2013-05-30, 23:06
Medlem
daim_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
ja vafan klantigt det där med thaitexten av mig.
Hade för mig hon inte skrev ofta på svenska.
Men resten då? Olika datum framför dom 2 bilderna?
Lördag på en kommentar före, och torsdag på en kommentar före?
Även en tjej med 2 likes före det är helt borta också.
Svårt att tro att så många tar bort kommentarer ovanför
hennes inlägg så det skiljer sig 2 dagar.
Facebook har/hade någon bugg på Pages som gör att inläggen hamnar huller om buller och inte i kronologisk ordning som till exempel här, har varit så sedan början av maj om jag inte missminner mig helt, ett helvete att följa med i diskutionerna på de sidor jag själv följer och kommenterat i sista veckorna.
Tråden som skärmdumpen är tagen från finns kvar på MPS sida på Facebook, de aktuella inläggen är dock borttagna av MPS då de ansågs stötande och OT, deras sida(Page) är helt öppen så vem som helst kan gå in och kika på den
OCh ja, jag såg dem när de fanns där också. Även AN´s inlägg.
Citera
2013-05-30, 23:07
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
http://www.optical-supreme.com/bilder/spel/FA/gallery/

Hur länge har KJ haft mustaschen på bilderna? Jag tänkte om han ändrat till utseende på sistone.

Ja, den lade jag också märke till, bra att du tog upp det. Att ändra sitt utseende säger ibland att något radikalt hänt. Frågan är alltså om detta med mustaschen var nytt. Han gick inte riktigt att känna igen.
Citera
2013-05-30, 23:08
Medlem
Tja, för 20 år sedan så var han en stenhård tränare som fick en att jobba hårt på träningarna, men utanför dojon så var han som vem som helst, ödmjuk och trevlig, har absolut inget ont att säga om honom.
Men detta var länge sedan, har bara träffat på honom några gånger efter jag slutade karaten och då små pratat lite, men han verkar då vara sig lik.
Citera
2013-05-30, 23:10
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är du säker på att det har kommit fram ens till polisen? Vi vet iaf inte om hon varit i lägenheten eller inte. Och skilj på vad jag tror är anledningen till KJ berättelse, och vad jag verkligen tror har hänt, två vitt skilda saker. Försök inte ta billiga poäng, det klarar du inte.

Dessutom ställer jag olika hypoteser på sin spets, ser på dem kritiskt och försöker såga, även de jag själv producerar, och går det inte att jämna dem med marken kan de vara möjliga.

Journalisterna har knappast hittat på VB:s varande hos KJ. Det är polisens uppgift till media, som KJ förmedlat. Hade det inte varit en uns sanning i det, hade han inte behövt berätta det, för så dum är han inte utan att han fattar att det går att spåra både data- och mobiltrafik. Det var väl vetskapen om det som gjorde att han berättade, trots att han hellre velat stå utanför.

Att KJ sedan uppträtt annorlunda än vanliga GM kanske förklarar att han inte är någon, därav det annorlunda och hade KJ vetat att delar fanns i Gula huset hade han inte gått nära det. Benen hade nog varit där ett tag dessutom.

Ska jag ändra uppfattning om KJ får de snart lägga upp något graverande. Snarast.
Citera
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Om någon missat det så återfinns KJ på bild 78-82. Finns även med på några andra bilder också.

Från spelet den 11/5 vid Väderkvarnshöjden, skjutfältet Boden

http://www.optical-supreme.com/bilder/spel/FA/gallery/

Så han har mustasch nu. Undrar om han anlagt den efter 4/5 eller om han haft det länge. Får för mig att man gärna ändrar sitt utseende om man begått ett allvarligt brott.

Edit: Ser nu att jag var lite sen där. Great minds etc...
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daim_gbg
Facebook har/hade någon bugg på Pages som gör att inläggen hamnar huller om buller och inte i kronologisk ordning som till exempel här, har varit så sedan början av maj om jag inte missminner mig helt, ett helvete att följa med i diskutionerna på de sidor jag själv följer och kommenterat i sista veckorna.
Tråden som skärmdumpen är tagen från finns kvar på MPS sida på Facebook, de aktuella inläggen är dock borttagna av MPS då de ansågs stötande och OT, deras sida(Page) är helt öppen så vem som helst kan gå in och kika på den
OCh ja, jag såg dem när de fanns där också. Även AN´s inlägg.

