2013-05-30, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nothingnesser
Jag är ingenting i dagsläget. Det är min agenda. Hardcore-nationalisten är väl kanske inte fel ute, men eftersom hardcore-nationalist oftast förknippas med en Nazist så använder jag inte den retoriken. Räcker med att prata ren och skär sanning, inga vinklingar, finns ingen som kan ducka för det.

Och multikultur agendan syrar ner av rashat i dagsläget kopplat till invandring, också ett värdelöst språk.

Jag tror dig på bägge punkter. Men den här tråden är avsedd för att diskutera Sverige i opinionsundersökningar. Vill du prata om dig själv får du starta en egen tråd i lämpligt forum.

Vänligen,
SD-trollet
2013-05-30, 20:07
Medlem
nothingnessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Jag tror dig på bägge punkter. Men den här tråden är avsedd för att diskutera Sverige i opinionsundersökningar. Vill du prata om dig själv får du starta en egen tråd i lämpligt forum.

Vänligen,
SD-trollet

Sant. Respekterar jag, går lite överstyr ibland.
2013-05-30, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag påstår och har rätt. Är undersökningsresultatet inom den statiska felmarginalen kan och bör man bortse ifrån den. Läs bör som skall. Kvällspressen är oerhört dålig som inte fattar det men de lever ju på lösnummerförsäljning. Värre är när övriga media går i samma fälla liksom en del skribenter här på FB.

Men herregud, menar du att en Ökning som inte är statistiskt säkerställd lika gärna kan vara en Minskning? Det är ju inte seriöst, du kan ju inte kunna minsta lilla om statistik.
2013-05-30, 20:12
Medlem
Citat:
Jag är ingenting i dagsläget. Det är min agenda. Hardcore-nationalisten är väl kanske inte fel ute, men eftersom hardcore-nationalist oftast förknippas med en Nazist så använder jag inte den retoriken. Räcker med att prata ren och skär sanning, inga vinklingar, finns ingen som kan ducka för det.

Och multikultur agendan syrar ner av rashat i dagsläget kopplat till invandring, också ett värdelöst språk.

Jag är ju av den åsikten att Jimmie och SD har gjort det lätta svårt och det självklara grumligt. Jag kan sammanfatta min filosofi i två meningar.

Jag är mot rasism, att behandla folk olika. Det är rasism att förneka det svenska folkets självklara existens och förvägra det sitt eget land med obruten kontinuitet och trygghet.
2013-05-30, 20:12
Bannlyst
Citat:
Äh han imponerar inte på mig, sätt mig i en argumentation mot Åkesson så skulle jag trycka ner hela hans fejk-parti och folkdräkten i halsen på han.

Det han gör är att rida på problemen, inga svårigheter för den som är lite medveten.

Kolla bara på den där senaste videon som kom ut nyss, där han sitter bakom skrivbordet, han tittar ju ner i pappret var 3e sekund.

Det är det ALLA Jimmie politiska motståndare säger, men än så länge har ingen kunna besegra honom. Och då har han varit partiledare i 8 år!
2013-05-30, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
Tydligen skall Jimmie Å bli pappa och gifta sig under valrörelsen. Tror det är mycket bra för bilden av honom som landsfader. Bebisbilder i Se och Hör är bra för att ge partiet stöd inom kvinnosektorn.

PS Grattis Jimmie och Louise DS

Detta blir ju inte bara en fest för de närmast sörjande, det kommer givetvis att ge Jimmies gimmick som svärmorsdröm ännu mer. Oavsett om det är cyniskt eller inte är det något som kommer att lyckas och ge resultat.
2013-05-30, 23:19
Medlem
RingRing2014s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=qLin0oxUSq8&feature=player_embedded

Mycket bra. SD börjar få koll på hur de ska nå ut i alternativmedia. Snygga logos i början och slutet, bra ljussatt, proffsig kamerautrustning. Och givetvis, ett viktigt budskap.

