Citat:
Ursprungligen postat av
lampros
Den gamla regimen som automatiskt hyllar massinvandring är på väg ut.
Man ska kanske inte hoppas på för mycket. Jag tror inte att detta är något som man i grunden förändrar bara över en natt. Kanske bör man ha i åtanke att en förmodligen överväldigande majoritet av väljarna fortfarande lever i total okunskap eller förnekelse och prioriterar andra politiska frågor långt högre än den rörande invandringens vara eller icke. Exempel på saker som mer än annat kunde tänkas intressera den genomsnittlige väljaren är jobbskatteavdrag, fria marknadshyror, allmänna skattelättnader och annan lättsåld liberal smörja.
Citat:
Sverige förändras. Eliten kör på som förr i sin arrogans. Men det mullrar i leden.
Vem vågar rak i ryggen ställa sig upp och i praktiken komma ut som "rasist"? Jag skulle tro att öppen- och frispråkighet i invandringsrelaterade spörsmål för det mesta sitter längre in än man tror och att rädslan för repressalier i det egna gruppen ännu är stor. Det är möjligt att de enstaka sanningssägarna med tiden blir något fler, men det kan nog dröja innan vi ser att en ordentlig vindkantring i egentlig mening ens närmar sig.
Citat:
Och jag tror förändringen kommer att komma därifrån (förutom från SD, som ju redan är på banan): från backbenchers och gräsrötter i M och S plus möjligen FP och KD.
Som jag ser det:
SD är tandlöst och på låtsas. Moderaterna tänker uteslutande i ekonomiska termer. Ledningen är positiv till massinvandring och medlemmarna har snöat in på skattepolitik och försiktiga ansatser till ytterligare liberalisering av partiets värdemässiga grund (som väl tidigare varit närmast någon smula konservativ). FP och KD ska vi inte snacka om. Liberala nötter hela bunten. Jag förväntar mig inte ett skit från hjon som dessa. Centerpartiet är förstås värst, men det partiet ser jag att du har utelämnat. Gott så. Vad mycket som dock har hänt sedan gamla Bondeförbundets dagar! Är ens hälften av medlemmarna i dagens centerparti öppet antisemitiska glesbygdsbor? Skulle inte tro.
Så. Återstår Socialdemokraterna. Och här KAN jag föreställa mig att något så sakteliga skulle kunna vara i görningen, eller att rätt förutsättningar i alla händelser kunde finnas. Jag tänker vara djärv och påstå att det är i den socialdemokratiska väljarkåren och sossarnas medlemsregister som vi i dag finner flest _sanna_ reaktionärer. Socialdemokraterna är som bekant notoriska nostalgiker. Får man bara hemlängtan till det soliga, trygga, stabila, rasligt homogena folkhemmet att växa sig övermåttan stark i den grå, till åren komna kadern, då kan det bli annat ljud i skällan.