Citat:
Ursprungligen postat av
henkess
Jag tror han blir sittandes där ett bra tag framöver.
Dom tycker uppenbarligen att KJ är intressant. Och han är den enda som suttit häktad
i mordet på VB. Det räcker långt i min värld. Sedan att Thomas quick är 1 på 100 är en annan sak.
Att KJ blev utredningshäktad är väl naturligt efter som han är den siste som vi vet har sett BO!
Bra att de börjar nysta från rätt ände vore väl tjänstefel annars.
Finns inget som vi vet som säger att det är KJ som är GM, finns inga kända konflikter mellan dom, romansen tog slut för 3 år sedan och de umgicks som vänner, jag finner inget motiv där.
Att du gör allt som går för att försvara MB med familj är ju inte så konstigt,då du tydligen känner honom och inte din bekant som du tidigare uppgett, men samtidigt gör det dig mindre trovärdig och kan inte objektivt se vilka som kan vara intressanta.
Mitt spår är inte MB o AN utan AB , han passar in på bilden av en ung GM med motiv, motivet kan vara personligt (kallad homo, nobbad) men tror att han kunnat gjort dådet för att BO inkräktat på hans familj.
Hans FB styrker ju att han är villig att döda för sin familj, det ryktas även om doping och att han känns oberäknelig. Vad som stämmer där vet vi inte, det är därför bra om personer med kännedom om dessa saker träder fram, antingen för att styrka misstanken eller tvärtom.
BO var osams med AB;s syster Styvmamman AN hatade BO av någon anledning. MB har haft en relation till BO, kan ha blivit stalkad av henne eller haft en fling.
AB plockar upp BO efter vägen alternativt väntat utanför KJ, resten är historia!
Tror dock att AB erkänt dådet för MB o An någon dag efter dådet(varav AN:S vidriga kommentarer, hon visste inte nåt när hon gjorde kommentarerna). Är ganska säker på att MB o An hjälpt AB att flytta BO från mordplatsen, ev styckat för att rädda sonen undan finkan.