2013-05-30, 12:17
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Vad roliga feminister är. När 6000 tillfrågas om misshandel av män så är det inte representativt, och när de kommer fram till att 6000 visst är alldeles tillräckligt för att få sig en grov uppfattning om vad som sker, så spelar de på att undersökningen inte skedde i Sverige. Sedan kommer de och säger att våldet förmodligen inte var särskilt hårt, som om mindre våld vore acceptabelt. Men jag förstår, det kan inte vara lätt att få en örfil av verkligheten, och då gör man allt för att försvara sig och sitt clownnummer till ideologi.

Feminister är, har alltid varit och kommer alltid att vara ett gäng smutsiga kloakråttor som lever på lögner, förvridna fantasier och hyckleri. Den värsta feministen är den feminist som inte ens vågar bekänna sig till ideologin, men likförbannat delar feministers världsåskådning.
Citera
2013-05-30, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Vad roliga feminister är. När 6000 tillfrågas om misshandel av män så är det inte representativt, och när de kommer fram till att 6000 visst är alldeles tillräckligt för att få sig en grov uppfattning om vad som sker, så spelar de på att undersökningen inte skedde i Sverige. Sedan kommer de och säger att våldet förmodligen inte var särskilt hårt, som om mindre våld vore acceptabelt. Men jag förstår, det kan inte vara lätt att få en örfil av verkligheten, och då gör man allt för att försvara sig och sitt clownnummer till ideologi.

Feminister är, har alltid varit och kommer alltid att vara ett gäng smutsiga kloakråttor som lever på lögner, förvridna fantasier och hyckleri. Den värsta feministen är den feminist som inte ens vågar bekänna sig till ideologin, men likförbannat delar feministers världsåskådning.

Du är alltså inte upprörd över våldet män utsätts för utan över hur feminister är. Varför är det så ointressant för er antifeminister hur män har det?

Här har ni en hel tråd att diskutera detta ämne och det som diskuteras är - feminister!?
Citera
2013-05-30, 12:34
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Du är alltså inte upprörd över våldet män utsätts för utan över hur feminister är. Varför är det så ointressant för er antifeminister hur män har det?

Här har ni en hel tråd att diskutera detta ämne och det som diskuteras är - feminister!?
Visst är jag upprörd, och det tror jag ärligt talat att du vet, eftersom du och jag faktiskt debatterat kvinnors våld mot män i några andra trådar. Mitt tips till dig är att du uppsöker läkare, då ditt minne uppvisar svårigheter med att bearbeta information det intagit de senaste veckorna.

Däremot upprörs jag också över hur du och andra feminister bemöter denna statistik. Ja, jag väljer att kalla dig feminist, även om du sagt att du inte är en. Men jag väljer att ändå göra det, eftersom du i alla debatter jag sett uttrycker feministiska åsikter och beskyddar kvinnor, och ifrågasätter antifeminism och män. Studien visar att kvinnor är mer våldsbenägna i hemmet, och ni gör allt som står i er makt för att förneka det. Varför?
Citera
2013-05-30, 12:43
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Visst är jag upprörd, och det tror jag ärligt talat att du vet, eftersom du och jag faktiskt debatterat kvinnors våld mot män i några andra trådar. Mitt tips till dig är att du uppsöker läkare, då ditt minne uppvisar svårigheter med att bearbeta information det intagit de senaste veckorna.

Däremot upprörs jag också över hur du och andra feminister bemöter denna statistik. Ja, jag väljer att kalla dig feminist, även om du sagt att du inte är en. Men jag väljer att ändå göra det, eftersom du i alla debatter jag sett uttrycker feministiska åsikter och beskyddar kvinnor, och ifrågasätter antifeminism och män. Studien visar att kvinnor är mer våldsbenägna i hemmet, och ni gör allt som står i er makt för att förneka det. Varför?

För att feministerna vill inte erkänna att kvinnor är precis lika grisiga som män, det existerar inte i deras världsbild förståru.
Citera
2013-05-30, 12:44
Medlem
Bara jag som reagerat på att kvinnor tar till våld oftare och utsätts för våld oftare enligt de siffrorna?

Antingen så över/under-driver någon, eller så är det en jädra massa våld i lesbiska förhållanden...

Ställer mig tvekande till siffrornas pålitligthet med andra ord.
Citera
2013-05-30, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew

Smart. Först sågar du/ni studien så gott ni kan och när någon frågar hur jävla dum man får vara som inte kan acceptera att studien kan stämma och ifrågasätter dina bakomliggande motiv för att vara så jävla trångsynt. Då diskuterar vi fel saker?

