2013-05-31, 00:18
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Är det allt? Gick hon från hans bostad och vilka hade hon kontakt med innan den kvällen, och var befann hon sig då hon kontaktade andra personer. Du tänkte inte på det eller?

Jag får väl göra som du och invänta "facit", vilket i din värld brukar betyda en åklagares obestyrkta gärningspåståenden!
Citera
2013-05-31, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicknamn
Jag tror tyvärr att det kan röra sig om någon som inte kände VB, vilket innebär att han/hon blir svårare att hitta. Statistik talar för en för offret okänd gärningsman vid den typen av brott. Hade KJ varit GM så är sannolikheten stor att polis hade hittat bindande spår vid det här laget. Det blir intressant att se om polis höjer misstankegraden imorgon då besked från SKL kommer.

Nja, statistiken talar väl mer för att BO och GM var bekanta.

Om KJ är GM och har styckat kroppen ute i naturen/på plats som polis ej har kunnat lokalisera och KJ ej har lämnat några spår efter sig på fp så blir det nog svårt att binda honom vid brottet.

Ang misstankegraden så är det upp till åkl att inkomma med begäran till TR att KJ omhäktas på den högre graden av misstanke.

Hursomhelst kommer den närmaste utvecklingen med SKL-analyser etc att bli höggradigt intressant.
Citera
2013-05-31, 00:19
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion3
Ryktet säger att det var ganska stökigt i den familjen. Att BO en tid var inneboende på studieorten. Om man generaliserar om spekulerar i hur en del thailändska kvinnor blir behandlade av sina män..

Kan det vara så att VBs polisanmälningar gällde mamman? Eller snarare styvpappans behandling av mamman... Och så tyckte AN att det bara var lögn och att VB var ett svin?
Senast redigerad av kattnatten 2013-05-31 kl. 00:22.
Citera
2013-05-31, 00:21
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är inte alls så säkert att kroppsdelarna hade hittats, nej. I det här fallet berättar omständigheterna troligen en del om GM, det är ett spår i sig. Jag tror inte ett dugg på att GM medvetet har valt att kroppsdelarna skall hittas, finns ingen som helst anledning, precis som jag beskrev, spår finns troligen i vilket fall som helst, varför bemöda sig med att ens försöka gömma?

Det där med att kasta på stan var mer tänkt som en ironisk överdrift, säker på att du egentligen förstod vad jag menade. Dumpa kroppen i diket längs en liten skogsväg så hittas den ganska snart i alla fall. Varför exponera sig för risken att upptäckas genom att dona och ha sig i skogen, nej, inte logiskt.

Fynden säger en del om GM, har redovisat vad jag tror, bara att söka.

Det var ju ett geocaching ställe plus ett tillhåll där det slängs cigarettpaket och skit.
Svårt att avgöra om GM ville gömma delarna, eller att någon skulle hitta dom. Kanske ville han både och i ett väldigt förvirrat tillstånd. Kanske spelade det ingen roll alls i en psykotisk hjärna.

Min amatöranalys säger att GM ville att kroppen skulle hittas. Allt utom händerna, som han gömt ordentligt, ville han att någon eller alla skulle se.
- Om GM styckade kroppen av transporttekniska skäl så borde GM ha dumpat delarna på samma plats.
- Om GM placerade delarna på olika platser för att försvåra utredningen borde han ha placerat delarna längre ifrån varandra och välja bättre platser.

Om GM ville att delar av kroppen skulle hittas, så är de främsta anledningarna jag kan komma på:
- GM vill skryta med sitt dåd
- GM vill rikta misstankarna mot någon annan
- GM vill att kroppen ska återbördas till familjen.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ryktet säger att det var ganska stökigt i den familjen. Att BO en tid var inneboende på studieorten. Om man generaliserar om spekulerar i hur en del thailändska kvinnor blir behandlade av sina män..

Tack för vänligheten, det var väl inte så farligt, ta av dig påsen, den behövs inte. Ja, det är väl inte omöjligt att det är stökigt om man har en partner som häckar framför datorn dagarna i ända och dottern lagar maten när hon inte springer med reklamblad. Så ser det ut på många håll. Pappan verkar iaf glad för brännvin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Kan det vara så att VBs polisanmälningar gällde mamman? Eller snarare styvpappans behandling av mamman...

Har hört från 2 helt olika personer att modern är väldigt speciell (knäpp).
Citera
2013-05-31, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av margana
Ja, alltså, de norrländska tidningarna bevakar detta bättre och mer ingående än riksmedierna. Finns ingen anledning att avfärda dem.

Framförallt NSD har bra Inside frän poliser i utkanten av utredningen, alltså dom som inte har ansvar och därför kan läcka enskilda detaljer.
NK har också, men inte lika bra. Det var därför dom drog stort på "vallningen" av en person - som redan på plats bedömdes som irrelevant av polis. Man fick inte ut något av det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Det är ju helt sjukt vilka sanslösa teorier som fyller tråden. Varför känner ni ett så starkt behov av att spy ur er varje osammanhängande och grundlös tanke som poppar upp i era skallar?

"hmm, tänk om GM hade tillgång till ett Nazi-UFO som drivs av blod och mördade BO för att ha nog med blod för att kunna flyga farkosten till antarktis där Hitler ligger infryst och återuppliva han för att under hans ledarskap ta över världen med en armé bestående av reptilianer. Jag är nog något på spåren här, bäst att informera flashback!"

