2013-06-10, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Och hans fru, som han nämner om på ngt ställe...

Är eldmannen intressant fortfarande?
Citera
2013-06-10, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Är eldmannen intressant fortfarande?

eldmannen?
måste ha missat den tråden..
anyone care to fill me in?
Citera
2013-06-10, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
eldmannen?
måste ha missat den tråden..
anyone care to fill me in?

Han var aktuell i början av hennes försvinnande. VB och han var vän på facebook, hon kommenterade mycket av hans bilder m.m. Eldmannen har uppenbarligen nån form av psykossjukdom el dylikt. Vid hennes försvinnande kunde man se att han mådde väldigt dåligt, skrev osammanhängande, la upp videos på när hans huvud brann av eld m.m. Animerade videos.

Ri*u M*ki = k+ ä
Citera
2013-06-10, 09:40
Medlem
highfives avatar
Kan vi se det som troligt att det varit en förflyttning av kroppsdelar till ödehuset någon gång mellan 19-20/5? Dels har vi hon med hunden som gjort observationer. Vidare fick jag en pm igår som antyder att polisen kollat upp detta ödehus någon dag innan fynden gjordes av MPS och att de då skulle ha varit tomt.

Sen när det gäller personen som vallades på Mjösjöberget efter KJ gripits så fick jag en annan pm som beskrev att det varit en minderårig som vallades vid Mjösjöberget. Denna person skulle då ha observerat att KJ´s bil varit parkerad utanför ödehuset den 16/5. Även så skulle denna minderåriga ha observerat en vit skåpbil närmare själva anläggningen/fortet på Mjösjöberget.

Sen när det gäller orsaken till att MPS gjorde fynden så finns det som jag ser det två varianter. Den första varianten är att MPS fått tips av bl a VB´s anhöriga att hon brukade springa runt Svartbyträsket när hon joggade och samtidigt hade man kollat vid olika fort och valde därför denna kväll med endast sex från MPS ledningsgrupp att kolla även vid Mjösjöbergets fort. Sen på ren intuition gick man in i ödehuset.

Den andra varianten är att någon gett MPS ledning ett direkt och konkret tips om att kolla Mjösjöfortet, men även ödehuset.

När det gäller benens placering i ödehuset så är det troligtvis så att benen låg på golvet. Har även fått en pm om detta.

Sen när det gäller bilar så förutom KJ´s egen bil så förekommer en svart större (och troligtvis rätt ny) modell av Nissan lite då och då. Framförallt strax innan och i samband med fynden vid FP1.Vidare finns två indikationer på att en vit skåpbil (troligtvis en vit VW Caddy också relativt ny) har figurerat sista veckan innan KJ blev gripen. Dels på fotot i nsd, men även vid Mjösjöberget den 16/5 av det minderåriga vittnet.
Citera
2013-06-10, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Ja, jag gör precis det, det jag vet. Så ha bara tålamod.

Givetvis har de inte skrivit om allt, lite det jag säger. Snart kommer det att presenteras mer detaljer kring mordet, och varför man jagar en annan gärningsman. Vi får vänta och se ett litet tag.

Vi är inne på samma spår - en annan GM. Tycker att tråden ältar om och om igen samma saker.
Alla verkar ha fastnat i att KJ är GM, KJ är en kallblodig psykopat etc. etc. vore han GM hade han erkänt för länge sedan! Va fan, kom igen! HAN ÄR INTE GM!
Många skriver att det bara är en tidsfråga innan han kommer att erkänna, hur länge till tror NI att han håller käften? När kommer han att erkänna? Lägg ner, det finns inget underlag som binder KJ till brottet, förutom en mindre mängd blod någonstans i hans bil(?) som kan ha kommit dit av andra orsaker än mord. Det håller inte och presenteras inget nytt i denna vecka är jag ytterst tveksam till om han sitter fortsatt häktad i nästa månad.

Det är viktigt att DU som vet någonting om detta fruktansvärda brott meddelar polisen om detta så fort som möjligt, du kan vara anonym. Tänk på att ALLA iakttagelser kring dagarna 4-5 maj är av intresse för utredningen samt att DINA iakttagelser kan vara en viktig pusselbit som utredningen saknar och som därmed gör att detta brott kan klaras upp.

