2013-05-31, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Kan GM haft en hund med sig? Hunden käkar upp händerna i ett obevakat ögonblick? Har MB hund? KJ har haft, men har han tillgång till hund nu?

Alla de övriga nämnda i tråden har de hund, eller tillgång till en? CS, Fet-M, AB, AF med flera?

Finns ingen hund som bara käkar upp händer, nu har du nått lågvattenmärket.. ta och dra en sten över dig och försvinn.

Du förstör tråden som vill lösa varför VB mördats, inte för att du och lika skall gotta er i den ena efter den andra idiotin och förakt mot den mördade.
Citera
2013-05-31, 00:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daim_gbg
Språket på de 2 aktuella dumparna är samma, samma stavfel etc. Förstår inte riktigt vad du menar där?
Den ena är dock tagen från någon dator, den andra från någon mobil/surfplatta.

Synd att AN´s inte syns på den större dumpen.
Inget påhitt att någon skrivit vad som diskuterats till innerlighet tidigare i tråden, det fanns där.
Om det tillför något? Nej, men förstår att en del kikar åt AN & MB´s håll. Ganska starka uttryck.

Du menar att polisen missat detta och tagit helt fel spår? Hur kan man missa en sån öppen sak som denna familjen då undrar jag. Är det inte uppenbart att man inte alls har familjen karate som misstänkta eller är det för mycket deckarnivå och drivet om att hänga ut folk bara för att man tror något?

Nej, jag bryr mig inte om dumparna det säger i princip inte ett enda skit. Det är pinsamt och sorgligt inget annat., Hur fan ska man ställa det till rätta då det visar sig att dom inte har med det här att göra? Skämspåsen på.
Citera
2013-05-31, 00:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion3
Ja, och vad jag menade är att jag är tveksam till källans objektivitet och sanningshalt, därför låter jag bli men ja det går rykten om styvfadern.

Men ut med språket, det gör väl ingenting, finns så mycket overifierat här så en amsaga mer eller mindre spelar väl ingen roll. Nu har du chansen att komma med trådens scoop.

Du sitter på information om en av dem som borde varit huvudperson så det är klart att vi vill veta.
Citera
2013-05-31, 00:10
Medlem
Pentagrammatons avatar
Det är ju helt sjukt vilka sanslösa teorier som fyller tråden. Varför känner ni ett så starkt behov av att spy ur er varje osammanhängande och grundlös tanke som poppar upp i era skallar?

"hmm, tänk om GM hade tillgång till ett Nazi-UFO som drivs av blod och mördade BO för att ha nog med blod för att kunna flyga farkosten till antarktis där Hitler ligger infryst och återuppliva han för att under hans ledarskap ta över världen med en armé bestående av reptilianer. Jag är nog något på spåren här, bäst att informera flashback!"

"Det finns en kille i Boden som kör omkring på sparkcykel och ser suspekt ut. Han är säkert satanistmördaren som styckade BO! Bäst jag informerar Flashback och hänger ut personen och allt han någonsin gjort!"

Ungefär på den nivån är det.
Citera
2013-05-31, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Alltså. GM mördade VB någonstans.. lämnade hennes ben (!) i ett ödehus i skogen (möjligtvis placerade på ett speciellt sätt) och resten (utom händerna) en bit från ödehuset. 9 knivhugg i magtrakterna men inte gömma kroppen på något särskilt sätt. Så många knivhugg måste väl visa på rätt stora aggressioner, vilket ofta pekar på en närstående GM? Eller någon som har starka hatkänslor mot just offret.

Varför känns det som att benen är så planerade men resten av kroppen, utom händerna, bara lämnas utan att riktigt gömma det? Brukar just ben betyda något?

Är det bekräftat att huggen tagit i magen? Jag kan lika gärna föreställa mig 9 hugg i ryggen. Tror inte vi vet var på kroppen huggen tog.
Citera
2013-05-31, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Det är ju helt sjukt vilka sanslösa teorier som fyller tråden. Varför känner ni ett så starkt behov av att spy ur er varje osammanhängande och grundlös tanke som poppar upp i era skallar?

"hmm, tänk om GM hade tillgång till ett Nazi-UFO som drivs av blod och mördade BO för att ha nog med blod för att kunna flyga farkosten till antarktis där Hitler ligger infryst och återuppliva han för att under hans ledarskap ta över världen med en armé bestående av reptilianer. Jag är nog något på spåren här, bäst att informera flashback!"

"Det finns en kille i Boden som kör omkring på sparkcykel och ser suspekt ut. Han är säkert satanistmördaren som styckade BO! Bäst jag informerar Flashback och hänger ut personen och allt han någonsin gjort!"

Ungefär på den nivån är det.

