Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-05-28, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svinherden
jag hoppas innerligt att du Straybullet och alla andra fortsätter att lyfta fram honom och försvara honom i alla lägen så att vi äntligen kan åstadkomma någonting med svensk etnisk nationalism. Utan Mikael Skillt är det troligen inte möjligt. Han är det bästa vi har.
Så mycket text, men så lite som faktiskt bemötte det jag skrev. Vad borde Skillt gjort istället? Hållit sig hemma, och skitit i att bekämpa raskravallerna för att han inte har ett fläckfritt förflutet? Hade det varit bättre?

People Sleep Peacefully in Their Beds at Night Only Because Rough Men Stand Ready to Do Violence on Their Behalf för att citera George Orwell. Är det inte så? Det är inte vanligt folk som kommer att ställa sig på frontlinjen mot beväpnade svartskallar nästa gång det kravallas heller.
Citera
2013-05-28, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Så mycket text, men så lite som faktiskt bemötte det jag skrev. Vad borde Skillt gjort istället? Hållit sig hemma, och skitit i att bekämpa raskravallerna för att han inte har ett fläckfritt förflutet? Hade det varit bättre?

Så mycket text, men så lite du kunde besvara eller försvara.

Fast det är klart, du ställer dig bakom briljansen i det Skillt delade med sig av via sociala medier. Det var bra att han skrev som han gjorde, för det kommer verkligen leda till någonting positivt i framtiden, som hyllningsartikeln i Fria tider.

Jag känner många akademiker (flera av dem nationalister i sinnet) och har delat med mig av Skillts framfart. Av någon outgrundlig anledning har det enbart skapat antipatier mot Svenskarnas parti som låter honom hållas. Jag förstår verkligen inte varför. Det är väl precis den sortens människor ett parti borde låta hållas och försvara i alla lägen för att vinna förtroende?

Citat:
People Sleep Peacefully in Their Beds at Night Only Because Rough Men Stand Ready to Do Violence on Their Behalf för att citera George Orwell. Är det inte så? Det är inte vanligt folk som kommer att ställa sig på frontlinjen mot beväpnade svartskallar nästa gång det kravallas heller.

Jag åkte ganska många mil för att kunna vara ute på Stockholms gator den gångna helgen. Du själv då?
Citera
2013-05-28, 11:05
Bannlyst
Citat:
Så mycket text, men så lite du kunde besvara eller försvara.

Fast det är klart, du ställer dig bakom briljansen i det Skillt delade med sig av via sociala medier. Det var bra att han skrev som han gjorde, för det kommer verkligen leda till någonting positivt i framtiden, som hyllningsartikeln i Fria tider.

Jag känner många akademiker (flera av dem nationalister i sinnet) och har delat med mig av Skillts framfart. Av någon outgrundlig anledning har det enbart skapat antipatier mot Svenskarnas parti som låter honom hållas. Jag förstår verkligen inte varför. Det är väl precis den sortens människor ett parti borde låta hållas och försvara i alla lägen för att vinna förtroende?
Jag har väl inte uttalat mig kring vad Mikael Skillt skrev på Twitter eller olika artiklar, eller? Återigen byter du spår. Varför är det så svårt att svara på enkla frågor utan att börja joxa och tala om annat?
Var det positivt att Skillt deltog i att bekämpa raskravallerna eller borde han ha hållit sig hemma i stället?

Citat:
Jag åkte ganska många mil för att kunna vara ute på Stockholms gator den gångna helgen. Du själv då?
Ja, du påstår det i alla fall. Men det är ju helt omöjligt för mig att avgöra om du talar sanning eller inte. Var akademikerna med i bilen?
Senast redigerad av Straybullet 2013-05-28 kl. 11:08.
Citera
2013-05-28, 11:11
Medlem
Citat:
Jag har väl inte uttalat mig kring vad Mikael Skillt skrev på Twitter eller olika artiklar, eller? Återigen byter du spår. Varför är det så svårt att svara på enkla frågor utan att börja joxa och tala om annat?
Var det positivt att Skillt deltog i att bekämpa raskravallerna eller borde han ha hållit sig hemma i stället?

Nej, du undvek att besvara det, och det var exakt min poäng. Fast om jag nu åter ber dig om ett uttalande, vad anser du om det strategiska värdet dels i vad han skrev, dels i att försvara honom i alla lägen?

Citat:
Ja, du påstår det i alla fall. Men det är ju helt omöjligt för mig att avgöra om du talar sanning eller inte.

Jag skulle kunna lägga upp bilder, men du hade väl troligen ifrågasatt dem också Jag är trots allt ingen hjälte som slår ner blattar på kryckor.