"Det finns en kille i Boden som kör omkring på sparkcykel och ser suspekt ut. Han är säkert satanistmördaren som styckade BO! Bäst jag informerar Flashback och hänger ut personen och allt han någonsin gjort!"

Ungefär på den nivån är det.

Håller med och hoppas att du liksom mig vill få tråden att lösa mordet och inte kasta skit på alla och envar. Fakta har aldrig varit osanning.
Här i tråden skändas inte bar offret utan möjliga vänner/förbindelser mm. vissa har säkert bärighet men kom då med fakta.
Jag tror polis gripit rätt man men då man ser ev. händelseförlopp så fattar man inget, hur kan detta vara möjligt utan att någon sett detta.

Nu går jag händelserna i förlöp men det finns enbart två alternativ, de har inte tillräckligt och släpper eller de sätter en högre grad, jag tror på det andra, de säkrar och nu vet.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Min teori/GM profil i en mera detalierad version en tidligare:

Enligt min uppfattning är Vatchareeya Bangsuan, som person, INTE motivet til detta mord.
VB är "endas" rätt offer enligt GM, hon blev utvald förmodligen pga. rätt oppetunity, rätt utseende.
Jag är, allt i allt, mycket enig med Flashback medlem "jonkoping83"

Själva mordet, är motivet, stykningen, "hans værk".
Mordet kan desutom mycket väl ha sexuella motiv, inte nødvendigtvis en direkt sexuel handling, utan det är själva mordet och stykningen som är en mycket stark sexuel upplevelse/kick för GM. Våld är hans fetish.
GM är en intilligent, psykopatisk, risk villig/sökande, organiserad sexuel-sadistisk lustmurdare.
GM är förmodligen mellan 25-40 år och har sannolikt flera våldtäkter/voldsbrott på sit samvete, men har aldrig blivit gripen.
GM kan mycket väl framstå som en någulunda "vanlig" man, bestrida ett gott job, tjäna ok pengar och till och med ha nogon sorts flickvän.
GM har bil, sannolikt nogon sorts van.
GM bor inte i Boden men har connections i Boden, har möjligtvis väkst upp där men bor nu någon annan stans, har dock fortfarande någon sorts fammilj eller gammla vänner i Boden.
GM färas på volds porr websidor/deepweb och säkerligen tidligare nät-våldsspel.
GM har möjligtvis occulta interessen.
GM är inte direkt känd med sitt offer, men har sannoligt hittat henne på facebook eller andra social medier, där han har anvent en hel del tid för att hitta rätt offer.
GM har möjligtvis kontaktat VB gennom en av dess sociala medierna/profilerna.
GM har ochså sannolikt tillængnat sig upplysningar om at KJ och VB hadde en vännskp och uttænkt KJ till scapegoat.
GM följer med på VB's Facebook och ser att hon ska till KJ och plugga.
GM väntar utanför KJ's address den 4 Maj, (har möjlitvis på avstånd följt henne dit från hennes egen address) och kidnappar henne när hon lämnar KJ ca kl 21.
GM anvænder möjligtvis kloroform till at pacificera VB, VB hinner möjligtvis at skrika innan han søver henne.
GM har på förhand utset sig et ställe där han utför sit dåd.
Mordet är rituelt och han påför VB dom 9 knivhuggen, tyvärr är jag rädd fö at GM ochså torturerar VB
Gärningsstället kunne efter min mening mycket väl vara i et av forten eller en bunker i Boden området.
Efter at mordet och stykningen utförts transporterar GM kropsdelarna til det gula huset och arrangerar det enligt hans plan och lust.

Och till dom som mistänker att någon som kände VB och mördade henne av hat eller liknande och senn ville maskera sit mord och få det at likna ett stykmord begått av en "främmande" GM. Dom tar, efter min mening, helt fel därför att det är mycket mer osannoligt at en någolunda normal människa, som dödar en närastående i affekt, har förmågan att stykka en människa, dolka det 9 gånger och til sist arrangera kropsdelar etc, en att en djupt störd psykopat gör det.
Citera
2013-05-31, 00:23
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Har hört från 2 helt olika personer att modern är väldigt speciell (knäpp).

Det kan ju ändå vara där konflikten mellan AN och VB ligger. Så MB måste ju inte vara inblandad alls, menar jag.
Citera
2013-05-31, 00:24
Medlem
Jag orkar inte plöja igenom allt så detta kan vara sagt förut, men jag har läst en del om styvfarsan här.
VB var enligt utsago en person som höll sig för sig själv vilket kan vara ett tecken på otäckheter i hemmet.

Kan det vara så att VB utnyttjades av styvis, hon blir gravid och resten är historia. Styvis försöker sätta dit KJ?
Citera
2013-05-31, 00:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Kan det vara så att VBs polisanmälningar gällde mamman? Eller snarare styvpappans behandling av mamman... Och så tyckte AN att det bara var lögn och att VB var ett svin?

Det är inte osannolikt, kanske hade de ett helvete, och nu var det dags för VB att göra upp en gång för alla. Kanske fick VB ett obehagligt besked från mamman den dagen om att pappan inte var snäll, det gjorde henne irriterad och nu skulle hon ringa polisen. AN som möjligtvis har band till pappan tar givetvis pappan i försvar, jävla kackerlackor som lever på min släkting, typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in