2013-05-19, 17:18
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ser siffrorna ut som dom ska? SD har ett månadssnitt just nu på 10,3% och har legat på runt och mycket över 10% i alla andra mätningar denna månad.

SD är mycket större än miljömupparna i dom tre andra mätningarna och snittet efter dessa fyra mätningar. Det är bara Sifo som har mp sådär högt, ingen annan. Säger mer om Sifo återigen.

Månadssnittet för SD är som sagt 10,3% och för mp 9,2% efter fyra mätningar. Så SD är klart större... SD är även underskattade i opinionsmätningar, mp är däremot överskattade, det visar varje val. Så skillnaden är egentligen ännu större till SD:s fördel.

Så knip igen din lilla trut.
Lägg då också till att efter valet 2010 har instituten pressat varandra att ändra (läs: öka) sina vikter på SD utav anledningar jag inte riktigt kunna förstå. Det är väl inte en omöjlighet att SD just nu ligger så lågt som 9-10% men jag skulle inte bli förvånad om de låg högre än SENTIOs resultat heller.

Det finns ingenting som förbättrats i Svensk invandrings och integrationspolitik sedan 2010. Däremot har de riktigt grova brotten ökat lavinartat i de småstäder där man tagit emot invandrare och påtagligt även i Göteborg. Även om media mörkar så mycket de kan så läser man nästan dagligen om mord och mordförsök i tidningarna och tittar man sedan utanför gammelmedia så hittar man namnen och/eller signalement på gärningsmännen.

Ökande arbetslöshet, försämrad skola, varsel, svinaktigt oförskämt dålig äldreomsorg, ökad brottslighet, sämre sjukvård. Hur en normalt begåvad människa då skulle tycka att det är en bra idé att ta hit fler flyktingar som kostar enorma mängder och där en mycket stor andel aldrig kommer ta ett jobb är helt obegripligt stört. Folk luras till att tro att allt kommer bli bra igen när Socialdemokraterna tar över. Grundlurade långt förbi analöppningen är ett för milt uttryck för vad svensken blivit/blir.

Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
[trams klippt]
.
2013-05-19, 17:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Tappat stora delar av ökningen?

SD gick från 5,7% till 10,6% som mest. Idag har man ett snitt på 10,3%, förra månaden slutade på 9,1%. Efter rekordökningar stabiliserade det sig lite. Av ökningen på 4,9 procentenheter var till och med förra månaden 3,4 procentenheter kvar. Denna månad ser ut att bli bättre. Så det är du som har allt att förklara vad du menar...

Nånstans runt 10% - big fucking deal. SD-svansen på Flashback fattar inte att ca 90% av svenskarna inte sympatiserar med Sverigedemokraterna. En överväldigande majoritet av befolkningen delar inte era åsikter. Anhängare av andra partier med låga siffror inser det faktumet, men för SD-are blir allt en konspiration. Det är så löjligt att jag vill lägga mig ner och spy.
2013-05-19, 18:06
Medlem
Till-marschmusiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nånstans runt 10% - big fucking deal. SD-svansen på Flashback fattar inte att ca 90% av svenskarna inte sympatiserar med Sverigedemokraterna. En överväldigande majoritet av befolkningen delar inte era åsikter. Anhängare av andra partier med låga siffror inser det faktumet, men för SD-are blir allt en konspiration. Det är så löjligt att jag vill lägga mig ner och spy.

sd har en potential på 20%. Det har vi sett i ändra länder.
2013-05-19, 18:07
Medlem
Citat:
Nu vet vi ju enligt andra undersökningar att det finns fler som delar SD:s syn på invandringspolitiken, men du kanske åsyftar SDs åsikter i kärnkraftsfrågan och försvarsfrågan? Av olika anledningar röstar de inte på SD, ännu, precis som de 5 procent som inte sympatiserade med SD för ett år seninte gjorde det, men som nu gör det.
2013-05-19, 18:12
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Att lägga sin röst och att sympatisera med är två helt olika saker. Om runt 10% är skit för dig så existerar det bara två partier just nu i dina ögon. Och där är väl det ena det goda och det andra det onda. Vilket du lägger din röst på är lätt att räkna ut om man ser på dina resonemang. Du röstar som ett får.
90% älskar dagens invandringspolitik eftersom de inte röstar SD.
90% älskar rökspridande fabriker och hatar träd eftersom de inte röstar MP.
95% hatar kristna eftersom de inte röstar KD.
97% hatar bönder och jordbruk eftersom de inte röstar C.
Eller din logik gäller bara när det handlar om SD va? Bäää, bäää.

Det kan inte vara så enkelt att fler och fler ser att invandringspolitiken och den totalt misslyckade integrationen utav invandrare är det största problemet (utmaningen är kanske ett ord du kan relatera till bättre) idag i Sverige. Andra problem har Sverige ordnat väldigt bra jämfört med andra länder. Övriga problem kan såklart alltid förbättras men inget är så akut som det som SD vill ordna.