Fast ytterligare en fråga kvarstår: Vad gjorde du själv den gången helgen för att få stopp på raskravallerna?
Citera
2013-05-28, 11:27
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Fast om jag nu åter ber dig om ett uttalande, vad anser du om det strategiska värdet dels i vad han skrev, dels i att försvara honom i alla lägen?
Ingen försvarar honom i alla lägen. Jag har själv påpekat att hans feministiska uttalanden är mycket opassande.

Däremot är det jävligt tröttsamt med alla människor som ständigt ska ta upp "ämnet Mikael Skillt" för att klaga på honom. Ni klagare är jävligt högljudda men vi resonabla är fler - exempelvis kan vi undersöka kvoten gilla/ogilla tillhörande följande kommentar:

Citat:
Ursprungligen postat av Mikael Skillt
Lilla hjärtat, jag lämnade frivilligt Svenska motståndsrörelsen efter 8(?) år då jag ändrat en del av mina åsikter och kände inte längre att jag gjorde lika mycket nytta som förut. Jag har fortfarande goda kontakter med Svenska motståndsrörelsen, då jag önskar dem all lycka i världen trots att jag inte längre är aktivist. Och vi träffas eller pratar med varandra minst en gång i veckan iaf, sann kamratskap bryts inte av att man inte längre "seglar under samma flagg"

Vidare är jag dömd 2ggr en gång för olaga hot (av två aggressiva invandrare som hotade en kamrat) och nu senast när jag ställde mig i vägen för en misshandel. Så de övriga 18 gångerna får du gärna visa mig

Men nu över till det viktiga
Vart var du när modiga vita män (och ett par invandrare) gick man ur huse för att skydda våra städer? Jo, du satt som den anonyma ynkrygg du är och hetsade på internet med lögner. Det är såna som dig som är orsaken till våldsamma invandrare tror att de uppföra sig precis hur som helst mot svenskar, och det är fan i mig pinsamt och beklagligt.

Du är välkommen ut i verkligheten där våra fiender, såväl fysiska som ideologiska mer än gärna försöker sätta kniven i dig eller dra en gatsten i skallen på dig och prata dem till rätta. Säg till före så ska jag filma resultatet som jag misstänker kommer bli allt annat än barnvänligt.

http://www.friatider.se/leder-medborgargarde-mot-kravallerna-ar-sjalv-domd-for-valdsamt-upplopp

I dagsläget gillar 39 och hela fem tuffa jävlar ogillar.

Citat:
Jag skulle kunna lägga upp bilder, men du hade väl troligen ifrågasatt dem också Jag är trots allt ingen hjälte som slår ner blattar på kryckor.
Vad menar du? Lägg gärna upp några bilder du själv har tagit. Du har nämligen inga bevis eller ens vittnen till att du var ute i helgen. Bara dina egna ord. Kan du bevisa dina påståenden, eller eventuellt skaka fram ett trovärdigt vittne?

Citat:
Fast ytterligare en fråga kvarstår: Vad gjorde du själv den gången helgen för att få stopp på raskravallerna?
Han tog han om Realistens uppdateringar.

Och nu en fråga vi alla gärna vill ha svar på: varför kontaktar du inte partiledningen och berättar vad du tycker om Mikael Skillt, och tar reda på varför de, trots alla klagomål från anonyma internetkrigare, låter honom vara kvar i partiet ... eller kanske pratar med honom själv om du nu hellre vill det, i stället för att sitta på Flashback och snacka skit som en trettonårig fjortis?
Senast redigerad av Bjornserkr 2013-05-28 kl. 11:32.
Citera
2013-05-28, 11:29
Bannlyst
Citat:
Nej, du undvek att besvara det, och det var exakt min poäng. Fast om jag nu åter ber dig om ett uttalande, vad anser du om det strategiska värdet dels i vad han skrev, dels i att försvara honom i alla lägen?
Nu har jag ju inte försvarat Mikael i alla lägen, tvärtom har jag tidigare konstaterat att flera av hans uttalanden vara ogenomtänkta och sådant jag inte håller med om.

Citat:
Jag skötte live-rapportering på Realisten.se och låg/satt hemma sjuk. Eller ja, sjukdomen kom först efter att jag suttit uppe hela natten under fredagen, men det var den som gjorde mig obrukbar under lördagen. Hurså?
Citera
2013-05-28, 12:13
Medlem
Citat:
Nu har jag ju inte försvarat Mikael i alla lägen, tvärtom har jag tidigare konstaterat att flera av hans uttalanden vara ogenomtänkta och sådant jag inte håller med om.

Jaså? Vad har du kritiserat förutom hans samarbete med judinnan Caroline Szyber och försvaret av kristdemokraterna? Påminn mig gärna.

