Citat:
Ursprungligen postat av
kattnatten
Det var jag som skrev det där med ANs barn och styvpappans syskonbarn. Jag upptäckte att styvpappans syskonbarn, som både han och VB var/är kompisar med på Facebook, och ANs ena dotter är födda samma år och har gått i samma (inte så stora) gymnasieskola strax norr om Stockholm. Det här syskonbarnet är/var kompis med både VB och styvpappan på fejjan och han bor i Kiruna vilket är den ort styvpappan spenderar nästan all sin tid (är ju enligt egen utsago i någon tidning bara hemma med familjen i Boden varannan helg). Hur som helst, detta kan peka på att styvpappan och AN känt varandra länge och jag hade funderingar kring ifall ANs avsky gentemot VB hade med styvpappa att göra. Kanske anser AN att VB har gjort något mot styvpappan (kanske att både hon och mamman utnyttjar honom, kanske har VB anmält honom för något, vad vet jag) och därför avskyr henne. Det måste inte ha med MB att göra.
Sedan att Y*gve skulle skjutsa henne till träningen, hennes styvpappa var ju nästan aldrig hemma så han kan ju inte haft stora möjligheter att skjutsa. Lite speciellt är det att styvpappan är hemma varannan helg och när han är det ägnar han helgen där i maj åt att fiska och inte umgås med familjen som han antagligen inte träffat på ett tag.
Är det inte långsökt resonemanget om syskonbarn osv? Att vara "vän" med syskonbarn på Facebook är inte särskilt märkligt, men att därifrån vara kompis med deras vänner eller deras vänners föräldrar är mer långsökt. I övrigt håller jag med, ANs agg mot VB behöver inte ha med MB att göra. Det kan ha med VBs mamma att göra, styvpappan, ANs dotter och VBs tidigare relation till varandra, VBs mammas kompis eller vad som helst.
Sen att styvpappan (ev för det vet vi ingenting om annat än skvaller) kanske går och fiskar är inte heller märkligt. Alla familjer är olika, de kanske inte har behovet att sitta och kuttra, de har varit tillsammans i flera år, de kanske pratar i telefonen 7 ggr om dagen, mamman kanske åker med honom till Kiruna vissa veckor.