2013-05-31, 01:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Liverpool har ju inte haft några stjärnor att sälja fram tills nu när dem säljer Suarez.

Liverpool-fans är fan irriterande alltså. Er klubb är på dekis och ni börjar själva låta som Arsenal-fans i ert snack om att ni har massa titlar o att snart så vänder det. Ni har inte en titel på ett jävla tag nu och inget tyder på att ni snart tar en igen.
Liverpoolfans under Silly Season är fan en plåga. Klubben värvar spelare som Aspas och den där Barcelona-B snubben, fansen vill inte ha Higuain utan snackar om att värva Lewandowski, Götze, Cavani, Hamsik etc. Skrattretande.

Aspas o Borini är en het duo.

Var jävligt irriterande så mitt förra inlägg var rätt bittert men det ändrar inte faktum att JAG vill inte ha Higuain, och sen spelar det väl för fan ingen roll var Liverpool ligger? Det är min åsikt, det betyder ju inte att klubben eller andra vill ha honom där.

Hur definierar du på ett jävla bra tag nu? Vi har några titlar för ett par år sedan, sen har vi spelat två Champions League finaler åtta år. Inte så dåligt va?

Sen är det klart att Liverpool berör, jag menar ni slösar mer tid på Liverpool än era egna lag. Kryp tillbaka trollet.
2013-05-31, 01:48
Medlem
Citat:
Ni har inte en titel på ett jävla tag nu och inget tyder på att ni snart tar en igen.

Nu vann man ju iofs ligacupen för ett drygt år sedan. Sen om det är en "jävla kalle anka turnering" eller hur folk nu brukar omskriva den, det får ni andra diskutera. Faktum kvarstår, det är en titel.
2013-05-31, 03:07
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vill Arsenal ha tillbaks honom då?

Han verkar inte riktigt vara samma spelare som lämnade.

Vi får se, men jag skulle gissa på att Wenger slår till om chansen finns. Man betalar ju om inte annat klart mindre än man fick, han är inte gammal, och Cazorla kan flyttas ut på en kant. Det vore en "billig" prestigevärvning, som kan klubben sedan innan, vilket brukar kunna vara framgångsrikt för spelare som gått ner sig något. Det enda frågetecknet är väl om det kan störa balansen i laget: nu är t.ex. Arteta en starkt ledande figur.

Sedan tror jag iofs inte att Arsenal primärt behöver offensiva mittfältare, utan kanske snarare anfallare och något defensivt: men det är väl lite som med cazorla: är det här en chans som uppenbarar sig så slår man nog till. Såvida inte typ Monaco eller PSG går och bjuder 60 miljoner pund eller något liknande vansinnesbelopp, det skulle förstås ge 30 miljoner rätt ner i kassan som man kan köpa nåt annat för, och man slipper se honom gå till ett annat PL-lag.

Men Fabregas vore en bra värvning på flera plan, dels för supportrarna som skulle bli oerhört nöjda, dels sponsormässigt då man kan tänka sig att Puma säkert gärna skulle ha exklusiva rättigheter på honom - Och se honom återfå sin forna glans - samt förstås för att det är en väldigt bra spelare som tidigare presterat i klubben.

I vilket fall somhelst vore en försäljning önskvärd antingen genom att få tillbaka spelaren, eller en fin hög med pengar.
2013-05-31, 03:21
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det går massa rykten just nu om Fabregas som inte tycks vilja stanna: han trivdes bättre med guardiola, han får inte spela, han har fått barn som flickvännen tänker låta växa upp i london - hus är redan köpt. Och mycket av snacket handlar om olika engelska klubbar, och kanske i synnerhet manchester united.

Men någon annan klubb än Arsenal förefaller egentligen rätt osannolikt. Enligt de klausuler som finns så får Arsenal hälften av övergångssumman på nästa försäljning. Om barca således säljer för 40 miljoner pund så får man bara 20 i handen. Så föratt överhuvudtaget få igen sina pengar som man betalade måste man sälja för minst 70 miljoner pund.

