2013-05-31, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där har jag missat, antingen så är det för att gardera sig om de tagit fel person, lugna mobben lite, eller så har de kornet på någon annan intressant person.

EDIT: Och ett frågetecken skulle ju avsluta ?

Det är deras skyldighet att arbeta förutsättningslöst och kolla upp andra spår hur säkra de än är på att de har rätt person.
Citera
2013-05-31, 09:14
Medlem
polisen kommer ha en presskonferens live någon som vet vilken tid
Citera
2013-05-31, 09:15
Medlem
Nån fler som ser likheterna med båda Jägarnafilmerna? I Första filmen har en thailändska en central roll och i andra filmen blir en flicka mördad, kroppen är försvunnen länge och hittas sedan skändad, pga en oönskad graviditet... Gäller att hitta småsaker att greppa efter i väntan på svaren från SKL..
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Kan han släppas fri idag eller måsta han sitta till måndag?
Han kan släppas när som helst efter beslut av åklagaren.
Citera
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror inte att det är så speciellt, han var ju uppenbarligen hemma innan han cyklade iväg för att fiska, och VB har bevisligen lagat mat åt honom, så troligen gör han både och, lite egentid med sina intressen är inget onormalt, ett av landets bästa fiskevatten. Och med tanke på att det är relativt ljust i Boden vid den tiden som han uppges ha cyklat iväg så ser jag inget konstigt i det, lax och öring är lämpligt att fiska i skymningen.

Nej, många gör nog så kanske? Men det visar inte att de längtade ihjäl sig efter varandra direkt. Jag undrar också om VBs mamma är gravid eller om bilderna från minnesceremonin bara var lite osmickrande. För om hon var det så känns det ändå lite konstigt att han valde bort att umgås med henne, jag tycker att man borde vilja ta hand om varandra när man bara träffas varannan helg, särskilt om man väntar barn ihop. Men det kanske de inte gjorde, som sagt. Sedan har jag missat att VB lagade mat till honom just den här dagen, jag läste bara ett tidigt inlägg på fejjan om det som inte var samma månad ens.
Citera
2013-05-31, 09:17
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Det var jag som skrev det där med ANs barn och styvpappans syskonbarn. Jag upptäckte att styvpappans syskonbarn, som både han och VB var/är kompisar med på Facebook, och ANs ena dotter är födda samma år och har gått i samma (inte så stora) gymnasieskola strax norr om Stockholm. Det här syskonbarnet är/var kompis med både VB och styvpappan på fejjan och han bor i Kiruna vilket är den ort styvpappan spenderar nästan all sin tid (är ju enligt egen utsago i någon tidning bara hemma med familjen i Boden varannan helg). Hur som helst, detta kan peka på att styvpappan och AN känt varandra länge och jag hade funderingar kring ifall ANs avsky gentemot VB hade med styvpappa att göra. Kanske anser AN att VB har gjort något mot styvpappan (kanske att både hon och mamman utnyttjar honom, kanske har VB anmält honom för något, vad vet jag) och därför avskyr henne. Det måste inte ha med MB att göra.

Sedan att Y*gve skulle skjutsa henne till träningen, hennes styvpappa var ju nästan aldrig hemma så han kan ju inte haft stora möjligheter att skjutsa. Lite speciellt är det att styvpappan är hemma varannan helg och när han är det ägnar han helgen där i maj åt att fiska och inte umgås med familjen som han antagligen inte träffat på ett tag.

Är det inte långsökt resonemanget om syskonbarn osv? Att vara "vän" med syskonbarn på Facebook är inte särskilt märkligt, men att därifrån vara kompis med deras vänner eller deras vänners föräldrar är mer långsökt. I övrigt håller jag med, ANs agg mot VB behöver inte ha med MB att göra. Det kan ha med VBs mamma att göra, styvpappan, ANs dotter och VBs tidigare relation till varandra, VBs mammas kompis eller vad som helst.
Sen att styvpappan (ev för det vet vi ingenting om annat än skvaller) kanske går och fiskar är inte heller märkligt. Alla familjer är olika, de kanske inte har behovet att sitta och kuttra, de har varit tillsammans i flera år, de kanske pratar i telefonen 7 ggr om dagen, mamman kanske åker med honom till Kiruna vissa veckor.
Citera
2013-05-31, 09:22
Medlem
rayraviolis avatar
Har ni väl sett?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/analyssvar-fran-skl-starker-bevisning
Citera
2013-05-31, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Eftersom polisanmälningarna verkade vara gjorda för 1 år sedan så är det märkligt att AN hotade VB 12 månader, eller kanske bara 6 månader, innan hon blev gravid.

Det finns ingen känd koppling mellan AN och KJ.

KJ och VB gjorde slut för 3 år sedan och vad jag förstår har han haft flickvänner efter det.

VB bytte karateklubb för 6 månader sedan, troligtvis som en konsekvens av den affär hon haft med MB. Vi vet ingenting om de har träffats efter detta, jag menar det fanns ju skäl till att hon bytte klubb.

Oavsett motiv, så är det osannolikt att AN var anstiftare eller den som satte fart på KJs hjärnsläpp.

Detta är med största sannolikhet en impulshandling där KJ, vilket sannolikt är den som är skyldig, fick ett vansinnesutbrott av någon orsak, förmodligen att han blev nekad något.

Som jag tog upp igår em, så lutar det åt att de har träffats även på senare tid. Jag antar att hon tränat på båda ställena.

Citat:
- På söndagar tränar hon judo tillsammans med oss i Boden och som jag har uppfattat henne så är hon en normal, glad och trevlig tjej, säger Pontus Johansson.

http://www.nsd.se/nyheter/boden/arti...icleId=7657274
Citera
2013-05-31, 09:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Har ni väl sett?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ana...rker-bevisning

Det var väntat.

Citat:
Mannen kommer att begäras häktad på sannolika skäl misstänkt för mord klockan 13.30 på fredagen. Han sitter nu frihetsberövad som skäligen misstänkt, vilket är den lägre misstankegraden.

Polisen och åklagrna kommer att hålla en presskonferens efter häktningsförhandlingen.
Citera
2013-05-31, 09:25
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Skriver 40+ tanter sådär med stavfel och stora och små bokstäver.
njaee snarare en yngre som är förbannad.

Att dom gör! Bara ta min egen mor som exempel. Tycker dom flesta äldre damerna skriver som att dom har dyslexi på Facebook...
Citera
2013-05-31, 09:35
Medlem
Chirpas avatar
Senaste nytt pekar ju skönt nog på att polisen fått tag på rätt GM. Hoppas detta fall blir uppklarat till 100% och att VBs familj får ett avslut. Lider med henne och hennes familj.

Lite OT så är det ju intressant att i efterhand få reda på hur mycket spekulationer och analyser i detta forum har hjälp utredningen.
Citera
2013-05-31, 09:35
Medlem
ME077s avatar
Även om jag med hjärnan väntat mig att SKL skulle hitta något, så trodde jag inte det. Nu tappar jag tron på mig själv som "människokännare".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in