2013-05-30, 19:52
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jag tror han blir sittandes där ett bra tag framöver.
Dom tycker uppenbarligen att KJ är intressant. Och han är den enda som suttit häktad
i mordet på VB. Det räcker långt i min värld. Sedan att Thomas quick är 1 på 100 är en annan sak.

Man ger gärna sken av att någon är intressant. Varför vet vi ju.. Framförallt när man jagar en annan misstänkt. Provsvaren som är på väg ut i media kommer att ge en intressant aspekt på hela saken.
Citera
2013-05-30, 19:53
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Den här typen av problem hamnar alla i som kommunicerar med andra kulturer. Det handla mycket om olika preferensramar och kroppspråk. Svårast har vita med svarta och araber eftersom vi har så olika artighetsavstånd. Detta har det forskats kring.
Problemet är också jättevanligt mellan könen.
Många har väl hört den om paret som var ute på en söndagstur i bilen och passerade en vägkrog.
Frun pekar på vägkrogen och säger : Där inne lär de ha gott kaffe. Mannen frågade var hon hört det för de hade ju aldrig varit där. Han körde vidare utan att få något svar, men noterade att frun surnat till. Hon var kaffesugen och uttryckte det på sitt kvinnliga vis.

Jag är inte helt säker på att jag till fullo förstår ditt inlägg.

Att vita hatar negrer och araber mer än vad negrer och araber hatar vita saknar relevans. Detta inlägg var en fortsättning på mitt tidigare inlägg om att en tjejkompis till mig, thaitjej en gång bodde hos mig och blev galen då jag sa att hon inte behövde bemöda sig med att laga mat sent på kvällen.
Jag antog att tjejkompisen var lika trött som mig och att hon kunde laga mat dagen efter istället.

Att du får det här till att vita hatar araber och svarta trots forskning förstår jag mig inte på.
Citera
2013-05-30, 19:56
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Varför är du sarkastisk? All kontakt med BO är av intresse. Det är inte upp till dig att avgöra vad som är relevant eller ej.

Om KJ blir släppt imorgon eller på måndag, kan du ge dig f-n på att alla i BOs direkta närhet kommer granskas ordentligt.

För dig verkar det vara av intresse att hon messade till karate klubben
sa hon sjuk. Polisen skulle nog inte tycka det var lika intressant.
Jo det håller jag med om.
Citera
2013-05-30, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Man ger gärna sken av att någon är intressant. Varför vet vi ju.. Framförallt när man jagar en annan misstänkt. Provsvaren som är på väg ut i media kommer att ge en intressant aspekt på hela saken.

Tror du verkligen att en åklagare begär den gripne häktad för skojs skull i avvaktan på att gripa någon annan?
Citera
2013-05-30, 20:01
Medlem
Någon som följt tråden som känner sig manad att göra en sammanfattning? Såg den senaste var gjord 27:e.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Jag är inte helt säker på att jag till fullo förstår ditt inlägg.

Att vita hatar negrer och araber mer än vad negrer och araber hatar vita saknar relevans. Detta inlägg var en fortsättning på mitt tidigare inlägg om att en tjejkompis till mig, thaitjej en gång bodde hos mig och blev galen då jag sa att hon inte behövde bemöda sig med att laga mat sent på kvällen.
Jag antog att tjejkompisen var lika trött som mig och att hon kunde laga mat dagen efter istället.

Att du får det här till att vita hatar araber och svarta trots forskning förstår jag mig inte på.

Nu får du koncentrera dig och läsa det jag skrev noga.
Ditt och thailändska kulturella arv gör att ni lätt missförstår varandra trots att ni förstår glosorna som används.
Med artighetsavstånd avses det avstånd vi människor lär oss använda när vi träffar andra. Normalt har svarta ett kortare avstånd än vita och kan därför uppfatta den vites artighetsavstånd som lite högfärdigt och översittande. De intar då sitt artighetsavstånd varpå den vite uppfattar det som påträngande osv.
Det finns miljoner olika sätt att misslyckas i kommunikationen med andra människor, så förvåna dig inte över det som hände dig och din gäst.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Tror du verkligen att en åklagare begär den gripne häktad för skojs skull i avvaktan på att gripa någon annan?

KJ kan vara en av flera, och han kan vara ensam GM, trots allt finns det sådant som pekar mot honom, bl a att han var den siste kända person som såg VB i livet. Motiveringen att hålla honom bakom lås och bom är att han inte ska kunna förstöra bevis om han eventuellt är skyldig.
Citera
2013-05-30, 20:02
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Helt rätt där, antar jag. Framförallt det sistnämnda, att delarna ska hittas för att avsiktligt peka ut en viss person i närheten som skyldig. Svårt att svara på är hur mycket bekant gärningsmannen är med den nu anklagade? Där ligger det största mysteriet.

Ja den teorin har jag också varit inne på. Tycker man bör söka nån i KJ:s bekantskapskrets , frågan är bara vem? De kan ju börja med R***n L**f Å**s**n
Citera
2013-05-30, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
För dig verkar det vara av intresse att hon messade till karate klubben
.

Inte direkt. Vad som vore intressant är hennes mobiltrafik under eftermiddagen den 4:e, men den kommer vi nog aldrig ta del av.
Citera
2013-05-30, 20:04
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Någon som följt tråden som känner sig manad att göra en sammanfattning? Såg den senaste var gjord 27:e.

Hemskt gärna.

De flesta är inne på samma spår utan att se helheten i fallet. Man väntar på provsvaren och fallet går vidare i den sanna bemärkelsen att man går ut i media med nyheten att jakten på en annan person är/varit och kommer igång ganska snart. Ledtrådar? Ja, några stycken, och inte för att skrämma upp allmänheten, men man närmar sig kanske åtminstone.
Citera
2013-05-30, 20:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Den sammanfattningen gäller än. Inget väsentligt har tillkommit.
Citera
2013-05-30, 20:05
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Nu får du koncentrera dig och läsa det jag skrev noga.
Ditt och thailändska kulturella arv gör att ni lätt missförstår varandra trots att ni förstår glosorna som används.
Med artighetsavstånd avses det avstånd vi människor lär oss använda när vi träffar andra. Normalt har svarta ett kortare avstånd än vita och kan därför uppfatta den vites artighetsavstånd som lite högfärdigt och översittande. De intar då sitt artighetsavstånd varpå den vite uppfattar det som påträngande osv.
Det finns miljoner olika sätt att misslyckas i kommunikationen med andra människor, så förvåna dig inte över det som hände dig och din gäst.

Jaja. I min värld har asiater aldrig någonsin varit vare sig svarta eller araber. Nöjd nu?
Jag förstår fortfarande inte vad du snackar om. Kan vi sätta punkt nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in