Den andra klausulen är att arsenal vid en försäljning har rätt att köpa först till ett fast pris, vilket antas runt vara 20 miljoner pund. Så även om Oljeklubb X kommer och bjuder 50 miljoner pund för fabregas så är det ungefär likvärdigt med att bara sälja tillbaka till Arsenal.

Så alla potentiella affärer bygger i första hand på om arsenal vill ta tillbaka honom eller inte. Och alla bud under 40-45 miljoner pund är en ren förlust för barcelona gentemot att bara skeppa tillbaka honom till Wenger, där man åtminstone får behålla hela summan.

Det är listigt uttänkt och man visste uppenbarligen vad man gjorde när kontraktet skrevs. Har barca hamnat i en situation där de överväger att sälja så är manöverutrymmet litet.

Som dealen tycks verka skriven så ser det ut som Wenger skickade iväg sin oäkte son till staden han först växte upp i och ge honom ett par titlar för att sedan komma tillbaka till Arsenal i en ny fas i klubbens historia.
2013-05-31, 03:24
Medlem
Viking-s avatar
Lite kul att det plötsligt snackas om De Rossi och Cavani till Chelsea. Båda har under en lång tid, tillsammans med Luka Modric, varit drömvärvningar för många Chelsea-supportrar.

Cavani är egentligen den enda spelare som jag skulle vara ok med att spendera sådana enorma summor för, och då det ryktas att affären skulle involvera Torres gör det hela ännu bättre. Det är Tancredi Palmieri som sprider dessa rykten (är ganska skeptisk till honom) och senaste uppdateringen är att Napoli tackade nej till 30m euro + Torres vilket är förståeligt. Om det stämmer så är det ganska uppenbart att man bara påbörjat budgivningen, det kan säkert till slut bli runt 40m euro + Torres, snacka om drömaffär.

De Rossi ryktas gå för 15-20 m euro men där är jag lite mer försiktig. Ett par år sedan hade jag inte tvekat en sekund, men killen är redan 30. Visst kan det bli en Makelele-värvning av det hela, men om scouting-avdelningen kan hitta en liknande spelare runt 26-27 så vore det en bättre affär.
Personligen tar jag hellre in Modric än De Rossi, då det är en spelartyp vi behöver ännu mer. Mikel är iofs inte lika bra som De Rossi, men han är närmare än vad någon annan av våra spelare är till Modric.
2013-05-31, 03:54
Medlem
TKD_1337s avatar
Om tanken är att köpa in Suarez eller Cavani och bara spela med en anfallare så är vi tillbaka på ruta ett. Vi kan inte ha två så bra spelare på en position. I så fall är det bäst att spela med Benzema i minst en säsong till och se hur han är när han är given etta (förra säsongen var han helt fantastisk trots ständig rotation). Sälj Higuain och köp eventuellt in en okej anfallare som får agera reserv.

Det absolut största problemet är att di Maria och Arbeloa inte håller måttet.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-05-31 kl. 04:19. Anledning: Ordnade stavfel.
2013-05-31, 04:14
Medlem
sakkwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Om tanken är att köpa in Suarez eller Cavani och bara spela med en anfallare så är vi tillbaka på ruta ett. Vi kan inte ha två så bra spelare på en position. I så fall är det bäst att spela med Benzema i minst en säsong till och se hur han är när han är given etta (förra säsongen var han helt fantastisk trots ständig rotation). Sälj Higuain och köpt eventuellt in en okej anfallare som får agera reserv.

Det absolut största problemet är att di Maria och Arbeloa inte håller måttet.
Ta hem Rodrigo, rotera med Morata när Benzema inte spelar. Carvajal måste hem också. Higuain får väl lämna, trots sina SJU år i klubben, trist.
2013-05-31, 09:21
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Var jävligt irriterande så mitt förra inlägg var rätt bittert men det ändrar inte faktum att JAG vill inte ha Higuain, och sen spelar det väl för fan ingen roll var Liverpool ligger? Det är min åsikt, det betyder ju inte att klubben eller andra vill ha honom där.