Du har helt rätt.. Jag är trångsynt inne på min teori som framlades för några tusen inlägg sedan
Citera
2013-05-31, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Jag är också tveksam till att han transportstyckade henne. Nu vet vi ju inte hurdan VBs kroppsdelar är delade men om det nu är så att lår och armar sitter ihop med torson så verkar det inte så praktiskt om man försöker stycka för att kunna transportera bort i en väska/stor påse. Jag tycker GM har handlat konstigt i detta brott. Bl.a styckar han kroppsdelarna på ett opraktiskt sätt (om det med torson stämmer) och slänger kroppsdelarna på olika ställen (ökat risk för att de hittas). Jag är väldigt tveksam till att det är ett ritualmord och GM är satanist eller liknande. Men något annorlunda är det med mordet iallafall.

Får samma känsla, samt att Boden har mycket ödemark där kroppen kunde gömmas utan att hittas samt att polisen tror ju inte att kroppen är styckad där. Varför flytta den dit öht? Tror inte heller det är ett ritualmord vilket får mig att tro att gm försökt få det att se ut som ett och därför placerats för att de skulle hittas. Tror gm har en övertro på sig själv att det inte ska hittas några spår på det gm lämnat där, hoppas SKL bevisar motsatsen. Förmodligen sett för många Dexter avsnitt.
Citera
2013-05-31, 00:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Istället för att raljera över oss som inte läser det där norrländska skithuspappret så kunde du gjort som många andra, berättat vad du vet, och endast det, särskilt när du har anledning att utgå ifrån att inte alla kan veta, i synnerhet de som inte bor i Norrland.

Så, har du någon annan relevant information ur den där tidningen eller någon blaska vi inte känner till som du kan tänka dig att sprida här, det vore ju fint.

Fast lokaltidningen är ju bra mycket seriösare än detta skräpet som landar här. Oss? Du menar väl dig eller talar du för alla här inne om vad dom ska anse om lokaltidningen?
Så har du ingen annan relevant information mer än skitprat hörsägen och skvaller så föredrar jag tidningen lokalt. Till och med AB är bättre det säger en del om teserna och spekulationerna om oskyldiga här.
Citera
2013-05-31, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men ut med språket, det gör väl ingenting, finns så mycket overifierat här så en amsaga mer eller mindre spelar väl ingen roll. Nu har du chansen att komma med trådens scoop.

Du sitter på information om en av dem som borde varit huvudperson så det är klart att vi vill veta.

Ryktet säger att det var ganska stökigt i den familjen. Att BO en tid var inneboende på studieorten. Om man generaliserar om spekulerar i hur en del thailändska kvinnor blir behandlade av sina män..
Citera
2013-05-31, 00:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Får samma känsla, samt att Boden har mycket ödemark där kroppen kunde gömmas utan att hittas samt att polisen tror ju inte att kroppen är styckad där. Varför flytta den dit öht? Tror inte heller det är ett ritualmord vilket får mig att tro att gm försökt få det att se ut som ett och därför placerats för att de skulle hittas. Tror gm har en övertro på sig själv att det inte ska hittas några spår på det gm lämnat där, hoppas SKL bevisar motsatsen. Förmodligen sett för många Dexter avsnitt.

Har polisen sagt det eller är det så att de inte vet?
Citera
2013-05-31, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Fast lokaltidningen är ju bra mycket seriösare än detta skräpet som landar här. Oss? Du menar väl dig eller talar du för alla här inne om vad dom ska anse om lokaltidningen?
Så har du ingen annan relevant information mer än skitprat hörsägen och skvaller så föredrar jag tidningen lokalt.

Ja, alltså, de norrländska tidningarna bevakar detta bättre och mer ingående än riksmedierna. Finns ingen anledning att avfärda dem.
Citera
2013-05-31, 00:18
Bannlyst
Man kan ju ha åsikter om alternativa teoriers sannolikhet, men att snöa in på KJ som så här långt tycks ha klarat en rätt närgången granskning utan högre misstanke är nära nog så dumt som skum kille på sparkcykel-tesen.
Det är helt enkelt dumt att låsa sig, vilket man väl får hoppas att rikskrim motverkar.
Polisen i Norrbotten jobbar ju mer med tesen att man hittar en gärningsman och sen hittar man omständigheter som skulle kunna tala för och försöker trycka in GM i saken, ofta utan att ta hänsyn till övriga omständigheter.

Rautio, som fått caset sedan ordinarie persons son dött i en drunkningsolycka i Skåne, är direkt usel på alt utom att prata. Så man får hoppas att riks styr båten.

I dagsläget vet vi ju inte ens om andra personer med koppling till VB ens övervägts och avförts på fakta eller om det bara är spel på "känsla".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in