Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Är du säker på att det har kommit fram ens till polisen? Vi vet iaf inte om hon varit i lägenheten eller inte. Och skilj på vad jag tror är anledningen till KJ berättelse, och vad jag verkligen tror har hänt, två vitt skilda saker. Försök inte ta billiga poäng, det klarar du inte.
Dessutom ställer jag olika hypoteser på sin spets, ser på dem kritiskt och försöker såga, även de jag själv producerar, och går det inte att jämna dem med marken kan de vara möjliga.
Journalisterna har knappast hittat på VB:s varande hos KJ. Det är polisens uppgift till media, som KJ förmedlat. Hade det inte varit en uns sanning i det, hade han inte behövt berätta det, för så dum är han inte utan att han fattar att det går att spåra både data- och mobiltrafik. Det var väl vetskapen om det som gjorde att han berättade, trots att han hellre velat stå utanför.
Att KJ sedan uppträtt annorlunda än vanliga GM kanske förklarar att han inte är någon, därav det annorlunda och hade KJ vetat att delar fanns i Gula huset hade han inte gått nära det. Benen hade nog varit där ett tag dessutom.
Ska jag ändra uppfattning om KJ får de snart lägga upp något graverande. Snarast.