2013-05-30, 22:03
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet
Ja, det kan män. Men jag förstår nog inte riktigt vad du menar? Vad jag menar är att även om kvinnan drog till allt vad hon pallade så kanske vi har sådan tur att männen i undersökningen inte blev allvarligt skadade, det är allt. Det är ju ganska obehagligt att tänka sig att vi sitter och tittar på siffror där människor har blivit riktigt allvarligt skadade. För sakens skull kanske jag borde tillägga att jag faktiskt inte tror att de män som slår, slår så hårt de kan. Det verkar finnas en spärr, även för de riktigt korkade männen som hindrar dem från att slå med full kraft. Samma spärr är lite mer tveksamt om den finns hos kvinnor.

Varför tror du inte samma spärr finns hos kvinnor?

+ att styrkan är inte allt som avgör ett slag heller träffar den på hakspetsen så somnar du även om det är en kvinna som slår dig om du inte har en riktigt bra haka ala BJ Penn.
Citera
2013-05-30, 22:11
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Varför tror du inte samma spärr finns hos kvinnor?

+ att styrkan är inte allt som avgör ett slag heller träffar den på hakspetsen så somnar du även om det är en kvinna som slår dig om du inte har en riktigt bra haka ala BJ Penn.
Jag vet inte varför jag tror det. Kanske för att pojkar slåss mer som små så att de får öva? Jag vet inte faktiskt? Jag bara sitter här och tror ärligt talat. Men har du en annan teori, så varsegod att rätta mej .

Nej, jag har förstått att tekniken är viktig, men hur många är det som vet vad var de ska slå? De som tränar, givetvis, men vi vanliga dödliga har ju ingen aning. Jag förställer mej att om jag själv tex, skulle hamna i slagsmål skulle jag mest likna en väderkvarn på crack.
Citera
2013-05-30, 22:15
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Jag vet inte varför jag tror det. Kanske för att pojkar slåss mer som små så att de får öva? Jag vet inte faktiskt? Jag bara sitter här och tror ärligt talat. Men har du en annan teori, så varsegod att rätta mej .

Nej, jag har förstått att tekniken är viktig, men hur många är det som vet vad var de ska slå? De som tränar, givetvis, men vi vanliga dödliga har ju ingen aning. Jag förställer mej att om jag själv tex, skulle hamna i slagsmål skulle jag mest likna en väderkvarn på crack.

Jag har ingen teori... Jag bara undra varför du trodde att kvinnor klappa på för kung o fosterland men inte män.

Ja men även om du står där o vevar som en väderkvarn på crack så kan du träffa en smäll i tinningen = balansen rubbas, eller så sätter du en smäll på hakspetsen och då lovar jag dig att det inte spelar någon roll om du är 200cm lång och väger 120kg då faller du raklång, sen finns det givetvis undantag som tar hur mycket stryk som helst pga att de har en jävligt bra haka.
Citera
2013-05-30, 22:21
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Jag har ingen teori... Jag bara undra varför du trodde att kvinnor klappa på för kung o fosterland men inte män.

Ja men även om du står där o vevar som en väderkvarn på crack så kan du träffa en smäll i tinningen = balansen rubbas, eller så sätter du en smäll på hakspetsen och då lovar jag dig att det inte spelar någon roll om du är 200cm lång och väger 120kg då faller du raklång, sen finns det givetvis undantag som tar hur mycket stryk som helst pga att de har en jävligt bra haka.

Är det dessutom en kunnig i tjej i nån form av kampsport så finns det 3-4 grejer hon lätt kan göra som totalt golvar honom inom 1 minut. Och då är det snarare till hans nackdel att han väger 120 kg i idel muskler.
Citera
2013-05-30, 22:25
Moderator
sosweets avatar
Citat:

Vi har dåligt med teorier ser jag.

Jag bara tror ( eller så hoppas jag) att män har förstånd nog att hålla igen när det behövs, även fast de är så lost att de slår sin kvinna. Jag tycker det borde ligga lite sanning i det, annars borde vi ha fler dödsfall.

Det kanske kvittar för undersökningens del, men jag tycker ändå det hade varit intressant om de skrivit konsekvenserna av våldet.
Citera
2013-05-30, 22:28
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Är det dessutom en kunnig i tjej i nån form av kampsport så finns det 3-4 grejer hon lätt kan göra som totalt golvar honom inom 1 minut. Och då är det snarare till hans nackdel att han väger 120 kg i idel muskler.

Man skall inte överskatta det där heller, även om en tjej tränar kampsport så är hon relativt över om killens reptilhjärna slår in o han går in för o döda, Men får hon in en träff så visst!

Givetvis blir hans 200cm och 120kg till en nackdel om han ramlar.

Citat:
Vi har dåligt med teorier ser jag.

Jag bara tror ( eller så hoppas jag) att män har förstånd nog att hålla igen när det behövs, även fast de är så lost att de slår sin kvinna. Jag tycker det borde ligga lite sanning i det, annars borde vi ha fler dödsfall.

