2013-05-30, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Nja det är inte bara baserat på ANs kommentarer, VBs mamma hade också svarat med två kommentarer (ena om att AN var elak och den andra att AN var "svartsjuk på VB") så en del tyder här på att iaf modern tror att VB och MB hade haft nåt ihop..
Bara för att någon är svartsjuk betyder ju inte det att några verkligen har haft ihop det. MB kanske har varit gullig, snäll och trevlig mot VB som i sin tur blev lite förälskad. Det betyder ju inte att MB faktiskt agerat eller hur? Folk kan bli svartsjuka av de mest underliga anledningar.
Citera
2013-05-30, 16:02
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Varför skulle VB vilja lämna sin karateklubb i Boden, sätta sig på en buss som tar 40 minuter enkel väg och åka till Luleå i stället?

Det tyder ju på att något har hänt i samband med Bodens karateklubb. Dock naturligtvis inget som nödvändigtvis har med mordet att göra.

Det kan väl även vara så att det är smidigast p.g.a att hon pluggar där? Hon kanske ville stanna kvar efter skolan och träna där istället för att åka hem först.
Citera
2013-05-30, 16:02
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Om det är så så blir det ju ÄNNU mer komplicerat att förstå. Vad handlar det då om? Varför vill han låta påskina hat från ANs sida? Vilket är hand motiv att facerapa AN med ett hatiskt innehåll mot en försvunnen person? Fler frågor som hopar sig än som löser sig om det inte var AN själv som skrev.

En annan sak, om jag minns rätt har det även funnits uppgifter om att VBs mamma uttryckt ogillande/aversion mot karatefamiljen.

Tidigare skrevs här att de inte ingår i mordutredning. Det vet vi inget om. Vilka polisen utreder, förhör och har span på vet vi inte. Vi vet däremot att det är fler än den häktade.

Han ångrar sig nog i efterhand om det nu är han, men dom flesta som känner han kan intyga att
han inte är den skarpaste kniven i lådan precis hehe.
Citera
2013-05-30, 16:03
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, det stämmer. Och jag har tidigare framfört teorin att han inte kunde ta den nobben och därför dräper henne. Vad jag nu pratar om är att historien tar tvärslut klockan 21, liksom mobilen. Det sammanfaller i tid tyvärr. Hon verkar vilja gå hem då, men det finns en öppning för att KJ är oskyldig och det är att någon random, känd som okänd, lurar på VB. Eller att hon frivilligt låter sig hämtas.

VB har många konton på facebook, det tror jag beror på att hon tycker att det är enklare att skilja på thailändska och svenska vänner, eller? Har någon koll på det?

Om det inte finns någon synbar anledning till flera konton, kan man tänka sig att hon haft någon extra kontantmobil, utom synhåll från sin mor? Modern har ju knåpat på alla VBs konton, vilket för mig är integritetsstörande. Kan VB haft en egen "sfär" där hon fredat sig från insyn? Har polisen checkat andra telefonnummer som plockats upp av masten vid ungefär samma tidpunkt? Långsökt, javisst...

Detta är också bara en teori. Tänk om det var så att VB Avböjde skjutsen hem av KJ för att hon nånstans bestämt sig för att träffa MB. Kanske hon smsat MB medan hon var hemma hos KJ och berättat att honj är hos KJ, det har spätt på svartsjukan hos MB och han vill träffa henne.. och sen... aa blev lite rörigt
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Tycker stilen passar in på en kvinna som är ny till sociala medier och är 40+.

Beredd att hålla med om det. Versaler använder newbies som vill ha uppmärksamhet. Jag ignorerar versaler av princip.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Börja i änden med ANs fb-inlägg. Varför skrev hon så? Vad får en person att skriva att en människa som eftersöks av missing people är en kackerlacka?

Ser gärna alternativa förklaringar till ANs utbrott. Men har inte sett någon som håller som förklaring lika bra som en eventuell relation mellan VB och MB. Verifierbar fakta vore väldigt bra här.