Hur definierar du på ett jävla bra tag nu? Vi har några titlar för ett par år sedan, sen har vi spelat två Champions League finaler åtta år. Inte så dåligt va?

Sen är det klart att Liverpool berör, jag menar ni slösar mer tid på Liverpool än era egna lag. Kryp tillbaka trollet.

Jag håller inte på något av de lagen du nämner. Jag tycker alla tre är rätt irriterande. Men Liverpoolfans är den värsta sortens avskräde av dem alla i PL.

Spelat två CL-finaler på 8 år. Trodde Liverpool var en vinnarklubb. Där räknas väl inte andraplatser. Är det MFF-fans som håller på Liverpool oxå eller?

Ligacupen i England ger jag inte mycket för. I år vann väl Swansea den? Dem och Liverpool är iofs rätt nära varandra i kvalitét sett utifrån de sista säsongerna.
2013-05-31, 10:19
Medlem
General-snuss avatar
Citat:
Jag håller inte på något av de lagen du nämner. Jag tycker alla tre är rätt irriterande. Men Liverpoolfans är den värsta sortens avskräde av dem alla i PL.

Spelat två CL-finaler på 8 år. Trodde Liverpool var en vinnarklubb. Där räknas väl inte andraplatser. Är det MFF-fans som håller på Liverpool oxå eller?

Ligacupen i England ger jag inte mycket för. I år vann väl Swansea den? Dem och Liverpool är iofs rätt nära varandra i kvalitét sett utifrån de sista säsongerna.

Faktum kvarstår Liverpool är och förblir en av världens absoluta storklubbar och kommer komma igen, precis som juventus, barcelona har haft en liten dipp också etc, förstår inte riktigt varför du tycker så illa om liverpool, helt klart det vänligaste folket i hela england.
2013-05-31, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det går massa rykten just nu om Fabregas som inte tycks vilja stanna: han trivdes bättre med guardiola, han får inte spela, han har fått barn som flickvännen tänker låta växa upp i london - hus är redan köpt. Och mycket av snacket handlar om olika engelska klubbar, och kanske i synnerhet manchester united.

Men någon annan klubb än Arsenal förefaller egentligen rätt osannolikt. Enligt de klausuler som finns så får Arsenal hälften av övergångssumman på nästa försäljning. Om barca således säljer för 40 miljoner pund så får man bara 20 i handen. Så föratt överhuvudtaget få igen sina pengar som man betalade måste man sälja för minst 70 miljoner pund.

Den andra klausulen är att arsenal vid en försäljning har rätt att köpa först till ett fast pris, vilket antas runt vara 20 miljoner pund. Så även om Oljeklubb X kommer och bjuder 50 miljoner pund för fabregas så är det ungefär likvärdigt med att bara sälja tillbaka till Arsenal.

Så alla potentiella affärer bygger i första hand på om arsenal vill ta tillbaka honom eller inte. Och alla bud under 40-45 miljoner pund är en ren förlust för barcelona gentemot att bara skeppa tillbaka honom till Wenger, där man åtminstone får behålla hela summan.

Det är listigt uttänkt och man visste uppenbarligen vad man gjorde när kontraktet skrevs. Har barca hamnat i en situation där de överväger att sälja så är manöverutrymmet litet.

Det du förutsätter då är ju att Arsenal är beredda att hosta upp omrking £20m för honom (vilket vore deras största värvning någonsin), att Barcelona vägrar göra en förlustaffär (som att de inte har gjort det förr...) och att Fabregas skulle välja Arsenal om det står mellan dem och något annat alternativ (finns ju en och annan Arsenal-spelare som lockats till Manchester de senaste åren). Kan vi verkligen vara säkra på något av det?
2013-05-31, 10:43
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakkwald
Ta hem Rodrigo, rotera med Morata när Benzema inte spelar. Carvajal måste hem också. Higuain får väl lämna, trots sina SJU år i klubben, trist.

Skit i Rodrigo. Rotera in Jesé för i helvetet. Där har vi en spelare som håller klass.
2013-05-31, 10:56
Medlem
Ledarens avatar
4522,

Har du koll på Bernard i Mineiro?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här