2013-05-31, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
4522,

Har du koll på Bernard i Mineiro?
Tror han nämnde Bernard i slutet av förra Silly tråden, kolla där vet ja.
2013-05-31, 11:17
Medlem
Kafferastens avatar
Valdes stannar i Barca tydligen. Då lär ju Reina stanna i Liverpool också..vet inte om det är positivt eller negativt egentligen. Hade nog gärna sett att Barca köpt honom. Aja.
2013-05-31, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Valdes stannar i Barca tydligen. Då lär ju Reina stanna i Liverpool också..vet inte om det är positivt eller negativt egentligen. Hade nog gärna sett att Barca köpt honom. Aja.

Det verkade ju dock som att, även om hans plan var att stanna tills kontraktet går ut nästa år, han även var öppen för en flytt redan nu om Barcelona ville det.
2013-05-31, 11:38
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten

EDIT: såg nu att han uttalat sig, så då stannar han alltså.
Senast redigerad av zizacon 2013-05-31 kl. 11:40.
2013-05-31, 12:36
Medlem
Cambijaos avatar
Överlag är jag relativt orolig över Real Madrids sommar. Känns som det kommer bli en klassisk Real Madrid alá Perez. Nytt blod behövs kastas in, gammalt blod säljs för ett underpris.

Man säljer säkert spelare som Di Maria, Higauin och Pepe för brutala underpriser för att ersätta dem med spelare som är ungefär lika bra men kostar dubbelt så mycket. Ungefär som Snejider och Kaká eller Robben och Di Maria.

Higuain ska kosta minst 30 miljoner euro. Mindre än det och det är jävla underpris i många aspekter, ja han har haft en "dålig" säsong. 15 mål på 18 startade matcher i La Liga är dock bra. Men Real Madrid säljer honom säkert för 20 miljoner och handlar in Cavani för 60 miljoner euro. Sedan har Benzema som är också en klassanfallare som förmodligen kommer agera som en supersub.

Di Maria har haft en mindre bra säsong, det vet alla egentligen. Alla har tröttnat på att han viker in 40 meter ifrån mål och testar skott. Men jag är relativt hundra på att om rätt klubb köper honom kommer han storspela. Han var trots allt en stor anledningen till varför Real Madrid vann La liga förra säsongen, 25 miljoner ska man minst ha. Och just nu ser jag knappt en vettig ersättare på marknaden, möjligtvis Mata, Isco eller Silva. Men den enda möjliga är väl Isco om han ens vill till Real Madrid.

Pepe är världsback, alla som säger något annat är tamefan dummare än Beatrice Ask. Killen var EMs bästa back och var Real Madrids bästa back både slutet av förra säsongen och början av den. Sen skadade han sig och Varane går in och bevisar vilken talang han besitter. Oavsett så är killen värd mer pengar än vad han kommer bli såld för. Enligt transfermarkt är han värderad till 30.000.000 euro. Kanske för mycket, men 20 miljoner euro är inte omöjligt trots hans ålder.

Nej, jag vill egentligen bara stänga av Silly Season återkomma i September. Värvar Real Madrid Cavani och Suarez kommer jag grina. Nej, nu blir det The National och gråta i solen lite.
2013-05-31, 13:00
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Bojan är som sagt ingen höjdare. Han har ett ok spelsinne och kan göra något enstaka bra ibland men generellt är han för valpig och svag. Kan inte se honom lyckas i PL med den fysiken. Här är det faktiskt befogat att tänka på det, han är såpass klen.

Ja, Bojan är lite klen, men det är en skicklig spelare på alla andra sätt. Fick han någonsin förtroende i Italien? För anfallare i allmänhet är det viktigt att känna tryggheten i att kunna gå mållös några matcher utan att få massa kritik och tappa sin startplats, givetvis ännu mer så för en ung spelare som byter miljö för första gången.

Bojan är underskattad, han kan blomma ut till en anfallare i Rauls eller Villas klass om han kommer till rätt miljö. England skulle kunna vara rätt för honom, med hans rörliga spelstil och kvicka fötter. Han är het i straffområdet och i England kommer bollen in dit. Så länge det inte är ballongbollar har han ett övertag mot "starka" backar.
2013-05-31, 13:36
Medlem
BiggieSmalls avatar
Citat:
Geoff Arsenal ‏@GeoffArsenal
Just had a 15min telephone call with someone i trust implicitly. This person is telling me the Cesc Fabregas to Arsenal could happen soon!

Citat:
Geoff Arsenal ‏@GeoffArsenal
I am surprised as i thought he may stay in Barca for another year but from what i'm told, there is a good chance. Its complicated tho.

Sluta gör så man får upp förhoppningarna för det! Usch.. gillar inte när liknande information kommer fram för man vet att man kommer bli besviken i slutändan. Hoppas på det bästa bara!
2013-05-31, 13:40
Moderator
zanteras avatar
Tycker Arsenal borde satsa på att värva in en klassanfallare först och främst. Giroud är inte dålig, men knappast en anfallare som skrämmer de andra topplagen, och inte den spelaren som går in och avgör stormatcherna. Podolski har inte heller visat sådär jättemycket.

Med det sagt så hade Fabregas inte varit ett dåligt köp, det hade nog lyft Arsenal en hel del.
2013-05-31, 13:50
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggieSmall
Sluta gör så man får upp förhoppningarna för det! Usch.. gillar inte när liknande information kommer fram för man vet att man kommer bli besviken i slutändan. Hoppas på det bästa bara!

Är Fabregas välkommen tillbaka till Arsenal? Det var ganska mycket snack om svikare.
2013-05-31, 13:57
Medlem
Jag tror det kommer bli ett bra lyft nu när Neymar kommer till Barcelona offensivt. men dock är jag oroad över defensivet då pique inte håller längre!
2013-05-31, 14:10
Medlem
Suarez bekräftar att han vill lämna Liverpool
2013-05-31, 14:12
Medlem
Puckotts avatar
Jahap, Suarez är så gott som borta. Från Sky Sports:

"My reason for leaving is not the money. I don't feel comfortable here any more"

Hoppas de krämar ur så mycket som möjligt och investerar pengarna väl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in