Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag förstår inte riktigt kritiken - Ja Mikael Skillt är dömd för att han hjälpte en person som blev fasthållen/slagen av två civilpoliser och blev för det dömd för våldsamt upplopp. Det stämmer väl också att Skillt tidigare har varit "stökig" på olika sätt, men än sedan då?
Ja, men exakt. Jag förstår inte riktigt vad folk tjatar om egentligen. Mikael Skillt har varit lite "stökig". Visst. Han har klippt fingrar av människor, misshandlat sin tidigare partiledare, arbetat som indrivare, antytt på Facebook att han misshandlat en 15-åring med kryckor, o.s.v., men än sedan då?
Vilken normal människa reagerar negativt på någonting sådant? Oavsett partifärg är det precis sådana människor vi borde ha som politiska ledare. Hade Fredrik Reinfeldt gjort sig skyldig till samma saker hade det varit ovärdigt att nämna, för vem skulle anse att det vore belastande för någon som är politiskt aktiv? Mikael Skillt är - som Jerzy Sarnecki skulle beskriva en invandrare med samma cv - bara en liten buspojke.
Allt hans bus borde lyftas fram av SvP i stället, med stolthet. Tänk vilka bra valaffischer det skulle kunna resultera i: "Lägger ni fingrarna emellan klipper vi av dem" eller "Om du haltar efter i vårt samhälle slår vi ner dig".
Nej, det är fullständigt obegripligt att människor orkar gnälla och reagerar negativt på Mikael Skillt. Jag hoppas verkligen att SvP fortsätter att ställa sig bakom honom och alla andra som begår eller har begått motsvarande brott. Jag hoppas också att Realisten slutar tramsa genom att skriva om sådana busstreck, för vem bryr sig? Devisen "än sedan då" bör predikas med samma frenesi som präglar mantrarörelsen varje gång någon klipper av andras fingrar, ger sig på poliser som griper stenkastare eller skryter om sitt kriminella liv. Det bara måste vara vägen framåt för svensk nationalism att försvara sådana människor i alla lägen.
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det står naturligtvis alla fritt att ogilla Mikael Skillt och tycka att han inte borde få representera partiet, men hans engagemang i att säkra Stockholm från raskravaller kan väl knappast betraktas som skamligt eller negativt på något sätt varken ur ett moraliskt eller rationellt perspektiv?
Nej, även den kritiken är fullständigt obegriplig. Vad väcker större trovärdighet än att ett garde mot de som kastar sten mot poliser leds av någon någon som faktiskt själv dömts för att tidigare ha stått i främsta ledet för en pöbel som kastat sten mot poliser? Det visar bara att han faktiskt vet vad det hela handlar om. Det ska han ha en eloge för.
Att han dessutom har den moraliska storheten och fingertoppskänslan för politisk strategi att skriva ut på Twitter hur han gripits för störande av allmän ordning borde få honom att avancera åtminstone till suppleant inom partistyrelsen:
https://twitter.com/MikaelSkillt/status/338093252832030721
Att han i stridens hetta dessutom hittar lugnet att skriva följande strategiskt briljanta kommentar på Facebook kommer vinna över många kompetenta människor till SvP, eftersom de inser vilken ovärderlig moralisk storhet som präglar ett parti med sådana aktivister:
"Ena babben snodde en annan babbes kryckor och ville veva, när han märkte att inte kryckan var speciellt avskräckande så slängde(!) han sin kompis krycka och sprang fort satan. Jag var helt chanslös. Solidaritet verkar inte vara förortsbabbarnas grej alltså"
Med fler som Mikael Skillt kan SvP helt enkelt inte misslyckas. Han är verkligen idealet för vad som attraherar människor som vill ha ett bättre Sverige.
jag hoppas innerligt att du Straybullet och alla andra fortsätter att lyfta fram honom och försvara honom i alla lägen så att vi äntligen kan åstadkomma någonting med svensk etnisk nationalism. Utan Mikael Skillt är det troligen inte möjligt. Han är det bästa vi har.