2013-05-25, 19:45
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon pluggade, han tittade på ishockey och drack öl, blev närgången och... Inte alls omöjligt.

Från KJ:s presentation av sig själv på kontaktsidan Netlog:
Dricker du mycket alkohol?
NEJ!!!

Favoritöl
Jag dricker inte öl!
Källa: http://sv.netlog.com/majoren17/extra
Citera
2013-05-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag tror inte längre på att han tog livet av henne i lägenheten. Vet vi med säkerhet hur hon dödades?
nä ha ju bara pratats om 9 knivhugg inget konkret från polisen
Citera
Medlem
Fritons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Vem är Petr* J*nsson?

Vet inte vem hon är eller vad han har haft för relation till henne, men om man kollar gästboks inläggen verkar det ha varit någon romans eller dyl. Hon kallar honom för älskling osv.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Jag tror inte längre på att han tog livet av henne i lägenheten. Vet vi med säkerhet hur hon dödades?

VI vet det inte, men rättsläkaren har ju till media uppgivit att hon fastställt en dödsorsak och att denna tillsammans med övriga slutsatser från obduktionen överlämnas formellt till polisen på måndag. Förmodligen har de fått underhandsinformation redan dock.

Att inga rykten om dödsorsak med nån substans finns beror säkert på vad jag redan tjatat om i tråden: Läckorna kommer från perifera poliser och polispersonal samt från MPS-folk - inte från centralt placerade polismän i utredningen.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Från KJ:s presentation av sig själv på kontaktsidan Netlog:
Dricker du mycket alkohol?
NEJ!!!

Favoritöl
Jag dricker inte öl!
Källa: http://sv.netlog.com/majoren17/extra
Fyra år sedan... Han säger själv att han drack en öl den kvällen, enligt advokaten.
Citera
2013-05-25, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emilieo
OY:

Så om jag förstått det rätt, så kan man säga att OM man är för PÅ när man kommer till mönstringen och pratar upphetsande om krig och vapen mm så kan man alltså kallas in till psykolog som sedan dömmer ut en?

Mentalt handikapp? Vad pratar vi då? Efterbliven?
Men det stod ju att han inte ens fick komma till mönstring.
Eller tolka jag fel?
Citera
2013-05-25, 19:49
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Det var jag. Jag vidhåller fortfarande att benen ej var arrangerade. Jag har självklart inte sett bilderna själv men har ingen som helst anledning att misstro min bekanta.

Jag tror dig.
Citera
2013-05-25, 19:52
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
nä ha ju bara pratats om 9 knivhugg inget konkret från polisen

Knivhuggen? Är det hugg och inga rispningar så kan det vara det som dödade henne. Fick uppfattningen att de var ristade i efterhand.
Citera
2013-05-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han har också berättat att hon besökte honom den här lördagen och att hon studerade medan han satt i soffan och tittade på tv och samtidigt drack öl.

- Min klient har också sagt att han ville skjutsa hem henne men att hon avböjde eftersom han var onykter, säger For*sberg.

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/artikel.aspx?articleid=7675785

Jag fick det här PM.et den 13:e

enligt en granne till mb och an,så var vb kompis med an´s dotter t*ss lin*berg tidigare, nått har hänt i den familjen för alla har ju plockat bort vb från fejjan. tror dock inte att det har med hennes försvinnande att göra (enbart mina spekulationer)

samma granne säger ochså att vb var hos nån kompis på lördagskvällen och att denne skulle ha skjutsat hem vb, men hade tagit en öl så vb bestämde sig för att promenera hem.

polisen har även varit och sökt mb och an på hemadress, så dom har nog fått vara på föprhör.

du gör som du vill mede infon,
...

Jag har postat det här PM:et några gånger men det verkar som om ni tycker att det är ointressant. Jag ställer mig fortfarande frågande till hur den här informationen var känd innan media gick ut med det. Personligen har jag en obehaglig känsla av att någon därute vet mer om den här kvällen än denna person har berättat för polisen.

Hur kan en granne till MB känna till att KJ drack öl, om han nu gjorde det, utan att ha talat med KJ eller VB? Jag är ytterst nyfiken på vem den påstådda grannen är, eller/och kan det handla om en person som försöker rikta misstankarna mot KJ, eller bort från sig själv, eller är hen delaktig på något vis?

Möjligtvis är det inget konstigt, men jag återkommer till det här PM.et gång efter annan, svårt att släppa det.

EDIT;Åtminstone bekräftar det att man inte kategoriskt bör vifta bort fåglar som kvittrar, något att tänka på i såna här trådar, det kan ligga en sanning i det som skvallras runt.

Om man ponerar att det var planerat så ligger väl AN och/eller MB närmast till hands egentligen. Förutsatt att det ligger något i ryktena om VB och MB. Det skulle mycket väl kunna vara en orsak till vad som verkar vara fejkprofilen på facebook för naturligtvis skulle de vilja rikta misstankar åt ett annat håll.
Sedan att AN skrivit korkade inlägg kan ju vara övermodighet, inte alltför ovanligt hos de som begått mord. Som inlägget hon skrev redan första sökningsdagen att VB kanske INTE hittas vid liv. Låter lite som att " jag vet nåt som inte ni vet, men ni kan inte ta mig" i peka fingerstil.

Oavsett vem som begått brottet tror jag det beror på någon sorts triangeldrama mellan VB, KJ och MB.
Citera
2013-05-25, 19:54
Medlem
Jagarbara:

Bra fråga. Du kanske har rätt. Man kanske skall tolka det som att han inte ens fick komma ditt i huvudtaget.

Vilket då leder till nästa fråga, varför?

Alltså man har ju funderat på hur man kan stycka en annan människa. Experter har ju sagt att det är ytterst få människor som klarar det och dem flesta i den undre världen tar tydligen droger för att klara det. Vet inte om det stämmer, men det sades i Efterlyst mm.

Hur som helst, jag blir ju lite nyfiken på vad för fel det var på honom psykiskt? Varför hade han god man? Har detta något att göra med mordet då vissa spekulerar att han blev aggressiv och därför slog ihjäl henne?
Citera
2013-05-25, 19:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Nio knivhugg i sig innebär nog en hel del blodstänk och därpå en styckning av kroppen.

Det bör under alla omständigheter ha funnits blod någonstans i lägenheten om hon dödades och styckades där.

Ett tillägg, det kan dock vara så att hon blev strypt i lägenheten, styckad och sedan knivhuggen efter att hon styckades.
Citera
2013-05-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Kan man släppa ritualspåret eller är det fortfarande aktuellt?

Tror inte det bara är en journalistgrej. Kuriren i Luleå har "Rituella inslag i mordet" på hela förstasidan. Kuriren är väldigt försiktiga i sin framtoning och publicerar väldigt sällan bilder eller namnuppgifter, jämfört med NSD som har en mer sensationslysten stil och leker kvällstidning inte så sällan, vill gärna dra på och hitta något snuskigt. Kuriren håller av avvaktande och lägre ton i de flesta fall.
Man har också svarat en kommentar med att det är säkra polisuppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in