Citat:
Ursprungligen postat av
CloneWar
Jag är inte helt säker på att jag till fullo förstår ditt inlägg.
Att vita hatar negrer och araber mer än vad negrer och araber hatar vita saknar relevans. Detta inlägg var en fortsättning på mitt tidigare inlägg om att en tjejkompis till mig, thaitjej en gång bodde hos mig och blev galen då jag sa att hon inte behövde bemöda sig med att laga mat sent på kvällen.
Jag antog att tjejkompisen var lika trött som mig och att hon kunde laga mat dagen efter istället.
Att du får det här till att vita hatar araber och svarta trots forskning förstår jag mig inte på.
Nu får du koncentrera dig och läsa det jag skrev noga.
Ditt och thailändska kulturella arv gör att ni lätt missförstår varandra trots att ni förstår glosorna som används.
Med artighetsavstånd avses det avstånd vi människor lär oss använda när vi träffar andra. Normalt har svarta ett kortare avstånd än vita och kan därför uppfatta den vites artighetsavstånd som lite högfärdigt och översittande. De intar då sitt artighetsavstånd varpå den vite uppfattar det som påträngande osv.
Det finns miljoner olika sätt att misslyckas i kommunikationen med andra människor, så förvåna dig inte över det som hände dig och din gäst.