Det vimlar av buggar på Facebook., Så som dubbla inlägg två gånger inlägg som försvinner osv.
Så ska det stämma bör det göra det även då det gäller språket och teckensnitten. Det är flera dumpar här som man kan ifrågasätta starkt. Och inte minst av allt det säger inget om det här mordet alls.-
Citera
2013-05-30, 23:11
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Ja jag har mailat in till deras tipsavdelning, men dock inte fått någon bekräftelse av dom, att det kommit fram, gjorde det via polisens hemsida.

Man kan ringa 114 14 också, då blir du kopplad direkt till den avdelningen som sköter den här utredningen. Det tycker jag är bättre, polisen och datorer är väl inte den bästa kombinationen alltid. Tipsare kan alltid vara anonyma.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-30 kl. 23:17.
Citera
2013-05-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur vet du att de är printade samtidigt? Kommentarerna från VB:s mamma låg ute ganska länge innan de togs bort av MPS. Det var dessutom mycket rörelse i den tråden och kommentarerna la sig huller om buller. Jag var inne flera gånger för att läsa de nya kommentarerna, men det var omöjligt eftersom gammalt och nytt låg blandat i den tråden. Det som är på thai är mammans namn.
Kommentarerna kom samma dag som A skrev på MPS sida. Minns att jag reagerade.
De var inte direkt under varandra utan om jag inte minns fel så var kommentaren om A elak kvinna först och sedan skrev ngn annan någonting och så kommentaren om A svartsjuk

varför alla dessa frågetecken om en skärm dump?
Citera
2013-05-30, 23:12
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Tja, för 20 år sedan så var han en stenhård tränare som fick en att jobba hårt på träningarna, men utanför dojon så var han som vem som helst, ödmjuk och trevlig, har absolut inget ont att säga om honom.
Men detta var länge sedan, har bara träffat på honom några gånger efter jag slutade karaten och då små pratat lite, men han verkar då vara sig lik.

Funderar på BO:s bakgrund att träna karate, borde hon inte kunnat tillfoga GM någon form av skada?
Citera
2013-05-30, 23:12
Medlem
Nu börjar tråden ha substans med vissa undantag, vill just hitta lösningen till ett mord som aldrig upplevt i norrbotten så vitt jag kan minnas.

Fakta, fakta och återigen fakta kan bara föra tråden framåt, sen kommer spekulationer utifrån fakta som i sin tur kan ge mer fakta i en tråd.

1. Sista kända iaktagelse.
2. Sista kända mobil kontakt.
3. Kända personer i offrets närhet.
4. Känd person i offrets närhet som ej finns i närtid.
5. Personens arbete/skola/tillfälligt arbete.
6. Personens fritid, kulturella eller idrott.

En del punkter som säkert besvarats men är en utgångspunkt i sök om GM.

Skapa fakta ikring dessa punkter så går tråden framåt och inte blir en tråd som kastar skit på personer utan då härför till händelser/förhållanden, då når tråden framgång.

m.v.h. trådanvändare ToZon.
Citera
2013-05-30, 23:13
Avslutad
Jag tror att polisen är fel ute. Min hypotes grundar jag i att GM förmodligen har velat att polisen ska hitta kroppsdelarna från offret.
1. GM lämnar fönsterluckan "rampen" lutad mot det trasiga fönstret.
2. Kroppsdelarna tog några sekunder att hitta (enligt MP), vilket tyder på att de har legat synligt.
3. Det övriga kroppsdelarna var placerade i närheten av det första fyndet.
Om GM skulle ha styckat offret med syfte att undanröja kroppen så låter det osannolikt att lämna sådana uppenbara "spår" efter sig. GM vet att då första fyndet gjorts skulle polis säkerligen söka av närområde och då hitta övriga kroppsdelar.
Att sedan händerna saknas skulle kunna tolkas som en signal till polis - ni kan inte ta mig.
sjukt, jag vet, men låter som det mest sannolika just nu.
Citera
2013-05-30, 23:14
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007

Det här ryktet som går om honom nu, "Micke med kniven", var tror du det kommer ifrån? Är det något du känner igen? Det kan ju hända mycket på 20 år, men grundkaraktären är kanske ändå intakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in