2013-04-25, 20:59
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Alltid trevligt med actionbilder.

Eftersom jag fick så oerhört mycket positiv feedback på min munksko (dvs. sko med ett enkelt spänne ) kommer här en actionbild på en sko man knyter.

C&J Connaught

...och nu dyker du upp i klarblå byxor med smal(?) fotvidd! Jag fattar ingenting längre.

Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Jag fortsätter på den föredömligt inslagna linjen med ögonblicksbild och mockaoxfords: http://i.imgur.com/VylVAZS.jpg

John Lobb Towcester i polo suede.

Vilken unerbar färg på mockan! Djup, rik och härlig. Är den så i verkligheten också? Eller är det bilden som lurar oss?

Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Vafalls!? Jag bjöd ju på en härligt spontan action-bild i början på mars men vad fasen fick jag för det? Antar att jag i vanlig ordning är före min tid. Här kommer en repost vare sig ni vill eller ej.
http://imgur.com/hC47JAb

Det är skillnad på dem som förutspår trender, och dem som startar desamma.
Senast redigerad av hoodog 2013-04-25 kl. 21:01.
Citera
2013-04-25, 21:04
Medlem
thefisks avatar
Citat:
När vi ändå är igång, kan bjuda på en bild på dagens andra par på mina fötter också, så prickar jag in även den andra ögonblicksbildstrenden med Connaughts/plain cap toes: http://i.imgur.com/TaSBOKO.jpg

Ett par äldre C&J Connaught i mörkbrunt och med lite rött i sig (en nyans som de tyvärr inte görs i längre). På bilden också sambons C&J Jodhpurs. Som synes använder hon taktiken att halvt vanvårda dem tills jag inte orkar med att se det längre, och tar mig an och fixar upp dem.

Två par riktigt snygga skor, såväl dina som sambons. Bra jobbat, både vad gäller skoval, samt val av sambo.
Citera
2013-04-25, 22:31
Medlem
Jag hare rispat mina Chelsea 5 lite på ovansidan. Inte särskilt djupa skåror, men de syns i vart fall. Finns det något mer man kan göra än att försöka täcka med ett par lager skokräm?
Citera
2013-04-25, 22:38
Medlem
doughies avatar
Gällande trunk showen som Meermin och St. Crispin har i Stockholm 2-3 maj. Behöver man maila om man endast vill besöka (alternativt köpa RTW-skor)? Jag antar att man kan skippa det, men jag tänker mig att någon av er kanske har koll.
Citera
2013-04-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Gällande trunk showen som Meermin och St. Crispin har i Stockholm 2-3 maj. Behöver man maila om man endast vill besöka (alternativt köpa RTW-skor)? Jag antar att man kan skippa det, men jag tänker mig att någon av er kanske har koll.

Har funderat på samma sak, det verkar lite otydligt på event-sidan på Facebook. Jag mailade Pepe i onsdags, men har inte fått svar ännu. Om ingen här svarar innan så återkommer jag med vad spanjoren svarar.
Citera
2013-04-25, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
http://i.imgur.com/msKkeG4.jpg

Överst är originalsnöret från mina Connaughts inköpta 2011, under är snöret jag köpte på Grafford i år.
Originalsnöret på mina Hallams som är purfärska, är identiskt med det som köptes på Grafford.

Som du ser skiljer det lite i färg, och en del i tjocklek. Nya snörena känns även väldigt glatta och ger inga bra knutar.
Kan det vara så att de bara inte har blivit tillräckligt använda än, att de expanderar lite allt eftersom de används?

De undre är vaxade. Det finns vaxade och ovaxade skoband. Vaxade är lite glatta i början, men mycket snyggare. Jag föredrar vaxat. Vaxade skoband känns bättre rent kvalitétsmässigt.
Citera
2013-04-26, 00:17
Medlem
Citat:
Jävligt fina Lowndesen ja, är de så ljusa i verkligheten eller är det ljuset på bilden? Gör sig verkligen så iaf.

Ljuset på bilden gör att färgen ser en aningen ljusare ut. Dock så är de ljusare än t.ex. mina mörkbruna tetbury.

Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Helt slumpartat tror jag inte på för en sekund, men en fantastisk bild är det allt. Gillar gångvecken på dina Lowndes skarpt, det blir ett härligt liv i bilden. Tummen upp!

