2013-05-30, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Kommentarerna kom samma dag som A skrev på MPS sida. Minns att jag reagerade.
De var inte direkt under varandra utan om jag inte minns fel så var kommentaren om A elak kvinna först och sedan skrev ngn annan någonting och så kommentaren om A svartsjuk

varför alla dessa frågetecken om en skärm dump?

Jag har inga frågetecken kring skärmdumpen eftersom jag var inne på MPS sida flera gånger och såg det "live". Men det finns andra i tråden som menar att de är fejk.
Citera
2013-05-30, 23:16
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicknamn
Jag tror att polisen är fel ute. Min hypotes grundar jag i att GM förmodligen har velat att polisen ska hitta kroppsdelarna från offret.
1. GM lämnar fönsterluckan "rampen" lutad mot det trasiga fönstret.
2. Kroppsdelarna tog några sekunder att hitta (enligt MP), vilket tyder på att de har legat synligt.
3. Det övriga kroppsdelarna var placerade i närheten av det första fyndet.
Om GM skulle ha styckat offret med syfte att undanröja kroppen så låter det osannolikt att lämna sådana uppenbara "spår" efter sig. GM vet att då första fyndet gjorts skulle polis säkerligen söka av närområde och då hitta övriga kroppsdelar.
Att sedan händerna saknas skulle kunna tolkas som en signal till polis - ni kan inte ta mig.
sjukt, jag vet, men låter som det mest sannolika just nu.

Om brottet är relaterat till just VB håller du kvar vid den teorin då? Eller tror du att GM är någon som inte kände VB?
Citera
2013-05-30, 23:17
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Om det är KJ tror jag triggern kan vara vad som helst. Från det enkla faktumet att hon inte ville bli hemskjutsad av honom till att hans liv klappat ihop, fick dissen av Pliktverket och kanske även nu då av VB.

Här är en notis om en som styckmördade efter våldtäkt:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5056797

När jag tittar på VBs Fejja så noterar jag att hon har ett klipp från 28 april om en förslossning, samt det hon delat texten ang kvinnans roller. Känns lite olikt henne när man tittar lite längre bak i inläggen. Jag vet iaf att det åtminstone har varit förbjudet i Thailand att göra abort, så det kanske inte var något alternativ för henne. Hennes kusin har rätt nyligt fått barn. Studierna gick väl inget vidare på LTU. Ja, jag vet inte bara en tanke. Jag tror inte heller att det var första gången hon träffade KJ lördagen den 4/5. Troligtvis hade de träffats vid olika tillfällen under våren. Sen kan man ju fundera var på kroppen de nio huggen var?

Bara en stilla fundering.
Citera
2013-05-30, 23:18
Medlem
daim_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det vimlar av buggar på Facebook., Så som dubbla inlägg två gånger inlägg som försvinner osv.
Så ska det stämma bör det göra det även då det gäller språket och teckensnitten. Det är flera dumpar här som man kan ifrågasätta starkt. Och inte minst av allt det säger inget om det här mordet alls.-
Språket på de 2 aktuella dumparna är samma, samma stavfel etc. Förstår inte riktigt vad du menar där?
Den ena är dock tagen från någon dator, den andra från någon mobil/surfplatta.

Synd att AN´s inte syns på den större dumpen.
Inget påhitt att någon skrivit vad som diskuterats till innerlighet tidigare i tråden, det fanns där.
Om det tillför något? Nej, men förstår att en del kikar åt AN & MB´s håll. Ganska starka uttryck.
Citera
2013-05-30, 23:18
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
När jag tittar på VBs Fejja så noterar jag att hon har ett klipp från 28 april om en förslossning, samt det hon delat texten ang kvinnans roller. Känns lite olikt henne när man tittar lite längre bak i inläggen. Jag vet iaf att det åtminstone har varit förbjudet i Thailand att göra abort, så det kanske inte var något alternativ för henne. Hennes kusin har rätt nyligt fått barn. Studierna gick väl inget vidare på LTU. Ja, jag vet inte bara en tanke. Jag tror inte heller att det var första gången hon träffade KJ lördagen den 4/5. Troligtvis hade de träffats vid olika tillfällen under våren. Sen kan man ju fundera var på kroppen de nio huggen var?

att hon var på smällen...
Citera
2013-05-30, 23:20
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive

