2013-05-30, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det indikerar att någon har sett något som har med fallet att göra, för inte tar väl polisen med sig ett vittne som ska berätta om alla ekorrar hen sett, det kan jag inte tänka mig.

Jag hoppas att vittnet som vallas kan bidra med uppgifter som hjälper till att lösa fallet. Inte troligt att han bevittnat mordet eller styckningen.
Citera
2013-05-30, 10:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag har inte mottagit ett enda PM.Så det blir en omöjlighet för mig att desinformera en tråd pga det.

Vi kan vänta till du och andra i tråden känner er mogna för denna typ av diskussion
eftersom detta är för känsligt för er här och nu. Vi får ta upp det nästa vecka och fundera
lite närmare på vad efterlyst fick för tips om VB:s familj,allmänheten går framåt men här
skall tiden stå still och grävandet i en skäligen misstänkt person och dennes familj skall fortsätta.

Skall man prata respekt och sorg så gäller det varje person i berörda familjer
tills någon är dömd. Du vet själv att det inte håller. Du blunda eller hoppar över
inlägg som känns besvärande för dig är ett annat alternativ.

Jag vet att en person sitter häktad i detta fall och tills han är avförd eller bunden till brottet så ser jag inga skäl i att rota i hennes familjs eventuella inblandning, om det inte finns saker som talar för det.

Men du kanske har något konkret att bygga på eller är det bara för sakens skull, en magkänsla kanske.

Men det är ett fritt diskussionsforum och jag för bara fram min åsikt.
Citera
2013-05-30, 10:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag hoppas att vittnet som vallas kan bidra med uppgifter som hjälper till att lösa fallet. Inte troligt att han bevittnat mordet eller styckningen.

Nej, det tror inte jag heller, och meningsutbytet mellan oss två började med att jag nämnde obekräftade uppgifter om att ett fordon och två personer har sett på platsen, vilket jag kan tänka mig stämmer eftersom att ett vittne vallats vid fyndplatserna.
Citera
2013-05-30, 10:41
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonessa666
Ur ockult aspekt ja, satanistiskt nja fel datum om hon mördades den 4/5, beltane är den 1/5 men jag håller med, siffran 9 är oerhört intressant här om man bollar med den rituella aspekten så att säga, jag vill dock ha mera konkreta bevis för att misstänka ritual om det nu är det som du syftar på.
För er som gillar nior.

Har han stycket så här; torso och huvud, två armar, två händer, två ben, två fötter så blir det också nio.
Citera
2013-05-30, 10:43
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Så här ser min lista ut:
1. Hon har aldrig lämnat lägenheten.
2. Hon lämnar lägenheten - med KJ i bil.
3. Hon lämnar lägenheten - med X i bil.
4. Hon lämnar lägenheten - till fots.
En fallande grad av sannolikhet, men där inte ens det fjärde alternativet är omöjligt, bara mindre sannolikt.
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Fjärde alternativet är inte omöjligt, det är bara orimligt att hon gick i motsatt riktning mot hemmet.
Lägg till att VB aldrig kom till lgh, iaf inte den 4 maj.
Citera
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag har inte mottagit ett enda PM.Så det blir en omöjlighet för mig att desinformera en tråd pga det.

Vi kan vänta till du och andra i tråden känner er mogna för denna typ av diskussion
eftersom detta är för känsligt för er här och nu. Vi får ta upp det nästa vecka och fundera
lite närmare på vad efterlyst fick för tips om VB:s familj,allmänheten går framåt men här
skall tiden stå still och grävandet i en skäligen misstänkt person och dennes familj skall fortsätta.

Skall man prata respekt och sorg så gäller det varje person i berörda familjer
tills någon är dömd. Du vet själv att det inte håller. Du blunda eller hoppar över
inlägg som känns besvärande för dig är ett annat alternativ.

Alla spår är såklart intressanta men som alltid så får du i så fall presentera någon form av bevis. En teori ryckt från ingenstans tycker jag personligen inte leder till så mycket.

Du är medveten om att ganska mycket talar för att KJ är GM? Jag tycker folk generellt sett varit duktiga på att hålla fast vid att han inte är dömt ännu och det poängteras ofta att han bara är skäligen misstänkt.

Sluta tjura för att "ingen vill lyssna på dina teorier" och presentera lite fakta istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ja i min teori är skogen också styckningsplats. Varför är inte det troligt? Titta på Bollnäs-fallet, där styckades väl BO utomhus?
Men inte fp, skogen ok.
Citera
2013-05-30, 10:44
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
För er som gillar nior.

Har han stycket så här; torso och huvud, två armar, två händer, två ben, två fötter så blir det också nio.

Citat:
Nine (9) is sacred because it is the "first cube of an odd number (3)", (Van Buren, p.40-41) The triple nine (999) is utilized to represent 666, because it is simply the inversion of 666.

Källa: http://www.theforbiddenknowledge.com/hardtruth/destruction_of_the_trade_centers.htm
Citera
2013-05-30, 10:44
Medlem
trillians avatar
Citat:
För er som gillar nior.

Det där fick jag till 10...
Citera
2013-05-30, 10:45
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
För er som gillar nior.

Fötterna var väl inte separerade från underbenen, eller?
Citera
2013-05-30, 10:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Det där fick jag till 10...
Då räknar du huvud och torso som två delar. Enligt uppgift var de inte separerade, alltså en del. Totalt nio delar.
Citera
2013-05-30, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Man kan se på denna styckning på två sätt, antingen är det en transportstyckning och då finns det flera möjliga alternativ till gärningsmän.

Annars är kombinationen nio knivhugg och en våldsam styckning, utan några skäl till detta, ett tecken på att det är någon riktigt sjuk jävel, och då menar jag så jävla sjuk så att Asperbergs framstår som rena snuvan jämfört med vad den personen lider av.

Denna sjuka jävel finns just nu sist på min lista, där tre andra kategorier av möjliga GM ligger före, men det är inte uteslutet att det kan vara en riktigt vansinnesmord utförd av någon okänd.

Min teori bygger på att styckningen är nyckeln till att bygga upp en GMP. Om det visar sig att VB först blev våldtagen sedan mördad och styckad utomhus av en random person har denna person sedan tidigare våldsbrott i sitt belastningsregister, personen har antagligen en psykisk sjukdoms historik i bagaget. Det är svårt att fullfölja en teori när man har så lite fakta tillhands.

Skall bli intressant att följa utvecklingen i ärendet och jag hoppas att de inblandade i FU verkligen arbetar/tänker brett för jag misstänker att fel gubbe sitter häktad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in