2013-05-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4554u17
Här kommer jag med svårbevisade påståenden. Jag dras ju också med ett konto skapat i maj så nu kommer det säkert gå hett till. Men efter mycket forskning så har jag fått höra av en bekant med påstådda kontakter att MB varit intressant för polisen, att han haft ett förhållande med VB men ljugit om detta i förhör till att börja med. Polisen slog dock hål på den lögnen och har fått detta förhållande bekräftat. Om nu detta stämmer så måste Polisen ha haft en bra anledning för att kunna avföra MB från listan med misstänkta. Han lär ju inte ha suttit och ljugit om en såpass viktig sak och sen bara fått åka hem utan vidare.

Som sagt, jag kan inte veta helt säkert att det här är sanning, men jag ser ingen anledning att min bekanta skulle ljuga om det, den bekanta bor i Norrbotten men har knappt följt media i det här fallet och vet inte ens vad flashback är.

Du som skrev detta, hör av dig igen snälla, vore intressant att höra mer om dina kontakters info!
Senast redigerad av Wonderworker 2013-05-30 kl. 16:18.
Citera
2013-05-30, 16:15
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Som jag sa förr, grabben i huset hade skrivit från hennes fb konto.
Enligt rykten i en skola. Brukar inte tro på rykten, men det kan säkert stämma.

Kan säkert vara troligt. Hon behöver ju bara ha datorn och fb uppe och gå ifrån ett tag. Man har väl blivit face rejpad ett antal gånger då jag glömt logga ut eller lämnat datorn en stund. Så det håller jag som ett möjligt scenario
Citera
2013-05-30, 16:16
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Kuriren skriver att provsvaren kommer i morgon samt att man har hållit förhör idag, men inte med KJ:

EDIT: Tvåa på bollen.

Vem kan det vara?
Kan vi ha missat någon tydlig eller är det MB/AN?
Citera
2013-05-30, 16:17
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Jo, det finns en tydlig konflikt där och typ.. enda motivet eller vad man ska säga.
Men inte lika tydlig konflikt mellan VB och KJ.

Det är det jag har tjat om i nästa alla mina inlägg.

Sedan kan undra sig, varför skulle en kvinna som är 20år äldre än VB vara sur på henne?
Dom umgås precis inte.. så något allvarligt måste ligga i grunden till stämningen mellan dom.

Nej inget måste ligga till grund för något.
Sluta lek amatör psykolog nu, du vet inte ifall det var AN som skrev det där.
Dom har KJ i häktet snart erkänner han, och troligen är det någon polare till kj också.
Citera
2013-05-30, 16:18
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Man duschar oftast i dojons omklädningsrum, man går sällan hem i sin Gi och ta på sig vanliga kläder alldeles svettig nej tack.

Luleå kanske hade bättre träningstider mån, ons istället för tis, tors? Läste någonstans i tråden att hon då och då även tränade med BBC fortfarande men det är ju inte bekräftat av någon inom klubben vad jag sett. Visst hon kan ha slutat pga något som hänt i klubben, men det kan ju varit med vem som helst där.

Jag håller med dig om att eventuellt tjafs kan ha rört vilken person som helst i klubben eller en allmänt tråkig klubbkänsla, även om det är rätt uppseendeväckande att AN kallar en försvunnen person för kackerlacka.

Men jag håller inte med om det där med duschandet - att träna i hemmastaden Boden och använda hemvägen som nertrappning för jogging/promenad och sedan duscha hemma känns definitivt som ett trevligt alternativ till en klubbs duschrum.

Någon skrev ju dock att hon hade en träningskompis i Luleå, så det kan ju ha påverkat ett beslut om att byta klubb.
Citera
2013-05-30, 16:18
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nej inget måste ligga till grund för något.
Sluta lek amatör psykolog nu, du vet inte ifall det var AN som skrev det där.
Dom har KJ i häktet snart erkänner han, och troligen är det någon polare till kj också.

Fast.. dom har haft en annan på förhör idag.
Kanske inte KJ är så hett längre för polisen?
Citera
2013-05-30, 16:19
Medlem
CattasBubblas avatar
Den här "sonen i huset" som det pratas om ska ha facerapat AN, hur gammal är han och bor han hemma?
Citera
2013-05-30, 16:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Fast.. dom har haft en annan på förhör idag.
Kanske inte KJ är så hett längre för polisen?
Polisen har vallat ett vittne idag, enligt NK. Det kan vara det vittnet som förhördes.
Citera
2013-05-30, 16:21
Medlem
Stod det inte i nån intervju med mamman att VB hade sagt innan hon åkte hemifrån att hon "ville ha blabla till efterrätt"? Eller har jag förvirrat bort mig själv nu igen?
Isåfall måste ju det betyda att hon hade planerat att komma hem efter "pluggandet" hos KJ?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men luckan var öppen när MPS kom dit.
Aftonbladet:

Det är knappast så att någon oskyldig har öppnat luckan utan att rapportera fyndet. Så, om luckan var stängd måndag eller tisdag efter försvinnandet, måste luckan ha öppnats av GM efter måndag och kroppsdelarna placerats där.

Luckan har väl varit öppen under en längre tid? Enligt tidigare uppgifter så har NSD varit där och fotat tillsammans med Bodens kommun förra sommaren(?) och då var luckan öppen. Hittar inte detta inlägg dock.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men luckan var öppen när MPS kom dit.
Aftonbladet:

Det är knappast så att någon oskyldig har öppnat luckan utan att rapportera fyndet. Så, om luckan var stängd måndag eller tisdag efter försvinnandet, måste luckan ha öppnats av GM efter måndag och kroppsdelarna placerats där.

Det kan lika gärna hänt natten mellan lördag och söndag, har någon sett hur det såg ut under söndagen?
Citera
2013-05-30, 16:22
Medlem
Är det vanligt man låter BO:s fb-sida vara kvar? Från polisens håll alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in