2013-05-30, 16:07
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Så om jag bråkar med min mamma då facerapar jag henne och skriver sjuka saker om en död tjej i våran by.. Frisk familj

http://s13.postimg.org/zesac9787/que.jpg
Titta hur det är skrivit.
Tycker stilen passar in på en kvinna som är ny till sociala medier och är 40+.
Skrivs alltid som barn, utropstecken och stora bokstäver.

Jag sitter och kollar på AB's Facebook nu och han skriver normalt. Alltså normalt med utropstecken osv.

Skriver 40+ tanter sådär med stavfel och stora och små bokstäver.
njaee snarare en yngre som är förbannad.
Citera
2013-05-30, 16:07
Medlem
Mouchinos avatar
[quote=Mr_wiseguy|43692921]Det är inte troligt, som det skrevs tidigare: Polisen har tillgång till alla listor med utgående/inkommande samtal/sms. Då hade denne person suttit häktat nu istället för KJ.[/QUO

MB plockade upp henne på vägen? Aa man kan analysera i evigheter, hoppas vi får veta något snart
Citera
2013-05-30, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Okej, tack för svar.

Det är dock knappast något skäl att byta klubb ifall hon hade trivts i Bodens karateklubb. Varför släpa med sig karatekläder till Luleå när man kan träna i Boden och sedan duscha hemma?
Man duschar oftast i dojons omklädningsrum, man går sällan hem i sin Gi och ta på sig vanliga kläder alldeles svettig nej tack.

Luleå kanske hade bättre träningstider mån, ons istället för tis, tors? Läste någonstans i tråden att hon då och då även tränade med BBC fortfarande men det är ju inte bekräftat av någon inom klubben vad jag sett. Visst hon kan ha slutat pga något som hänt i klubben, men det kan ju varit med vem som helst där.
Citera
2013-05-30, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Bara för att någon är svartsjuk betyder ju inte det att några verkligen har haft ihop det. MB kanske har varit gullig, snäll och trevlig mot VB som i sin tur blev lite förälskad. Det betyder ju inte att MB faktiskt agerat eller hur? Folk kan bli svartsjuka av de mest underliga anledningar.

Men det intressanta är väl att AN känner ett stort hat mot VB som hon måste manifistera.
Sen om det är sonen i familjen som gjort det är det med intressant.
Sen kan det väl vara intressant veta vad som fick personen att bli så hatisk?

Om dom skulle vara kapade så skulle dom självklart demnterat det.
Citera
2013-05-30, 16:09
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
AN var förbannad på VB, den slutsatsen kan vi dra och det tycker jag att vi har hyfsade belägg för.

Jo, det finns en tydlig konflikt där och typ.. enda motivet eller vad man ska säga.
Men inte lika tydlig konflikt mellan VB och KJ.

Det är det jag har tjat om i nästa alla mina inlägg.

Sedan kan undra sig, varför skulle en kvinna som är 20år äldre än VB vara sur på henne?
Dom umgås precis inte.. så något allvarligt måste ligga i grunden till stämningen mellan dom.
Citera
2013-05-30, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny

Sedan kan undra sig, varför skulle en kvinna som är 20år äldre än VB vara sur på henne?
Dom umgås precis inte.. så något allvarligt måste ligga i grunden till stämningen mellan dom.

Finns bara en sak, lika gammal som självklar.
Citera
2013-05-30, 16:11
Medlem
henkesss avatar
[quote=Mouchino|43692965]
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Det är inte troligt, som det skrevs tidigare: Polisen har tillgång till alla listor med utgående/inkommande samtal/sms. Då hade denne person suttit häktat nu istället för KJ.[/QUO

MB plockade upp henne på vägen? Aa man kan analysera i evigheter, hoppas vi får veta något snart

vad vore motivet till att MB plockade upp henne på vägen?
En karate tränare som hon haft för 6 månader sedan.
Ni kan skippa olyckligt-kär teorierna, hon var inte upprörd dagarna före
mordet har ju folk sagt.
Citera
2013-05-30, 16:12
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Skriver 40+ tanter sådär med stavfel och stora och små bokstäver.
njaee snarare en yngre som är förbannad.

Faktiskt.
Jag känner faktiskt igen när äldre skriver på Facebook, fast det är kanske bara jag.

AB tycker jag skriver normalt även under, som jag tolkar, situationer när han är sur.
Citera
2013-05-30, 16:13
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Ett dumt uttalande är inget hot. Att vara dum är inte straffbart. Att hota är straffbart.

Att inte vara stökig är inte detsamma som att inte vara "a pain in the ass".

Har jag påstått något av ovanstående?

När det sker ett styckmord i nära anslutning till ett dumt uttalande eller att någon gör någonting dumt kan det ju vara värt att nysta lite där. Säger som sagt inte att någon är skyldig. Men det är väl bra att reda ut vilka som varit förbannade/intresserade/irriterade på BO för att ringa in tänkbara GM?

Berätta om på vilket sätt VB kan tänkas ha varit en "pain in the ass" som sedan lett till att AN gjorde kackerlacka-uttalandet på missing peoples sida.

Jag tror i dagsläget inte att AN har gjort något. Men jag ser inget fel i att försöka reda ut vilka som hade problem med BO och varför.
Citera
2013-05-30, 16:13
Medlem
Imorgon kommer provsvar - förmodligen:

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6854441
Senast redigerad av exorganic 2013-05-30 kl. 16:16.
Citera
2013-05-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
Men det intressanta är väl att AN känner ett stort hat mot VB som hon måste manifistera.
Sen om det är sonen i familjen som gjort det är det med intressant.
Sen kan det väl vara intressant veta vad som fick personen att bli så hatisk?

Om dom skulle vara kapade så skulle dom självklart demnterat det.

Jo det är intressant vem som skrev det och varför men hur det i sin tur pekar ut hennes man förstår jag inte. Ingen har lyckats komma med några som helst bevis och samma sak manglas om och om igen. Kan nog tänka mig att polisen frågat om det.

Varför skall de gå ut och dementera? Vilken skyldighet har de till Flashbacks provatdetektiver? Det är ju inte så att den där konversationen valsats i media direkt. Jag förstår att de valt att hålla tyst istället med tanke på den behandling de som försöker ge en annan bild än mordiska slaktare får här. Tänk då om någon av dem skulle försöka förklara något, en stor del av tråden skulle ändå inte tro på ett ord av vad de säger.
Citera
2013-05-30, 16:14
Medlem
Minutvisarens avatar
Kuriren skriver att provsvaren kommer i morgon samt att man har hållit förhör idag, men inte med KJ:

Citat:
"– Det troliga är att analyssvaren kommer i morgon förmiddag, säger Ulrika Schönbeck."
Citat:
"Under torsdagen har utredarna hållit nya förhör men inte med den häktade mannen."

EDIT: Tvåa på bollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in