2015-02-19, 23:42
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sapphirus
Det är väl ungefär vad Marcus D. sa på SGSTS:s skovårdspass också, så låter vettigt.
Tja, det är min skomakare.
Citera
2015-02-21, 19:03
Medlem
Jag är i behov av ett par kostymskor att bära främst i studentikosa sammanhang.

Har höga krav men tyvärr en begränsad budget. Kan eventuellt sträcka mig till 2000 men håller mig helst kring tusenlappen. Vill gärna ha se skon och provat den IRL innan jag köper, bor i Stockholm, någon som kan ge mig lite hints var jag ska leta?
Citera
2015-02-21, 19:14
Medlem
Bartender1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Space-Bound

Har höga krav men tyvärr en begränsad budget. Kan eventuellt sträcka mig till 2000 men håller mig helst kring tusenlappen. Vill gärna ha se skon och provat den IRL innan jag köper, bor i Stockholm, någon som kan ge mig lite hints var jag ska leta?

Blir riktigt svårt att hitta en bra kvalitetssko för under 2000kr.

Köp begagnat är mitt tips.
Citera
2015-02-21, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartender1
Blir riktigt svårt att hitta en bra kvalitetssko för under 2000kr.

Köp begagnat är mitt tips.
Jag är beredd att tumma på kvaliteten så länge de ser ut som de ska. Använder inte kostym allt för ofta och således är det inte av särskilt stor vikt att de är slitstarka.
Citera
2015-02-21, 19:29
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Jag är beredd att tumma på kvaliteten så länge de ser ut som de ska. Använder inte kostym allt för ofta och således är det inte av särskilt stor vikt att de är slitstarka.

Då är du tyvärr i fel tråd.
Citera
2015-02-21, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Då är du tyvärr i fel tråd.
AlisterGs "KVALITETSSKOR FÖR DUMMIES" inlägg har flera skor för under 2000 kronor. Kvalitet är för övrigt givetvis att föredra, men om det helt omöjligt så kan väl någon iaf. rekommendera möjliga alternativ.
Citera
2015-02-21, 19:44
Medlem
Bartender1s avatar
Citat:
AlisterGs "KVALITETSSKOR FÖR DUMMIES" inlägg har flera skor för under 2000 kronor. Kvalitet är för övrigt givetvis att föredra, men om det helt omöjligt så kan väl någon iaf. rekommendera möjliga alternativ.

Ifall du vill testa skorna. Då blir det svårt.

Annars vid din priside funkar nog meermin. Ligger på 1800 kr med frakt. Dock från Spanien och retur frakten är dyr.

Skolyx.se säljer yanko vilket skall vara väldigt bra för sitt pris. Där har du möjlighet att byta storlek utan några problem. Tror de står för frakten då med.
Citera
2015-02-21, 19:45
Medlem
Citat:

Standardtipset för skor av hyfsad kvalitet för det pris du nämner brukar vara Loake 1880. Just nu har Footway nedsatt pris på ett par modeller. Som student får du därtill 10% rabatt, vilket gör att du kan få ett par för 1800kr. Footway har fria returer vilket gör att du kostnadsfritt kan prova hemma om du är osäker på storlek. Alternativt går Loake att hitta i butik lite här och var, men då får du sannolikt betala lite mer.
Citera
2015-02-21, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jspark
Standardtipset för skor av hyfsad kvalitet för det pris du nämner brukar vara Loake 1880. Just nu har Footway nedsatt pris på ett par modeller. Som student får du därtill 10% rabatt, vilket gör att du kan få ett par för 1800kr. Footway har fria returer vilket gör att du kostnadsfritt kan prova hemma om du är osäker på storlek. Alternativt går Loake att hitta i butik lite här och var, men då får du sannolikt betala lite mer.
Tack för tipset.

Tycker det är svårt att avgöra vilka man vill ha från bilder, någon särskilt Loake modell du skulle rekommendera av de på Footway? Finns ett par modeller från 1200 exempelvis...

Hur är de i storlekarna? Har 42 i Converse och ibland 43 i andra skor.
Citera
2015-02-21, 21:42
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Tack för tipset.

Tycker det är svårt att avgöra vilka man vill ha från bilder, någon särskilt Loake modell du skulle rekommendera av de på Footway? Finns ett par modeller från 1200 exempelvis...

Hur är de i storlekarna? Har 42 i Converse och ibland 43 i andra skor.

de bästa loake skorna är de som är från 1880-linjen, de ligger på 2399 på footway, vissa verkar ha en del rabatt.

Jag skulle GISSA på att du är en UK8. Men det är jättesvårt att jämföra med Converse etc. Jag har 8.5UK och 43 i mina gamla converse. Ser att Loake Churchill finns i UK8. Köp den, fri frakt och fri retur.

Varsågod
Citera
2015-02-21, 23:17
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:

Helt rätt att det finns märken för under 2000 kr men du ville ju ha tips på skor du kunde prova i Stockholm och då blir tipset Loake 1880. Sen är det som Pörr redan konstaterat att om du letar efter skor som inte är kvalitetsskor så är detta fel tråd. Billiga skräpskor är inte svårt att hitta, det är bara att gå ut på stan så finns det hur många kedjor som helst i Stockholm. Även om jag skulle vilja så känner jag inte till ett enda märke som säljs i dessa butiker, kan inte ens minnas när jag var in i en senast...kanske 8 år sedan.

Det bästa rådet är det från Mr.Keke. Köp ett par Loake 1880 på rean, bättre skor får du inte för de pengarna om du vill kunna prova och ev. returnera dem gratis. Väl spenderade pengar jmf mot att köpa nåt skräp för 1000-1200 kr.
Citera
2015-02-23, 02:47
Medlem
Jag har länge gått och funderat över något som jag inte riktigt kommit fram till något vettigt svar på.
Loafers vet ju vad enda människa vad det är, men slippers? Är det synonymer eller är det ena en sort av det andra? Har inte riktigt fått kläm på det hela...
(Och nu menar jag naturligtvis inte slip-ins som är utan hälkappa.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in