För många framstår det som enormt märkligt att Mikael Skillt försvaras och får vara kvar. När han var med i SMR talade folk i NSF och senare SvP (och även inom ND) illa om honom. När han blev medlem i ND försvarade de honom, plötsligt. När han sedan blev medlem i SvP försvarar de honom, plötsligt. Bedömningen av honom tycks utgå från grupplojalitet, inte från objektiva kriterier. De är en tragedi och travesti.

Jag tror inte på tramset om att han ger knarkpengar till SvP och att det är anledningen till att partiet behåller honom, men jag förstår varför sådana spekulationer uppstår, för det framstår som fullständigt obegripligt att han accepteras.

Jag har talat med personer som tidigare bodde i samma näste och kollektiv som Mikael Skillt, inklusive personer som han beskriver som sina bästa vänner, och de uttrycker privat hur mycket de ogillar honom. Han tycks bara försvaras av sin egen grupp så länge han är en del av den gruppen och annars är han avskydd.

Du borde ställa dig själv frågan om du kommer försvara honom lika innerligt om ett år ifall Skillt då inte längre är kvar eftersom SvP slutligen insett vilken belastning han är tack vare hans historia och tendens att alltid vilja framstå som kriminell eller "tuff" eller "farlig" i sociala medier.

Hade du, ärligt talat, varit lika överslätande mot hans brottslighet och uttalanden om han varit engagerad i Revolutionära fronten? Om inte tyder det på att du är en hycklare. Fast mer relevant är att människor som ännu inte är engagerade inom nationalismen uppfattar SvP som hycklare eftersom ni tillåter någon som Mikael Skillt vara er representant på Internet och i huvudstaden.
Senast redigerad av Svinherden 2013-05-28 kl. 12:43.
Citera
2013-05-28, 13:30
Bannlyst
Citat:
Jaså? Vad har du kritiserat förutom hans samarbete med judinnan Caroline Szyber och försvaret av kristdemokraterna? Påminn mig gärna.
Där gav du ju ett utmärkt exempel alldeles själv. Tror det var flera andra saker också, du får leta om du vill.

Citat:
han sedan blev medlem i SvP försvarar de honom, plötsligt. Bedömningen av honom tycks utgå från grupplojalitet, inte från objektiva kriterier. De är en tragedi och travesti.
Jag kan inte svara för vilken bedömning partistyrelsen har gjort. Alla ärenden som lämnas in av medlemmar granskas dock som sagt.

Citat:
Jag tror inte på tramset om att han ger knarkpengar till SvP och att det är anledningen till att partiet behåller honom,
Då är vi två.

Citat:
Jag har talat med personer som tidigare bodde i samma näste och kollektiv som Mikael Skillt, inklusive personer som han beskriver som sina bästa vänner, och de uttrycker privat hur mycket de ogillar honom. Han tycks bara försvaras av sin egen grupp så länge han är en del av den gruppen och annars är han avskydd.
Jag känner alltså inte Skillt privat eller på ett personligt plan ska tilläggas. Vi har pratat en hel del på nätet, men bara träffats kort.

Citat:
Du borde ställa dig själv frågan om du kommer försvara honom lika innerligt
Var försvarar jag honom "innerligt" och vad är det jag försvarar och inte försvarar menar du?

Citat:
Hade du, ärligt talat, varit lika överslätande mot hans brottslighet och uttalanden om han varit engagerad i Revolutionära fronten?
Skillt har vad jag vet inte begått några brott alls under sin tid i SvP. Däremot har han dömts för en sak som inträffade innan han gick med i partiet, och som partiledningen visste om när han blev medlem.

Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Straybullet står för minst 80% av kommentarerna i den här tråden liksom alla andra trådar som behandlar SvP som parti, och dess företrädares tillkortakommanden.
Om det nu faktiskt hade varit så att jag författat 6000 av inläggen i den här tråden. Vad spelar det för roll för dig, din antivita fjant?

Citat:
Jag kan konstatera att så fort Straybullet sätts på prov, och får lite mothugg så får han munhäfta och kan inte svara för sig.
Tvärtom försöker jag svara på nästan alla inlägg som riktas mot mig. Inklusive det här, det är delvis därför jag har så hög post count, för att många tycks ha en rent osund besatthet av mig och min person.

Citat:
Bara stöter ut några meningslösa kommentarer som ingen jävel blir klokare av.
Till skillnad från dina egna informativa och högkvalitativa inlägg menar du? Det är ju bara att gå igenom din inläggshistorik för att konstatera att du är en tramspostare och en svagsint pajas. Hade du någon frågeställning som du ville ha besvarad, eller ville du bara diskutera min person?