Tonen är dessutom lugn och lite dämpad, detta tilltalar gemene medelsvensson.

Fjäder i hatten, hoppas det fortsätter såhär.
2013-05-31, 02:48
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
<snip>Passar på att gratta Jimmie och Louise här i tråden och ge namnförslag. Svea eller Sven.
Håller inte med, det skulle ge ett intryck av att barnet blir ett politiskt redskap.

"Isak" eller "Josef" skulle vara roligt pga alla blodkärl som skulle spricka i nationalisternas stugor..

Själv hade jag nog hellre sett ett modernare kunganamn, som vi ju ändå har ganska gott om. Gustav, Erik, Karl, Johan..

Grattis ivf.

Ska bli intressant att se hur mycket pappaledigt det blir för Jimmie.
2013-05-31, 06:59
Medlem
Jimmie Åkesson (SD): Invandringspolitiken har skapat en ny underklass

Utdrag/sammanfattning:

Citat:
Aftonbladet. Debatt 2013-05-30
Invandringspolitiken har skapat en ny underklass
Jimmie Åkesson (SD): Problemen i Husby har inte bara sociala orsaker
http://www.aftonbladet.se/debatt/article16876190.ab

1. Vi måste begränsa invandringen som bidrar till att fylla på det befintliga utanförskapet.

2. Rättigheter måste kompletteras med krav.

3. Föräldraansvaret måste tydliggöras.

4. EBO-lagen som ger asylsökande rätt att själva välja bostadsort bidrar till segregationen och måste rivas upp.

5. Det ska råda nolltolerans från polisens sida när det kommer till upploppsliknande uppträdande och skadegörelse.
Senast redigerad av amalrik 2013-05-31 kl. 07:02.
2013-05-31, 07:13
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
http://www.youtube.com/watch?v=qLin0oxUSq8&feature=player_embedded

Mycket bra. SD börjar få koll på hur de ska nå ut i alternativmedia. Snygga logos i början och slutet, bra ljussatt, proffsig kamerautrustning. Och givetvis, ett viktigt budskap.

Tonen är dessutom lugn och lite dämpad, detta tilltalar gemene medelsvensson.

Fjäder i hatten, hoppas det fortsätter såhär.
Sånt här kan de INTE producera och visa, vad är det för produktion?? Åkesson sitter och viftar med manuset i bild då och då, dessutom ser han inte klok ut när hans tjocka brillor ger en konstig brytning som tydligt syns i bild.
Ska man göra filmade framträdanden får man kosta på sig en proffsfotograf, det där duger inte.

Mvh

Goebbels
2013-05-31, 07:24
Medlem
Soderortskillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Sånt här kan de INTE producera och visa, vad är det för produktion?? Åkesson sitter och viftar med manuset i bild då och då, dessutom ser han inte klok ut när hans tjocka brillor ger en konstig brytning som tydligt syns i bild.
Ska man göra filmade framträdanden får man kosta på sig en proffsfotograf, det där duger inte.

Mvh

Goebbels
Just bokhylla iaf!
2013-05-31, 08:22
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag påstår och har rätt. Är undersökningsresultatet inom den statiska felmarginalen kan och bör man bortse ifrån den. Läs bör som skall. Kvällspressen är oerhört dålig som inte fattar det men de lever ju på lösnummerförsäljning. Värre är när övriga media går i samma fälla liksom en del skribenter här på FB.
Nej, där har du fel. Inte helt bortse ifrån. Det är förändringarna som inte är säkerställda, pga att de är för små. Man jobbar förmodligen med ett sk. 95 % konfidensintervall. Så det man kan säga är att värdena i undersökningen med 95 % säkerhet ligger på de angivna talen plus minus felmarginalen.

Så du kan ju se ungefärliga storleksrelationer. Du kan tex. fastslå att SD har större väljarunderlag än KD .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in