar överlag vara en oerhört sympatisk person.
Citera
2013-05-28, 10:30
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt kritiken - Ja Mikael Skillt är dömd för att han hjälpte en person som blev fasthållen/slagen av två civilpoliser och blev för det dömd för våldsamt upplopp. Det stämmer väl också att Skillt tidigare har varit "stökig" på olika sätt, men än sedan då?

Ja, men exakt. Jag förstår inte riktigt vad folk tjatar om egentligen. Mikael Skillt har varit lite "stökig". Visst. Han har klippt fingrar av människor, misshandlat sin tidigare partiledare, arbetat som indrivare, antytt på Facebook att han misshandlat en 15-åring med kryckor, o.s.v., men än sedan då?

Vilken normal människa reagerar negativt på någonting sådant? Oavsett partifärg är det precis sådana människor vi borde ha som politiska ledare. Hade Fredrik Reinfeldt gjort sig skyldig till samma saker hade det varit ovärdigt att nämna, för vem skulle anse att det vore belastande för någon som är politiskt aktiv? Mikael Skillt är - som Jerzy Sarnecki skulle beskriva en invandrare med samma cv - bara en liten buspojke.

Allt hans bus borde lyftas fram av SvP i stället, med stolthet. Tänk vilka bra valaffischer det skulle kunna resultera i: "Lägger ni fingrarna emellan klipper vi av dem" eller "Om du haltar efter i vårt samhälle slår vi ner dig".

Nej, det är fullständigt obegripligt att människor orkar gnälla och reagerar negativt på Mikael Skillt. Jag hoppas verkligen att SvP fortsätter att ställa sig bakom honom och alla andra som begår eller har begått motsvarande brott. Jag hoppas också att Realisten slutar tramsa genom att skriva om sådana busstreck, för vem bryr sig? Devisen "än sedan då" bör predikas med samma frenesi som präglar mantrarörelsen varje gång någon klipper av andras fingrar, ger sig på poliser som griper stenkastare eller skryter om sitt kriminella liv. Det bara måste vara vägen framåt för svensk nationalism att försvara sådana människor i alla lägen.

Citat:
Det står naturligtvis alla fritt att ogilla Mikael Skillt och tycka att han inte borde få representera partiet, men hans engagemang i att säkra Stockholm från raskravaller kan väl knappast betraktas som skamligt eller negativt på något sätt varken ur ett moraliskt eller rationellt perspektiv?

Nej, även den kritiken är fullständigt obegriplig. Vad väcker större trovärdighet än att ett garde mot de som kastar sten mot poliser leds av någon någon som faktiskt själv dömts för att tidigare ha stått i främsta ledet för en pöbel som kastat sten mot poliser? Det visar bara att han faktiskt vet vad det hela handlar om. Det ska han ha en eloge för.

Att han dessutom har den moraliska storheten och fingertoppskänslan för politisk strategi att skriva ut på Twitter hur han gripits för störande av allmän ordning borde få honom att avancera åtminstone till suppleant inom partistyrelsen:
https://twitter.com/MikaelSkillt/status/338093252832030721

Att han i stridens hetta dessutom hittar lugnet att skriva följande strategiskt briljanta kommentar på Facebook kommer vinna över många kompetenta människor till SvP, eftersom de inser vilken ovärderlig moralisk storhet som präglar ett parti med sådana aktivister:

"Ena babben snodde en annan babbes kryckor och ville veva, när han märkte att inte kryckan var speciellt avskräckande så slängde(!) han sin kompis krycka och sprang fort satan. Jag var helt chanslös. Solidaritet verkar inte vara förortsbabbarnas grej alltså"

Med fler som Mikael Skillt kan SvP helt enkelt inte misslyckas. Han är verkligen idealet för vad som attraherar människor som vill ha ett bättre Sverige.

jag hoppas innerligt att du Straybullet och alla andra fortsätter att lyfta fram honom och försvara honom i alla lägen så att vi äntligen kan åstadkomma någonting med svensk etnisk nationalism. Utan Mikael Skillt är det troligen inte möjligt. Han är det bästa vi har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in