Feminister är såna där gnälliga jävlar som inte kan ta livet för vad det är utan försöker hitta något att skylla sine egna misslyckanden på. Istället läser de genus i några år och blir arbetslösa med studieskulder. Och så är det männens fel att de sitter i skiten.
Citera
2013-05-30, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
Bara jag som reagerat på att kvinnor tar till våld oftare och utsätts för våld oftare enligt de siffrorna?

Antingen så över/under-driver någon, eller så är det en jädra massa våld i lesbiska förhållanden...

Ställer mig tvekande till siffrornas pålitligthet med andra ord.

Eller så finns det ett stort mörkertal där männen inte vill erkänna att de utsatts för våld...?
Citera
2013-05-30, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belamir
Eller så finns det ett stort mörkertal där männen inte vill erkänna att de utsatts för våld...?

Det är hyffsat sannolikt. Speciellt i ett land som Tyskland som nog rär lite mer gammeldags när det gäller "macho"-fasoner (i negativa sammanhang som dessa). Med tanke på hur indoktrinerade män är (världen över) till att acceptera våld från kvinnor som något att skratta åt eller bara "ta", är det föga konstigt att många män inte ens vet om att de utsatts för något.

Sen får man ju också poängtera att bara för att man har utsatts för något behöver man inte vara ett stereotypiskt offer för det. Jag har blivit nedslagen bakifrån och sparkad i ansiktet (näsblod), men jag känner mig inte ett dugg som ett offer i efterhand och inte heller har jag några men. I lagens mening var jag ett offer, men jag känner mig inte som det.
Citera
2013-05-30, 16:58
Moderator
sosweets avatar
Citat:

Jag skrev att nog att våldet kanske inte var så hårt. Jag tror säkert att du vet vad jag menar med det. Inte att det på något sätt blir mer ok. Jag vet inte ens om det faktiskt är så, de kanske blev halvt ihjälslagna av sina flickvänner, vad vet jag. Det var bara en gissning från min sida, mest baserat på att män brukar vara längre och tyngre än sina respektive.

Jag förundras över männen i studien ändå varit så pass öppna med våldet de utsätts för. Jag funderar på om de är öppna nog att också anmäla det? Det framgår ju inte riktigt av studien.

Det måste till en förändring i attityden, inte bara från män, utan från oss alla.
Citera
2013-05-30, 17:33
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet
Jag skrev att nog att våldet kanske inte var så hårt. Jag tror säkert att du vet vad jag menar med det. Inte att det på något sätt blir mer ok. Jag vet inte ens om det faktiskt är så, de kanske blev halvt ihjälslagna av sina flickvänner, vad vet jag. Det var bara en gissning från min sida, mest baserat på att män brukar vara längre och tyngre än sina respektive.

Jag förundras över männen i studien ändå varit så pass öppna med våldet de utsätts för. Jag funderar på om de är öppna nog att också anmäla det? Det framgår ju inte riktigt av studien.

Det måste till en förändring i attityden, inte bara från män, utan från oss alla.

Feminister argumenterar alltid att män är längre, tyngre och starkare än sina respektive som om det bara går att använda en fixerad kraft i Newtonmeter. Om män inte kunde reglera och kontrollera sin muskelkraft skulle all sport var ganska enformig och monoton att titta på. Tittar man på sport kan man se att män kan reglera sin muskelkraft med hyggligt hög precision
Citera
2013-05-30, 18:52
Medlem
Ancient-Lurkers avatar
Lite offtopic men jag var med och hjälpte en kvinnlig bekant att komma ifrån sin psykopatiska pojkvän för c:a tjugo år sedan. För några år sedan så försökte jag hjälpa en manlig bekant att komma ifrån sin psykopatiska flickvän. Han rörde aldrig henne, utom när han blockade hennes slag och så. I båda fallen åkte killen i fängelse.
Citera
2013-05-30, 22:00
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Feminister argumenterar alltid att män är längre, tyngre och starkare än sina respektive som om det bara går att använda en fixerad kraft i Newtonmeter. Om män inte kunde reglera och kontrollera sin muskelkraft skulle all sport var ganska enformig och monoton att titta på. Tittar man på sport kan man se att män kan reglera sin muskelkraft med hyggligt hög precision
Ja, det kan män. Men jag förstår nog inte riktigt vad du menar? Vad jag menar är att även om kvinnan drog till allt vad hon pallade så kanske vi har sådan tur att männen i undersökningen inte blev allvarligt skadade, det är allt. Det är ju ganska obehagligt att tänka sig att vi sitter och tittar på siffror där människor har blivit riktigt allvarligt skadade. För sakens skull kanske jag borde tillägga att jag faktiskt inte tror att de män som slår, slår så hårt de kan. Det verkar finnas en spärr, även för de riktigt korkade männen som hindrar dem från att slå med full kraft. Samma spärr är lite mer tveksamt om den finns hos kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in