Jag är helt övertygad att någon som följer tråden sitter på information som polisen ännu inte har tillgång till. Varför väljer du att hålla tyst?

Ni andra som fortsätter med era spekulationer kring KJ's olika diagnoser som på något konstigt sätt skulle ha en orsak till denna morbida lek (ja, lek, personen som har gjort detta njuter av uppmärksamheten i media och här inne) som utspelar sig i Boden för tillfället, en lek som bara polisen kan stoppa. Mordplatsen måste hittas, det är den viktigaste ledtråden som ännu saknas...
Om det inte hittar mer spår som binder KJ till brottet så måste de släppa honom förr eller senare, vad säger NI då?
Citera
2013-06-10, 10:09
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vi kan med rimligt stor säkerhet utgå ifrån att det finns mer än en inblandad i mordet på Vatchareeya Bangsuan och att koppling till KJ:s låtsassoldater och aktiviteterna i SAG-gruppen finns. Rollfördelningen, vem/vilka som gjort vad, blir en uppgift för polisen att reda ut.

Finns ju bilder på när Kj och frälsaren befinner sig vid någhra bunkrar och kj ser ut att titta ner i nåt hål eller vad det är. Bilderna e väl nåt år gamla men kanske kj återvände dit. Varför begå ett bestialiskt mord i sitt eget hus när det finns så många hemliga rum och annat att vara i. Kanske svaren finns där. Hitta dit? Ja enkladte är ju att fråga frälsaren som var med. Finns en skylt där det står boden och sen stockholm har jag för mi och nåt med Ö.h.t. Varför inte kolla upp dessa platser?
Citera
2013-06-10, 10:16
Moderator
OYs avatar
Ursprungligen postat av highfive
Även jag har fått ett pm som jag tycker är intressant.

Pm:aren är säker på sin information hen fått avseende ödehuset. Detta ska enligt hen ha varit tomt två dagar innan fynden gjordes av MPS och detta ska även polisen ha vetat om. Sen konstaterar hen att den som tipsade MPS om att kolla upp ödehuset, måste ha haft en unik information när MPS två dagar senare hoppar in i huset och finner VB´s ben.

Sen har pm:aren uppfattat att spanet på KJ påbörjades troligtvis först den 10/5. Här är uppgiftslämnaren inte 100% säker, men troligtvis den 10/5 iaf.

Lägg därtill att polisen haft span på KJ.

Ur två PM jag fått angående polisens orienteringsförmåga. Som alltid, ta det för vad det är, ett obekräftat rykte.

Polisen körde fel, inte bara en av bilarna, när de var på väg till fyndplatsen.

Jag frågade vad som menas?

Detta innebär att inte konstigt de inte sökt igenom området tidigare eftersom de inte hittade dit.

EDIT;

- Men han betedde sig så underligt, ville att vi alla skulle söka tillsammans, inte utspritt som man brukar göra. I Råbäcken ville han heller inte att vi skulle knacka dörr, säger T*ve Joha*sson.

Paret har lämnat uppgifterna till polisen, ingen av dem har sett till honom sedan den natten. T*ve Joha*sson känner honom väl.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6848410

Hur väl?
Senast redigerad av OY 2013-06-10 kl. 10:20.
Citera
2013-06-10, 10:20
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Kan vi se det som troligt att det varit en förflyttning av kroppsdelar till ödehuset någon gång mellan 19-20/5? Dels har vi hon med hunden som gjort observationer. Vidare fick jag en pm igår som antyder att polisen kollat upp detta ödehus någon dag innan fynden gjordes av MPS och att de då skulle ha varit tomt.

Sen när det gäller personen som vallades på Mjösjöberget efter KJ gripits så fick jag en annan pm som beskrev att det varit en minderårig som vallades vid Mjösjöberget. Denna person skulle då ha observerat att KJ´s bil varit parkerad utanför ödehuset den 16/5. Även så skulle denna minderåriga ha observerat en vit skåpbil närmare själva anläggningen/fortet på Mjösjöberget.

