2013-05-30, 20:07
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Hemskt gärna.

De flesta är inne på samma spår utan att se helheten i fallet. Man väntar på provsvaren och fallet går vidare i den sanna bemärkelsen att man går ut i media med nyheten att jakten på en annan person är/varit och kommer igång ganska snart. Ledtrådar? Ja, några stycken, och inte för att skrämma upp allmänheten, men man närmar sig kanske åtminstone.

Hoppas verkligen att det blir löst, framförallt för anhörigas skull som måste gå igenom detta helvete nu
Citera
2013-05-30, 20:09
Medlem
Hur går det med satanistspåret? Någon som kan uppdatera? Är det en teori ni släppt? Läste annars något intressant om en en gruppering som kallas "Order of nine angels".
Senast redigerad av Seeyainhell 2013-05-30 kl. 20:14.
Citera
2013-05-30, 20:10
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Jaja. I min värld har asiater aldrig någonsin varit vare sig svarta eller araber. Nöjd nu?
Jag förstår fortfarande inte vad du snackar om. Kan vi sätta punkt nu?
Är du svagbegåvad månne?

Fick vi någon klarhet i hur det förhöll sig med spadarna? Har man hittat två stycken vara en är avfärdad eller vad fan gäller?
Citera
2013-05-30, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jag tror han blir sittandes där ett bra tag framöver.
Dom tycker uppenbarligen att KJ är intressant. Och han är den enda som suttit häktad
i mordet på VB. Det räcker långt i min värld. Sedan att Thomas quick är 1 på 100 är en annan sak.

Att KJ blev utredningshäktad är väl naturligt efter som han är den siste som vi vet har sett BO!
Bra att de börjar nysta från rätt ände vore väl tjänstefel annars.

Finns inget som vi vet som säger att det är KJ som är GM, finns inga kända konflikter mellan dom, romansen tog slut för 3 år sedan och de umgicks som vänner, jag finner inget motiv där.

Att du gör allt som går för att försvara MB med familj är ju inte så konstigt,då du tydligen känner honom och inte din bekant som du tidigare uppgett, men samtidigt gör det dig mindre trovärdig och kan inte objektivt se vilka som kan vara intressanta.

Mitt spår är inte MB o AN utan AB , han passar in på bilden av en ung GM med motiv, motivet kan vara personligt (kallad homo, nobbad) men tror att han kunnat gjort dådet för att BO inkräktat på hans familj.
Hans FB styrker ju att han är villig att döda för sin familj, det ryktas även om doping och att han känns oberäknelig. Vad som stämmer där vet vi inte, det är därför bra om personer med kännedom om dessa saker träder fram, antingen för att styrka misstanken eller tvärtom.

BO var osams med AB;s syster Styvmamman AN hatade BO av någon anledning. MB har haft en relation till BO, kan ha blivit stalkad av henne eller haft en fling.

AB plockar upp BO efter vägen alternativt väntat utanför KJ, resten är historia!

Tror dock att AB erkänt dådet för MB o An någon dag efter dådet(varav AN:S vidriga kommentarer, hon visste inte nåt när hon gjorde kommentarerna). Är ganska säker på att MB o An hjälpt AB att flytta BO från mordplatsen, ev styckat för att rädda sonen undan finkan.
Senast redigerad av Priotaire 2013-05-30 kl. 20:14.
Citera
2013-05-30, 20:11
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Hoppas verkligen att det blir löst, framförallt för anhörigas skull som måste gå igenom detta helvete nu

Det vore ju absolut det bästa om lösningen kom, men tid har spillts ett bra tag nu, tyvärr.. I alla fall officiellt. Några ledtrådar kan presenteras snart, men räcker de?
Citera
2013-05-30, 20:12
Medlem
Citat:
Jag tror han blir sittandes där ett bra tag framöver.
Dom tycker uppenbarligen att KJ är intressant. Och han är den enda som suttit häktad
i mordet på VB. Det räcker långt i min värld. Sedan att Thomas quick är 1 på 100 är en annan sak.