Säger ingenting om skuld här. Jag bara kastar ut frågan eftersom det inte har kommit fram någonting alls som tyder på att VB på något sätt skulle ha varit en stökig eller otrevlig person att ha och göra med.

Jag håller KJ som trolig GM, men det bör nystas på bred front.

Ett dumt uttalande är inget hot. Att vara dum är inte straffbart. Att hota är straffbart.

Att inte vara stökig är inte detsamma som att inte vara "a pain in the ass".
Citera
2013-05-30, 16:05
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Detta är också bara en teori. Tänk om det var så att VB Avböjde skjutsen hem av KJ för att hon nånstans bestämt sig för att träffa MB. Kanske hon smsat MB medan hon var hemma hos KJ och berättat att honj är hos KJ, det har spätt på svartsjukan hos MB och han vill träffa henne.. och sen... aa blev lite rörigt

Det är inte troligt, som det skrevs tidigare: Polisen har tillgång till alla listor med utgående/inkommande samtal/sms. Då hade denne person suttit häktat nu istället för KJ.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Bara för att någon är svartsjuk betyder ju inte det att några verkligen har haft ihop det. MB kanske har varit gullig, snäll och trevlig mot VB som i sin tur blev lite förälskad. Det betyder ju inte att MB faktiskt agerat eller hur? Folk kan bli svartsjuka av de mest underliga anledningar.

Han är bara Man och Människa han med! Kanske kanske inte..
Citera
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Fast det kan vara någon annan som vill nita AN och sätta henne i dåligt dager, så det finns massa aspekter att ha i det avseendet. En hel familj har fått stänga ner sina konton så långt har man förstått.
Och varför då ? För att folk spekulerar och fantiserar utan grunder.
Du får dra dina slutsatser och inte tala för andra. Det finns inget vi i den frågan utan det heter att du gör det. Jag tex drar inte såna slutsatser.

Det kan ha är inte samma som att det har med mordet att göra och det ser inte så ut om man ser på dagsläget. Så jag förstår gott och väl att du inte säger mer. Men oroa dig inte jag ska påminna dig.

Du har rätt, jag formulerade mig jäkligt tokigt. Enligt min tro så har jag belägg för det, ja. Och då utgår jag från att det är AN som skulle ha skrivit kommentarerna.

Kommer nu släppa diskussionen AN och MB.
Citera
2013-05-30, 16:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag förstår inte varför så många av er håller fast så envist vid teorin att mördarens huvudspår var att dumpa hela kroppen i huset. Jag tycker det är ett helt bakvänt resonemang. Huset ligger vid vägen - fyndplatsen för övriga kroppsdelar flera hundra meter upp i skogen. På mig verkar det mycket mer logiskt att han först gick upp i skogen och gjorde sig av dem - sen orkade han inte psykiskt och kanske fysiskt att gå upp till gropen igen (antagligen var det mörkt också), utan valde den enklare vägen att dumpa in benen genom den öppna luckan (som han sen kan ha stängt enligt observationer som rapporterats både till polisen och Quarrel)
Men luckan var öppen när MPS kom dit.
Aftonbladet:
Citat:
– De hade upptäckt en uppbruten fönsterlucka och en krossad ruta på det här huset och klättrat in.
Det är knappast så att någon oskyldig har öppnat luckan utan att rapportera fyndet. Så, om luckan var stängd måndag eller tisdag efter försvinnandet, måste luckan ha öppnats av GM efter måndag och kroppsdelarna placerats där.
Citera
2013-05-30, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Den 25e feb, 2012, ändrade KJ sin relationsstatus till "I ett förhållande". Kan det varit med VB? Hon har inte "gillat" det eller skrivit något, vad jag kan se.

Letade rätt på tidigare inlägg ang tidigare förhållanden.
Citera
2013-05-30, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino

Eller någon ännu ej på Flashback namngiven person.

Kan det verkligen inte tänkas att det finns någon annan gärningsman än KJ alterntivt MB/AN? Jag har inge som helst problem att tro att det kan finnas någon som vi/ni inte ännu har luskat ut initialerna på :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in