Sen när det gäller orsaken till att MPS gjorde fynden så finns det som jag ser det två varianter. Den första varianten är att MPS fått tips av bl a VB´s anhöriga att hon brukade springa runt Svartbyträsket när hon joggade och samtidigt hade man kollat vid olika fort och valde därför denna kväll med endast sex från MPS ledningsgrupp att kolla även vid Mjösjöbergets fort. Sen på ren intuition gick man in i ödehuset.

Den andra varianten är att någon gett MPS ledning ett direkt och konkret tips om att kolla Mjösjöfortet, men även ödehuset.

När det gäller benens placering i ödehuset så är det troligtvis så att benen låg på golvet. Har även fått en pm om detta.

Sen när det gäller bilar så förutom KJ´s egen bil så förekommer en svart större (och troligtvis rätt ny) modell av Nissan lite då och då. Framförallt strax innan och i samband med fynden vid FP1.Vidare finns två indikationer på att en vit skåpbil (troligtvis en vit VW Caddy också relativt ny) har figurerat sista veckan innan KJ blev gripen. Dels på fotot i nsd, men även vid Mjösjöberget den 16/5 av det minderåriga vittnet.

Kan det va KJs lillebror dom vallat???
Citera
2013-06-10, 10:20
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Ur två PM jag fått angående polisens orienteringsförmåga. Som alltid, ta det för vad det är, ett obekräftat rykte.

Detta innebär att inte konstigt de inte sökt igenom området tidigare eftersom de inte hittade dit.
Men det behöver väl inte vara samma poliser som först sökte igenom som senare åkte till fyndplatsen?
Citera
2013-06-10, 10:23
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Även jag har fått ett pm som jag tycker är intressant.

Pm:aren är säker på sin information hen fått avseende ödehuset. Detta ska enligt hen ha varit tomt två dagar innan fynden gjordes av MPS och detta ska även polisen ha vetat om. Sen konstaterar hen att den som tipsade MPS om att kolla upp ödehuset, måste ha haft en unik information när MPS två dagar senare hoppar in i huset och finner VB´s ben.

Sen har pm:aren uppfattat att spanet på KJ påbörjades troligtvis först den 10/5. Här är uppgiftslämnaren inte 100% säker, men troligtvis den 10/5 iaf.

Lägg därtill att polisen haft span på KJ.

EDIT;

- Men han betedde sig så underligt, ville att vi alla skulle söka tillsammans, inte utspritt som man brukar göra. I Råbäcken ville han heller inte att vi skulle knacka dörr, säger T*ve Joha*sson.

Paret har lämnat uppgifterna till polisen, ingen av dem har sett till honom sedan den natten. T*ve Joha*sson känner honom väl.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6848410

Hur väl?

Ja efternamnet ett av Sveriges vanligaste, Men i just detta fallet kan det ha betydelse kanske en släkting till pappan syster eller liknande?
Citera
2013-06-10, 10:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men det behöver väl inte vara samma poliser som först sökte igenom som senare åkte till fyndplatsen?

Blev kanske lite luddigt, jag ville bara förmedla informationen till allmän beskådan, kanske någon klartänkt som funderar kring tider och vem som sökt var och när kan ha nytta av skvallret, jag menar inget speciellt med det.

Dock är det ju lustigt i skenet av att polisen ska ha känt till att huset var tomt vid en viss tidpunkt innan fyndet, samt att man hade span på KJ. Hur kan de då köra fel oavsett vem som körde till huset?
Citera
2013-06-10, 10:27
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Visserligen vet ingen när VB dödades, men att hon levt i över 10 dagar från sitt försvinnande låter minst sagt fantasifullt.
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
4 eller 5 maj enligt obduktionen sa ju åklagaren
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Återfinns huvudet kan dödsorsaken fastställas, oavsett detta är skilt från kroppen.

Åklagaren till NSD 2013-05-31:
Citat:
- Hon har avlidit av starkt våld mot vitala delar, som begåtts av annan person. Någon gång den 4-5 maj har hon avlidit, säger Ulrika Schönbeck.
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-06-10 kl. 10:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in