Vad gäller de andra mindre partierna så är deras politik så väldigt lika varandra att man måste ha förstoringsglas för att se skillnader. Att deras väljare ser det som att 95% inte röstar på dem istället för att 5% röstar på dem säger en del om deras väljare. Förlorare med andra ord.

Nästan 70% av Svenska folket hatar Socialdemokraterna enligt SIFOs mätning och ditt sätt att resonera. Det är så stora siffror att S borde börja fundera på att lägga ner helt.
2013-05-19, 18:12
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
För fyra år sedan hade du sagt att ca 97 procent av svenskarna inte sympatiserar med SD. Och vad hade du bevisat med det?
2013-05-19, 18:14
Medlem
Citat:

Besynnerlig längtan. Jag rekommenderar en promenad i solen för att skingra de negativa tankarna istället.

Vänligen,
SD-trollet
2013-05-19, 18:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Visst, whatever. Hare så kul i eran crazysekt!
2013-05-19, 18:22
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Visst, whatever. Hare så kul i eran crazysekt!
Bättre fly än illa fäkta.
Senast redigerad av Bohlwinkel 2013-05-19 kl. 18:40.
2013-05-19, 18:40
Medlem
Citat:

Det där argumentet är så uttjatat. Man får alltid höra det från er anti-SD människor. Med din logik menar du att 90% av Sverige röstar för att Sverige ska ha ökande kriminelitet, islamisering, arbetslöshet, öppna gränser, rån, stölder, misshandel, krashad välfärd, sämre utbildningar, mindre pengar till äldre vård, mer bostadsbrist, hedersmord, kränkningar, könstympningar, gruppvåldtäkter, ghetton, No-Go zoner, sämre säkerhet inom samhället, mindre krav för invandrare och mer rättigheter,

Men visst, fortsätt bo du i ditt vita, trygga område med dina vänner och familj. Snart kommer ni ha högljudda, våldsamma araber och negrer som grannar och då kommer ni vilja göra en white flight, men tyvärr kommer det inte finnas några områden att fly till. Det är bara gillar läget då och acceptera att man har äntligen fått det multikulturella samhället man har röstat för.
2013-05-19, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
I ett land där lögnen blivit en integrerad del av alla samhällsintstitutioner så måste man vara sjukligt naiv om man tror att opinionsinstituten är "objektiva" eller "vetenskapliga" aktörer.

Är det fråga om medvetet fusk? Ja, när diskrepansen blir såhär stor blir det svårt att tro något annat. De öppet SD-fientliga mediebolagen som betalar undersökningarna skiter i om deras siffror på 7% före valet blir falsifierade med 11% på valdagen.

De inser nämligen att om SD går in med 11% i valrörelsen så är 16, 18 eller 22% ingen omöjlighet. Den där UKIP-liknande jordbävningen KOMMER ATT INTRÄFFA i Sverige och ett tag där så trodde jag att det kunde ske redan 2014. Nu kanske grundtipset blir 2018 igen.

Det var samma visa före valet 2010.
Några veckor före valet ökade SD plötsligt i opinionen.
Detta tror jag var ren manipulation.
Instituten ville naturligtvis inte avvika allt för mycket från valresultatet.
2013-05-19, 19:10
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ser siffrorna ut som dom ska? SD har ett månadssnitt just nu på 10,3% och har legat på runt och mycket över 10% i alla andra mätningar denna månad.

SD är mycket större än miljömupparna i dom tre andra mätningarna och snittet efter dessa fyra mätningar. Det är bara Sifo som har mp sådär högt, ingen annan. Säger mer om Sifo återigen.

Månadssnittet för SD är som sagt 10,3% och för mp 9,2% efter fyra mätningar. Så SD är klart större... SD är även underskattade i opinionsmätningar, mp är däremot överskattade, det visar varje val. Så skillnaden är egentligen ännu större till SD:s fördel.

Sentio och Youguv har inte slumpvis utvalda svarande. Om nu motsatt förhållande råder i övriga fem hittills ej rapporterade institut, vilka har slump-urvalsmetod, måste vi förhålla oss till det och kan inte hävda att sanningen är hittills rapporterade institut.

Du gör stor poäng av månadssnitt hittills.Förra månaden gav de fyra institut som hittills rapporterat i maj SD månadssnitt 9,9%. I januari gav de SD i snitt 11.3% och i februari 10,6%. Inget annat än en sämre siffror för både april och maj jämfört med jan och feb. Du jämför äpplen och päron och ropar högt när SD ökat snittet för att några "bra" institut rapporterat.

Citat:
Så knip igen din lilla trut.

Tack för ditt envisa stärkande av min tes om folkilsken ton hos SD:are.

För övrigt antar jag att denna tråd liknar en mix av en konspirations- och en vidskepelsetråd.
Senast redigerad av ankademiker 2013-05-19 kl. 19:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in