Hur kommenterar hon förlossningen, vad är det för klipp? Är det säkert att det är VB som tittat på klippet, hennes mamma är ju inne på kontot också? Exakt vilka manövrar har mamman egentligen gjort på VBs konto? Hon har lagt till och tagit bort vänner, eller? Har någon cachat hur det såg ut då, och hur det ser ut nu?
Citera
2013-05-30, 23:21
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur vet du att de är printade samtidigt? Kommentarerna från VB:s mamma låg ute ganska länge innan de togs bort av MPS. Det var dessutom mycket rörelse i den tråden och kommentarerna la sig huller om buller. Jag var inne flera gånger för att läsa de nya kommentarerna, men det var omöjligt eftersom gammalt och nytt låg blandat i den tråden. Det som är på thai är mammans namn.

Dom 2 printarna dök väl upp tidigare i tråden ganska så
exakt samtidigt? Först den med sämre kvalite, sedan den med bättre kvalite
strax efter. Direkt då dom nämndes i tråden iaf så skulle jag kika upp det
och dom var borttagna då. Beror på vad du menar med länge.
Alltid skeptiskt då kommentarer försvinner och byter plats på print bilder.
Händer lite väl ofta på trådar.

"Jag pratar om VB´s morsas print"
Senast redigerad av henkess 2013-05-30 kl. 23:24.
Citera
2013-05-30, 23:22
Medlem
Cinnabars avatar
Återigen! Är det ingen som vet något om VBs styvfar?
Citera
2013-05-30, 23:22
Bannlyst
Jag lutar också åt att KJ kan vara fel person. Han skulle säkert kunna döda henne, men brottet känns ju spontant som ett utfall av raseri, rent av hat.
I så fall är ju AN en minst lika god kandidat. Eller andra personer i samma hushåll.
Det tycks ju ha skurit sig big time mellan VB och den familjen. Vore onekligen intressant att veta mer om det, för det kan ju vara något mer än bara en koppling mellan MB och VB...
Citera
2013-05-30, 23:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Kan du inte bara ta och logga ut nu och komma tillbaka om ett halvår när kartorna är verifierade, uppgifterna fastställda och du sitter med facit?

För alla nya i tråden, bry er inte om MrsMagoo när hen kritiserar trådens fina karta skapad och fastställd i konsensus, hen är bara lite illmarig. Det är en bra karta som ger god vägledning, glöm för all del inte sammanfattningen också på sidan 1, så kommer ni snabbt in i matchen.

Strypt till medvetslöshet och därefter knivmördad, läste jag i ett länkat dokument. Kan ju vara ett alternativ, kanske inte så osannolikt om man aldrig haft ihjäl en människa förut. GM måste försäkra sig om att BO verkligen dör?
Citera
2013-05-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
http://i.imgur.com/LkSgfgM.png

Hur kommer det sig att flera kommentarer ovanför på ena bilden är borta?
tex står det en bild med 2 likes på den ena, den e plötsligt borta på andra?
Och på ena bilden så står det torsdag före att någon kommenterat?
Sedan på andra bilden står det "igår" allså lördag för det står fredag före den
kommentaren?
Inte alls samma dagar mellan bilderna, fast dom är printade samtidigt.

Vem har gjort denna dåliga fejk bild. skäms

Du sitter och diskuterar de båda printen:
http://i.imgur.com/841wGkQ.jpg
http://i.imgur.com/LkSgfgM.png

Att de över och under är borta, beror på en så simpel sak, som att den som sparade kortversionen ansåg inte att det behövdes mer än just de två inläggen.
Hade du någon gång kollat MPS sida, så hade du vetat att den sidan extremt bra på att mixa inläggen för varje gång man läser där. Jag vet att de är korrekta och ingen fejk och det för att jag hängt med hela tiden.

I de inläggen existerar inga översättningar. Hade du varit minsta lilla insatt, hade du vetat om det. Namnet på användaren översätts inte från thailändska.
Citera
2013-05-30, 23:26
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
att hon var på smällen...

Någonting är det iaf som gör att gm (om det nu är KJ) styckar kroppen och hugger henne nio gånger med en kniv och i värsta fall lämnat något sorts tecken i form av ett mönster (om det nu är sant).

Jag har så svårt att tro att han styckar henne av transporttekniska skäl. Varför skulle han då hugga nio gånger med kniven och i värsta fall arrangerat benen på nå jävla sätt i huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in