Hade du den minsta erfarenhet av Svenskt (och Norrländskt i synnerhet) rättsväsende, så skulle du förmodligen ha en annan uppfattning...
Jag antar att du är under 25 och/eller väldigt naiv, att häkta någon som skäligen misstänkt för ett så grovt brott som mord räcker INTE långt i någons värld, annat än om man bestämt sig för att den misstänkte är skyldig oavsett vad bevisen säger.
Citera
2013-05-30, 20:12
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja den teorin har jag också varit inne på. Tycker man bör söka nån i KJ:s bekantskapskrets , frågan är bara vem? De kan ju börja med R***n L**f Å**s**n

Åtminstonde höra de som är i samma airsoft lag som KJ, om det stämmer så ska de varit ute och spelat den 4 maj så det betyder att de kan ha sett eller hört nånting. Vem vet?
Citera
2013-05-30, 20:14
Medlem
Kavelduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Istället för att raljera över oss som inte läser det där norrländska skithuspappret så kunde du gjort som många andra, berättat vad du vet, och endast det, särskilt när du har anledning att utgå ifrån att inte alla kan veta, i synnerhet de som inte bor i Norrland.

Så, har du någon annan relevant information ur den där tidningen eller någon blaska vi inte känner till som du kan tänka dig att sprida här, det vore ju fint.

Tänkte inte på det... skall dock försöka bättra mig.

Men, en del andra saker har avförts här i tråden och dyker lik förb*sk*t (a a) upp ett antal inlägg senare. Det är återkomsten/tjatet om dessa saker som jag reagerar mot.

I dagens pappersutgåva av NSD står det i alla fall att spaden, repet och den svarta jackan är avförda. Spaden som man refererar till är den som hittades tillsammans med repet. För övrigt har jag inget att tillföra för stunden.
Citera
2013-05-30, 20:16
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Hur går det med satanistspåret? Någon som kan uppdatera? Är det en teori ni släppt? Läste annars något intressant om en intressant satanistorder "Order of nine angels".

Tror inte man ska avfärda nånting i nuläget. Tycker absolut man ska spinna vidare på det spåret, iaf tills det ev kan motbevisas.
Citera
2013-05-30, 20:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Det vore ju absolut det bästa om lösningen kom, men tid har spillts ett bra tag nu, tyvärr.. I alla fall officiellt. Några ledtrådar kan presenteras snart, men räcker de?

Ja det räcker, ut med språket nu så vi kommer nån vart Du behöver inte skriva någon sammanfattning, finns redan, räcker med några hyggligt spännande ledtrådar.
Citera
2013-05-30, 20:17
Medlem
CloneWars avatar
Tråkigt att ingen verkade nappa på mitt inlägg om huruvida VB:s mobil verkligen varit i BRUK från det att hon träffade KJ fram tills dess att den plötsligt dog. Alltså använts till mer än att ENBART skicka ett endaste sms med!
Uppkopplad mot samma mast kan/har den säkerligen varit...

Kontentan av mina tidigare inlägg är att den som under denna tid haft tillgång till mobilen, haft den nära sin egen och därmed haft ett alibi. (VB och KJ har därmed umgåtts!)

Och nej Stefanson! En asiat kommer i min värld aldrig någonsin vara vare sig arab eller svart.
Citera
2013-05-30, 20:18
Medlem
Citat:
Sen när vart det så tydligt att MB är gärningsman menar du?
Häng med i tråden istället, och läs vad det finns att gå på om MB istället.
Det vi vet till 100% är MB´s fru eller någon skrev det där på FB.
Det är allt konkret om mb.Sen var det någon som skrev dom hade ett förhållande men
den personen försvann från tråden kvickt.

Well, well... Nog hänger jag med i tråden. Ligger lite i bakgrunden och läser hellre än skriver.
Dock skrev jag mitt första inlägg i denna tråden på sidan 2 och vet således ungefär vilka turer
som varit i detta.
Du far f.ö med osanning när du påstår att vi till 100% vet att det var AN som skrev de famösa inläggen.
Inte ens det kan vi vara helt säkra på.
Sanningen är den att VI här inne vet väldigt lite med 100% säkerhet

För dig är det viktigt att det inte spekuleras mer om M.B.
För andra är det viktig att det inte inte spekuleras mer om A.F.
För ytterligare någon är det kanske viktigt att det inte skrivs mer om V.O.
För K.J:s anhöriga och vänner känns det nog inget vidare att vi skriver om honom.

Ingen av oss vet i nuläget vem som ligger bakom mordet. En sitter häktat på ganska vaga grunder, kanske är han en fri man redan imorgon. Vem bestämmer då vem det är rimligast att spekulera kring?
Jag själv håller för troligt att KJ är rätt man och det har jag ansett i 2 veckor nu.
Därmed, är det för mig, inte på något sätt tydligt att MB är inblandad i detta.
Jag gillar bara inte när någon försöker regissera andras spekulationer, även om jag i en viss sak, kan tycka den redan vara genomtröskat och ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in