2013-05-30, 22:58
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg

Nej, men jag håller med dig helt. Rätt kul att man pratar sådär om en spelare som Higuain när man håller på ett lag som slutat mellan plats 6-8 de fyra senaste säsongerna. Jag personligen hade gått bananas om Higuain gått till Arsenal, men det kommer nog inte hända.

Håller helt med, hur fan kan man som supporter till Liverpool ha mage att kritisera en spelare som Higuain.

106 mål på 190 matcher i världens kanske största klubb med all press det innebär. 20 mål på 32 matcher i Argentinas landslag. Bara 25 år gammal.

Finns förstås saker att peka på hos honom som går att förbättra. Men han är så många nivåer över en klubb som Liverpool att det är löjligt.
2013-05-30, 23:03
Medlem
Ollitos avatar
Om inte Liverpool vill ha Higuain så får ni gärna ge honom till Arsenal, även om jag inte tror att han hamnar i någon av klubbarna till slut.
2013-05-30, 23:04
Moderator
zanteras avatar
Higuain skulle helt klart vara en fantastisk anfallare i vilken klubb som helst i princip. Att han skulle vara för dålig för "mittenlaget" Liverpool är ju rätt så skrattretande.
2013-05-30, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Haha. Fast nä. Suarez är inte så mycket bättre än varken Higauin eller Benzema. Alla med något förnuft vet om det. En bra säsong så är Suarez kung över alla medan Higuain och Benzema blir förstörda av Mourinho blir sämst och överskattad.

Börjar tröttna på att dela samma luft som er människor.

Lyssna på mig din Realmadrid runkare, alla här i världen tycker inte likadant okej? Jag har inte sagt något om Suarez vs dem två men jag vill bara inte se Higuain i Liverpool, förstått?

Och sen förstår jag inte vad fan massa Chelski och Arsenal fans vill? Vill ni ha Higuain i ert lag, okej fine men jag tycker han är överskattad och rätt så dålig.

Sen har det inget att göra med var Liverpool slutade okej, för sist jag kollade hade Liverpool mer titlar än vad era två små klubbar har fans.

Äckligt trött på små jävla Arsenal och Chelsea ska slå sig bröstet bara för Liverpool har haft så jävla svårt sista tiden, jag menar Arsenal är en liten skit klubb som säljer sina stora stjärnor varje år och har ingen talan. Chelski hade varit i konkurs om det inte vore för en jävla ryss, ni är en äcklig modern klubb som står för allt som vi andra hatar med fotboll okej?

Dra åt helvete nu
2013-05-30, 23:45
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Lyssna på mig din Realmadrid runkare, alla här i världen tycker inte likadant okej? Jag har inte sagt något om Suarez vs dem två men jag vill bara inte se Higuain i Liverpool, förstått?

Och sen förstår jag inte vad fan massa Chelski och Arsenal fans vill? Vill ni ha Higuain i ert lag, okej fine men jag tycker han är överskattad och rätt så dålig.

Sen har det inget att göra med var Liverpool slutade okej, för sist jag kollade hade Liverpool mer titlar än vad era två små klubbar har fans.

Äckligt trött på små jävla Arsenal och Chelsea ska slå sig bröstet bara för Liverpool har haft så jävla svårt sista tiden, jag menar Arsenal är en liten skit klubb som säljer sina stora stjärnor varje år och har ingen talan. Chelski hade varit i konkurs om det inte vore för en jävla ryss, ni är en äcklig modern klubb som står för allt som vi andra hatar med fotboll okej?

Dra åt helvete nu

Liverpool har ju inte haft några stjärnor att sälja fram tills nu när dem säljer Suarez.

Liverpool-fans är fan irriterande alltså. Er klubb är på dekis och ni börjar själva låta som Arsenal-fans i ert snack om att ni har massa titlar o att snart så vänder det. Ni har inte en titel på ett jävla tag nu och inget tyder på att ni snart tar en igen.
Liverpoolfans under Silly Season är fan en plåga. Klubben värvar spelare som Aspas och den där Barcelona-B snubben, fansen vill inte ha Higuain utan snackar om att värva Lewandowski, Götze, Cavani, Hamsik etc. Skrattretande.

Aspas o Borini är en het duo.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2013-05-30 kl. 23:50.
2013-05-31, 00:03
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Jo visst är han fortfarande ung och givetvis en lovande spelare, men jag tycker inte hans kompetens matchar hans CV riktigt. Han är inte en nia i en storklubb som Roma, Milan eller för den delen Liverpool (om det nu finns någon substans i de lösa ryktena) ännu.

Bojan är som sagt ingen höjdare. Han har ett ok spelsinne och kan göra något enstaka bra ibland men generellt är han för valpig och svag. Kan inte se honom lyckas i PL med den fysiken. Här är det faktiskt befogat att tänka på det, han är såpass klen.

Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Tycker Borini ska säljas tillbaka till Italien, tycker inte om honom. Har inte gjort det från början. Nja tror du överdriver när du säger 20 - 25 mål, tycker han är rätt seg och klart han gör lite mål men personligen tycker jag han är rätt kass faktiskt.

Benzema gillar jag däremot mer.

Vad med Borini ogillar du?

Higuain är chill med att gå till Juve, problemet är att utarbeta summan Juve skall betala Real Madrid. De är en bit ifrån varandra i dagsläget.
2013-05-31, 00:34
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Tancredi Palmeri ‏@tancredipalmeri 1m
Chelsea officially contacted Roma for De Rossi. Roma keen to sell. Hoping for 20m €,could accept 15m €. Still no bid. De Rossi has to decide

Stämmer detta så är jag säker på att han lämnar.

Sportbladet har för övrigt lanserat en Silly-podcast. Kalle Karlsson och Niva är med bland annat, så det kan vara småkul att lyssna på.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article16876302.ab
Senast redigerad av snillet_1 2013-05-31 kl. 00:37.
2013-05-31, 00:39
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Liverpool har ju inte haft några stjärnor att sälja fram tills nu när dem säljer Suarez.Klubben värvar spelare som Aspas och den där Barcelona-B snubben, fansen vill inte ha Higuain utan snackar om att värva Lewandowski, Götze, Cavani, Hamsik etc. Skrattretande.

Aspas o Borini är en het duo.

Så 1-2 personer på Flashback representerar alla Liverpools fans menar du? Det säger ju en del om din värld. Säkert 99% av lagets fans skulle vara överlyckliga om man fick en spelare som Higuain och jag tror att lika många inser att dom namnen du räknar upp aldrig skulle gå till Liverpool i dagsläget.
2013-05-31, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Så 1-2 personer på Flashback representerar alla Liverpools fans menar du? Det säger ju en del om din värld. Säkert 99% av lagets fans skulle vara överlyckliga om man fick en spelare som Higuain och jag tror att lika många inser att dom namnen du räknar upp aldrig skulle gå till Liverpool i dagsläget.
Överlycklig om higuain är med i ett byte mot suarez? Nej tack.
2013-05-31, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Bojan är som sagt ingen höjdare. Han har ett ok spelsinne och kan göra något enstaka bra ibland men generellt är han för valpig och svag. Kan inte se honom lyckas i PL med den fysiken. Här är det faktiskt befogat att tänka på det, han är såpass klen.

Bojan är ett perfekt exempel på en talang som stannat i utvecklingen. I La Masia öste han in mål, sammanlagt över 300 läste jag någonstans. Spåddes bli nya Messi, om inte bättre. Men när han togs upp till seniorerna som 16-åring tog där stopp. Både spelmässigt och fysiskt. Tror ingen tränare, klubb eller miljö kommer kunna ändra på det.
2013-05-31, 01:17
Medlem
zizacons avatar
Det går massa rykten just nu om Fabregas som inte tycks vilja stanna: han trivdes bättre med guardiola, han får inte spela, han har fått barn som flickvännen tänker låta växa upp i london - hus är redan köpt. Och mycket av snacket handlar om olika engelska klubbar, och kanske i synnerhet manchester united.

Men någon annan klubb än Arsenal förefaller egentligen rätt osannolikt. Enligt de klausuler som finns så får Arsenal hälften av övergångssumman på nästa försäljning. Om barca således säljer för 40 miljoner pund så får man bara 20 i handen. Så föratt överhuvudtaget få igen sina pengar som man betalade måste man sälja för minst 70 miljoner pund.

Den andra klausulen är att arsenal vid en försäljning har rätt att köpa först till ett fast pris, vilket antas runt vara 20 miljoner pund. Så även om Oljeklubb X kommer och bjuder 50 miljoner pund för fabregas så är det ungefär likvärdigt med att bara sälja tillbaka till Arsenal.

Så alla potentiella affärer bygger i första hand på om arsenal vill ta tillbaka honom eller inte. Och alla bud under 40-45 miljoner pund är en ren förlust för barcelona gentemot att bara skeppa tillbaka honom till Wenger, där man åtminstone får behålla hela summan.

Det är listigt uttänkt och man visste uppenbarligen vad man gjorde när kontraktet skrevs. Har barca hamnat i en situation där de överväger att sälja så är manöverutrymmet litet.
Senast redigerad av zizacon 2013-05-31 kl. 01:26.
2013-05-31, 01:20
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det går massa rykten just nu om Fabregas som inte tycks vilja stanna:

Så alla potentiella affärer bygger i första hand på om arsenal vill ta tillbaka honom eller inte.

Vill Arsenal ha tillbaks honom då?

Han verkar inte riktigt vara samma spelare som lämnade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in