2013-05-31, 14:14
Medlem
torrenttobbes avatar
Jaha tack suarez. Klubben har stått bakom dig genom allt och nu lämnar du :-(
2013-05-31, 14:16
Medlem
Seppo1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Överlag är jag relativt orolig över Real Madrids sommar. Känns som det kommer bli en klassisk Real Madrid alá Perez. Nytt blod behövs kastas in, gammalt blod säljs för ett underpris.

Man säljer säkert spelare som Di Maria, Higauin och Pepe för brutala underpriser för att ersätta dem med spelare som är ungefär lika bra men kostar dubbelt så mycket. Ungefär som Snejider och Kaká eller Robben och Di Maria.

Higuain ska kosta minst 30 miljoner euro. Mindre än det och det är jävla underpris i många aspekter, ja han har haft en "dålig" säsong. 15 mål på 18 startade matcher i La Liga är dock bra. Men Real Madrid säljer honom säkert för 20 miljoner och handlar in Cavani för 60 miljoner euro. Sedan har Benzema som är också en klassanfallare som förmodligen kommer agera som en supersub.

Di Maria har haft en mindre bra säsong, det vet alla egentligen. Alla har tröttnat på att han viker in 40 meter ifrån mål och testar skott. Men jag är relativt hundra på att om rätt klubb köper honom kommer han storspela. Han var trots allt en stor anledningen till varför Real Madrid vann La liga förra säsongen, 25 miljoner ska man minst ha. Och just nu ser jag knappt en vettig ersättare på marknaden, möjligtvis Mata, Isco eller Silva. Men den enda möjliga är väl Isco om han ens vill till Real Madrid.

Pepe är världsback, alla som säger något annat är tamefan dummare än Beatrice Ask. Killen var EMs bästa back och var Real Madrids bästa back både slutet av förra säsongen och början av den. Sen skadade han sig och Varane går in och bevisar vilken talang han besitter. Oavsett så är killen värd mer pengar än vad han kommer bli såld för. Enligt transfermarkt är han värderad till 30.000.000 euro. Kanske för mycket, men 20 miljoner euro är inte omöjligt trots hans ålder.

Nej, jag vill egentligen bara stänga av Silly Season återkomma i September. Värvar Real Madrid Cavani och Suarez kommer jag grina. Nej, nu blir det The National och gråta i solen lite.
Håller med dig på exakt alla punkter. Vi behöver inte påbörja nån monstersommar vad det gäller värvningar igen. Arbeloa och Pepe borde ersättas, förutom det skulle jag vara mer än nöjd om Benzema och Higuain behölls. Benzema var riktigt bra denna säsong, även fast han återigen inte fick den givna första platsen. Med en ny tränare som tillför ny energi i en blandad kompott av en ersättare till Pepe och till Arbeloa så kan det bli en fin säsong. Vi behöver inte spendera hutlösa summor på en Cavani.
2013-05-31, 14:21
Medlem
Zog Ruless avatar
Suarez i Real? Det kommer bli en riktigt intressant säsong.
2013-05-31, 14:22
Moderator
zanteras avatar
Kan man spela på vem Suarez smakar på först? En Barca-spelare troligtvis.
2013-05-31, 14:23
Medlem
Suarez vill jag iaf inte ha i Madrid, hellre Higuain än en vidrig spelare som Suarez. Cavani, med rätt pris, hade absolut varit en bra värvning.

Di Maria kan kan lika gärna försvinna, har aldrig gillat honom. Bale känns nödvändig om vi ska konkurrera med Bayern och Barca.

Men man får ta det lugnt med spekulationer kring Real Madrid ett tag, först ska en ny tränare tillsättas och presidentvalet ska genomföras. När allt detta är klart så kommer det tas mer konkreta beslut.
2013-05-31, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Jaha tack suarez. Klubben har stått bakom dig genom allt och nu lämnar du :-(

Han har varit Liverpools i särklass bästa spelare (överlägset). Så klart klubben stått bakom honom. Utan Suarez är Liverpool inte ett ett övre-mitten-lag i nuläget.

Jag förstår att han vill ta nästa steg i karriären, tyvärr.
2013-05-31, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Jahap, Suarez är så gott som borta. Från Sky Sports:

"My reason for leaving is not the money. I don't feel comfortable here any more"

Hoppas de krämar ur så mycket som möjligt och investerar pengarna väl.

Tror nog inte ni får lika mycket pengar nu när han själv har sagt att han vill lämna, sänker nog hans värde en del. Gissar att han får välja mellan PSG, Bayern, Real Madrid och en liten outsider i Athletico Madrid.
Senast redigerad av Brinba 2013-05-31 kl. 14:29.
2013-05-31, 14:29
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brinba
Tror nog inte ni får lika mycket pengar nu när han själv har sagt att han vill lämna, sänker nog hans värde en del.
Tror jag inte. Kanske en bråkdel men tror aldrig Liverpool säljer för under 40m pund.
2013-05-31, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene1
Han har varit Liverpools i särklass bästa spelare (överlägset). Så klart klubben stått bakom honom. Utan Suarez är Liverpool inte ett ett övre-mitten-lag i nuläget.

Jag förstår att han vill ta nästa steg i karriären, tyvärr.
Vill du ha en rolig statistik? Liverpool hade fortfarande varit på plats sju i ligan om man borträknar från Suarez mål.
2013-05-31, 14:32
Medlem
Aristaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker Arsenal borde satsa på att värva in en klassanfallare först och främst. Giroud är inte dålig, men knappast en anfallare som skrämmer de andra topplagen, och inte den spelaren som går in och avgör stormatcherna. Podolski har inte heller visat sådär jättemycket.

Med det sagt så hade Fabregas inte varit ett dåligt köp, det hade nog lyft Arsenal en hel del.

Jag hade väldigt gärna sett Mario Gomez i Arsenal, då det behövs tyngd, rutin och en spelare som kan erbjuda ett alternativ till lagets klassiska fotbollsfilosofi. För det blir allt för ofta både lamt, ineffektivt och överdrivet plottrigt - vilket en Mario Gomez i form mycket väl kan komma att överbrygga.
2013-05-31, 14:33
Medlem
JR1s avatar
Nu har Liverpool verkligen kniven mot strupen, det blir väldigt svårt att krama ut en bra deal efter ett sånt här uttalande.
2013-05-31, 14:34
Medlem
Puckotts avatar
Nu cirkulerar det på twitter om att Suarez citat enbart var omskrivningar från gårdagens intervjue. Inget nytt "material" alltså. Sky Sports som vrider och vänder på orden för att få lite klick (Möjligtvis). Tror fortfarande han lämnar dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in