Citat:
Ursprungligen postat av
TheLastDon
Är sugen på att beställa mina nästa skor från Vass och snubblade över ett par på SF som jag föll för. Skulle dock behöva lite hjälp med att identifiera såväl modell, läst och färg. Efter lite jämförelser misstänker jag att det är K-lästen möjligvis i "dark cognac boxcalf", men är långt ifrån säker. Lyckas inte finna dem på hemsidan så förstår för att det är MTO.
http://imgur.com/vX8vMfP
Den var rätt svårdefinierad ja. Det är absolut inte K-lästen, utan det ser ut som R eller F-lästen på bulligheten, men sen är tån mer lik U. Vetifan faktiskt. Tycker också det ser ut mer som dark brown än dark cognac, då den sistnämnde är rödare, men lite svårt då den nästan ser tvåton ut i det ljuset. Modellen är definitivt modifierad, så kommer gå på 520 euro. Han har utgått från en old english plain, men sedan valt till en punched cap, tagit bort hälkappan och valt sex snörhålpar. Det sistnämnda kan man ju med fördel strunta i, de andra delarna är väl dock viktigare. Snygg var den iaf! Väljer du att beställa den se till att skicka med den bilden också, inklusive förklaring i text, så minskar risken att det blir fel.