Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Det är inte alls så säkert att kroppsdelarna hade hittats, nej. I det här fallet berättar omständigheterna troligen en del om GM, det är ett spår i sig. Jag tror inte ett dugg på att GM medvetet har valt att kroppsdelarna skall hittas, finns ingen som helst anledning, precis som jag beskrev, spår finns troligen i vilket fall som helst, varför bemöda sig med att ens försöka gömma?
Det där med att kasta på stan var mer tänkt som en ironisk överdrift, säker på att du egentligen förstod vad jag menade. Dumpa kroppen i diket längs en liten skogsväg så hittas den ganska snart i alla fall. Varför exponera sig för risken att upptäckas genom att dona och ha sig i skogen, nej, inte logiskt.
Fynden säger en del om GM, har redovisat vad jag tror, bara att söka.
Det var ju ett geocaching ställe plus ett tillhåll där det slängs cigarettpaket och skit.
Svårt att avgöra om GM ville gömma delarna, eller att någon skulle hitta dom. Kanske ville han både och i ett väldigt förvirrat tillstånd. Kanske spelade det ingen roll alls i en psykotisk hjärna.
Min amatöranalys säger att GM ville att kroppen skulle hittas. Allt utom händerna, som han gömt ordentligt, ville han att någon eller alla skulle se.
- Om GM styckade kroppen av transporttekniska skäl så borde GM ha dumpat delarna på samma plats.
- Om GM placerade delarna på olika platser för att försvåra utredningen borde han ha placerat delarna längre ifrån varandra och välja bättre platser.
Om GM ville att delar av kroppen skulle hittas, så är de främsta anledningarna jag kan komma på:
- GM vill skryta med sitt dåd
- GM vill rikta misstankarna mot någon annan
- GM vill att kroppen ska återbördas till familjen.