Ptja. Ja, jo, jag tycker nog att det är bra. Inte så fantastiskt som jag tyckte att det var i tonåren, men just "Elegi över en förlorad sommar" är ganska trevlig. Hans stora stund är annars "Berättarna".
Hur som haver, inte den starkast lysande stjärnan i Metamorfos-gruppen men likväl klart duglig. Rimbaud är dock mer intressant och läsvärd.
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Är han något att ha egentligen?
Jag får mest intrycket av att han lekte Rimbaud ungefär 100 år för sent?
Själv har jag skaffat:
Sara Danius - Den blå tvålen
W.B Yeats - A Vision
Peter Watson - The German Genius