Tackar! Har haft skorna i 3-4 år nu och är helnöjd än så länge! I början va det ett helvete med skoskav och liknande, men nu är de definitivt i topp av mina bekvämaste skor.
Citera
2013-04-26, 01:07
Medlem
hellbringers avatar
Tänkte faktiskt dra till SkoAB under nästkommande vecka och införskaffa ett par Carmina 80188 (likadana som det paret Fixiebike hade). Connaughten får det bli någon vecka efter.

Det jag undrar är om jag ska ta och köpa SkoAB:s egna skoblock, eller ska jag satsa på Hammargruppens istället? Hammargruppens är inte lackade vilket SkoAB:s är och jag har hört att det är bättre att satsa på det förstnämnda, eller är det endast en myt att olackade block skall fungera bättre?

Behöver även lite skovårdsmaterial. Det jag redan innehar är två dubbelsidiga skoborstar, en putsvante och skokräm i mörkbrun, svart och neutral från Kiwi. Tänkte ta och köpa en liten finare skokräm där, men vad mer behövs det förutom krämen?
Citera
2013-04-26, 07:32
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellbringer
Tänkte faktiskt dra till SkoAB under nästkommande vecka och införskaffa ett par Carmina 80188 (likadana som det paret Fixiebike hade). Connaughten får det bli någon vecka efter.

Det jag undrar är om jag ska ta och köpa SkoAB:s egna skoblock, eller ska jag satsa på Hammargruppens istället? Hammargruppens är inte lackade vilket SkoAB:s är och jag har hört att det är bättre att satsa på det förstnämnda, eller är det endast en myt att olackade block skall fungera bättre?

Behöver även lite skovårdsmaterial. Det jag redan innehar är två dubbelsidiga skoborstar, en putsvante och skokräm i mörkbrun, svart och neutral från Kiwi. Tänkte ta och köpa en liten finare skokräm där, men vad mer behövs det förutom krämen?

SkoABs block är betsade och inte lackade. Det är bra block (men dyra). Fantastiskt snygga dessutom.
Citera
2013-04-26, 09:14
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Riktigt snygg färg det där faktiskt, kan för allt i världen inte förstå varför de slutade tillverka den.

Och typiskt tjejer, har väl redan delgivit en liknande anekdot i tråden när man riggar upp en skoputsarstation på matsalsbordet till damens förtret och precis när man börjar packa ihop står det tre par skor till där.

Tackar, ja lite synd faktiskt. Det där känner ja också igen, "nu när du ändå håller på, orkar du ta dessa med, snälla...".

Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Vilken unerbar färg på mockan! Djup, rik och härlig. Är den så i verkligheten också? Eller är det bilden som lurar oss?

Jo den är väldigt fin och djup även irl.

Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Två par riktigt snygga skor, såväl dina som sambons. Bra jobbat, både vad gäller skoval, samt val av sambo.

Tackar! Ska hälsa henne det
Citera
2013-04-26, 10:09
Medlem
TheLastDons avatar
Står inför att investera i en ordentlig skovårdslåda. Har sedan tidigare ordentliga borstar och lite dukar men om där slutar det (om jag förstått det rätt så är mina tidigare krämer jag fått på köpet från herring inget vidare). Vill köpa bra grejer direkt och har sneglat på saphirs utbud, men skomakarn 150:- tar per burk. Såg dock att SkoABs har ett märke, Burgol, för under en hundring vilket såklart lockar. Men hur är den jämfört med saphir?
Citera
2013-04-26, 10:31
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastDon
Står inför att investera i en ordentlig skovårdslåda. Har sedan tidigare ordentliga borstar och lite dukar men om där slutar det (om jag förstått det rätt så är mina tidigare krämer jag fått på köpet från herring inget vidare). Vill köpa bra grejer direkt och har sneglat på saphirs utbud, men skomakarn 150:- tar per burk. Såg dock att SkoABs har ett märke, Burgol, för under en hundring vilket såklart lockar. Men hur är den jämfört med saphir?

Det är väl ett likvärdigt märke. Vill du köpa Saphir fast lite billigare så kan du beställa från

http://www.valmour.com/cleaning-leather-1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in