Citat:
Undrar vad det här puckot Straybullet egentligen har för arbetsinkomster som har tid att sitta hela dagar och dygnet runt att kommentera och försvara SvP? Är Straybullet en spökfigur, eller vem fan är han?
Som sagt, en rent surrealistisk besatthet av min person. Vill du stifta bekantskap med mig på ett personligt plan så går det utmärkt att delta på exempelvis Nordisk Vision, Vision Europa, Höstkonferensen eller andra offentliga partievenemang. Men det vet vi ju båda två, att något sådant inte kommer att hända.

Pengarna får jag naturligtvis från Brinkmann, och från Mickes knarklangande brorsor. Vad annars?
Citera
2013-05-28, 13:45
Medlem
Citat:
Där gav du ju ett utmärkt exempel alldeles själv. Tror det var flera andra saker också, du får leta om du vill.

Jag har letat, men inte hittat någonting annat. Kan du inte vara gullig och hjälpa mig

Dessutom hade det varit intressant att få veta hur du ställer dig till den strategiska nyttan av hans senaste skriverier?

Citat:
Var försvarar jag honom "innerligt" och vad är det jag försvarar och inte försvarar menar du?

Om någon sagt till mig att jag ska representeras politiskt av en före detta yrkeskriminell som än i dag skryter om att han klippt fingrarna av folk hade jag revolterat. Jag hade aldrig accepterat det, lika lite som jag accepterar dagens svenskfientliga politiker. Du trivialiserar däremot att någon klipper fingrarna av andra och ger sig på poliser som griper kriminella stenkastare och anser att det är fullt acceptabelt och värdigt nationalismen. Vi är helt enkelt olika i vår syn på ära och ärbarhet. Du är villig att hylla kriminella medan jag hatar dem.

Citat:
Skillt har vad jag vet inte begått några brott alls under sin tid i SvP. Däremot har han dömts för en sak som inträffade innan han gick med i partiet, och som partiledningen visste om när han blev medlem.

Han har dömts för två saker, om vi ska vara petiga. Dessutom har han skrutit om en mängd andra brott, inklusive misshandeln av Carl Eriksson (fortfarande aktiv nationalist och tidigare medlem i SMR, som har en väldigt annorlunda bild av vad som hände...), misshandeln av Marc Abramsson, samt antydde han nyligen på Facebook att han deltagit i misshandeln av en handikappad 15-årig invandrare under den gångna helgen. Jag skulle kunna rabbla upp mer, men det här räcker väl?

Du svarade för övrigt inte på frågan om du hade försvarat personen om han tillhört något annat parti än ditt eget. Det kanske är mest bekvämt så?
Citera
2013-05-28, 13:50
Medlem
NirvanAs avatar
Alltså jag vill minnas att Straybullet uttryckte en tydlig skepsis när någon i tråden lade upp Skillts twitterinlägg om Kristdemokraterna, han har inte direkt försvarat skillt på det sätt ni syftar på.

Tror det var nån gång perioden November 2012-Februari 2013, nånstans där, orkar inte leta upp.
Citera
2013-05-28, 14:00
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
deltagit i misshandeln av en handikappad 15-årig invandrare under den gångna helgen.
Kan du länka detta igen? För det är väl inte så att du sitter och tolkar in saker som inte sagts, eller rent av ljuger?
Citera
2013-05-28, 14:04
Bannlyst
Citat:
J
Dessutom hade det varit intressant att få veta hur du ställer dig till den strategiska nyttan av hans senaste skriverier?
Mikael Skillt har ältats och ältats i den här jävla tråden. Jag har ingen lust att sitta och diskutera honom, det leder ju uppenbarligen inte till någonting. På samma sätt som jag inte har något intresse av att älta andra medlemmars historia gång på gång på gång, bara för att ett fåtal högljudda individer kräver det.

Det får helt enkelt tas med partistyrelsen, om någon är missnöjd på någon av våra medlemmar eftersom det är de som sköter den biten och de som fattar besluten.

Nej, jag tycker att man ska akta sig för att twittra om personliga grejer om man är offentlig nationalist, och att man bör tänka på vad man skriver och hur. Och jag är verkligen inte gudarnas bästa barn när det kommer till att alltid uttrycka mig bra eller framstå som saklig och vettig - det vet jag om. Men det är ändå en riktlinje man bör ha.

Överlag är det ett råd jag kan ge alla egentligen, ha inte något twitter-konto där ni skriver personliga grejer, för det kommer mest strunt från sådana. Dessutom är arenan alldeles för undermålig för en utvecklande och djupgående diskussion och debatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in