Det kanske kvittar för undersökningens del, men jag tycker ändå det hade varit intressant om de skrivit konsekvenserna av våldet.

Ja det är tydligt det

Du är säkert på rätt spår, skulle jag klappa på en tjej med full styrka skulle jag antagligen mosa hennes ansikte utan att överdriva eller krydda till det något, men om en tjej skulle klappa på mig med samma styrka max skulle tillfoga mig en hjärnskakning + ett blåmärkel max.
Absolut men en man kan ju klappa på för kung o fosterland i en smäll och en kvinna överlever med ett krossat okenben + kraftig hjärnskakning, Det är när idioten fortsätter o slå efter det som det börjar bli riktigt dödligt våld även fast en smäll ifrån en man på en kvinna kan räcka.

Ja som jag förstod så syftade inte denna undersökning på hur stor skada slagen gav för isåfall har jag svårt o se hur kvinnor skulle kunna vara överrepresenterade.

Jag menar kolla bara in denna snubbe http://www.youtube.com/watch?v=cR0hgmFdLw8 han bytte kön för o få slåss med kvinnor han slår ju rakt igenom dem som de vore gjord utav smör.
Senast redigerad av Huckelberryfin 2013-05-30 kl. 22:38.
Citera
2013-05-30, 22:31
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Man skall inte överskatta det där heller, även om en tjej tränar kampsport så är hon relativt över om killens reptilhjärna slår in o han går in för o döda, Men får hon in en träff så visst!

Givetvis blir hans 200cm och 120kg till en nackdel om han ramlar.

Skulle nog våga påstå att om hon är tränad i detta och bra och inte han så är han rätt chanslös, speciellt om hans reptil hjärna slår till.

men bara min åsikt...
Citera
2013-05-30, 22:41
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Skulle nog våga påstå att om hon är tränad i detta och bra och inte han så är han rätt chanslös, speciellt om hans reptil hjärna slår till.

men bara min åsikt...

Den åsikten är det nog inte så många som håller med om, då man brukar ranka så här Teknik > Styrka Tyngd > Teknik

Men helt klart har hon en bra mycket större chans än en kvinna som inte tränat kampsport
Citera
2013-05-30, 23:10
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Den åsikten är det nog inte så många som håller med om, då man brukar ranka så här Teknik > Styrka Tyngd > Teknik

Men helt klart har hon en bra mycket större chans än en kvinna som inte tränat kampsport

Du glömmer snabbhet och smidighet.
Är killen osmidig och 120 kg tröghet och hon har svängrum och space, så klarar hon sig långt.

men nu är vi ot
Citera
2013-05-30, 23:18
Medlem
Jag kan säga att jag ofta blev fysiskt tillrättavisad av min flickvän. Tills jag hade ett ordentligt samtal med henne om detta och betonade hur illa det är, hur förnedrad man känner sig. Så då klingade det av. Kan bero på att hon blev ganska illa slagen hemma av sina föräldrar när hon var yngre, samt hade en psykisk diagnos.

Och jag är ingen mes direkt eller smalfet datornörd. Om några sådana tankar skulle dyka upp för er.
Är en välbyggd grabb på 1.85 med sunda värderingar, är även boxare. Kanske därför jag alltid lyckades stå emot impulsen att lappa tillbaks.

Tror faktiskt det är vanligt. Tjejer kommer ofta undan med att bruka våld mot grabbar. Men om jag hade örfilat upp henne 5-6 gånger i veckan, då jävlar. Rubriker i aftonhoran om en hemsk regelbunden kvinnomisshandlare.
Citera
2013-05-30, 23:26
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Du glömmer snabbhet och smidighet.
Är killen osmidig och 120 kg tröghet och hon har svängrum och space, så klarar hon sig långt.

men nu är vi ot

Som sagt hennes slag kommer inte o göra någon nämnvärd skada på en sådan snubbe om hon inte träffar på känsliga punkter, vilket jag finner föga troligt om han väl bestämt sig för o slå henne till fördärvet.

Kan även tillägga att när jag började min kampsports karriär som nybörjare i BJJ så mötte jag en kvinna som hade graderat sig till lila bälte det är jäkligt bra, men när jag satt in min tyngd så var hon över även fast det teknikmässigt var horribelt.

Men ja den diskussionen är ot.
Senast redigerad av Huckelberryfin 2013-05-30 kl. 23:32.
Citera
2013-05-30, 23:34
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Som sagt hennes slag kommer inte o göra någon nämnvärd skada på en sådan snubbe om hon inte träffar på känsliga punkter, vilket jag finner föga troligt om han väl bestämt sig för o slå henne till fördärvet.

Kan även tillägga att när jag började min kampsports karriär som nybörjare i BJJ så mötte jag en kvinna som hade graderat sig till lila bälte det är jäkligt bra, men när jag satt in min tyngd så var hon över även fast det teknikmässigt var horribelt.

Men ja den diskussionen är ot.

Ett slag i nacken på rätt ställe,
En spark i skrevet, solarplexus
Under hakan...

jo är hon snabb så hinner hon nog få ner honom.

( aha... hej kompis..)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in