2013-05-30, 14:35
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Ilskna? Tycker de flesta av oss som känner MB varit sansade och bara försökt lägga fram det vi vet. Jag har aldrig sett honom bära kniv mer än i köket på restaurangen, häradsbetäckandet vet jag nada om inte mer än att han är flirtig och kramig av sig men med de jag känner aldrig gått över någon gräns mer än så. En social kille och duktig karateinstruktör för både vuxna och barn. Ser betydligt hårdare ut än vad han är. Känner ingen annan i familjen. Tycker i och för sig inte att det är något konstigt att han blivit förhörd (om det nu stämmer), hade han kontakt med VB är det naturligt likaså borde rimligen frugan också bli förhörd pga de otrevliga meddelanden på fejjan.

Jo jag vet att tidigare mordfall visat att bekanta blivit väldigt chockade men att få balansera ut bilden av en person måste väl också få göras i tråden utan att man får frågan om man ligger med personen eller är släkt eller anställd i firman. Jag hoppas innerligt att jag inte har fel gällande en bekant. Skulle självklart bli mycket besviken.

KJ har jag bara träffat på MPS-sök och han framstår inte heller som mördartypen direkt. Men vi har inte konverserat mycket, han verkar lite blyg tystlåten men skämtade med oss, gick mycket för sig själv och såg bedrövad/ledsen ut emellanåt.

Edit: Stavfel

Skämtade KJ under söket? Vad sa han då?
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tack, då vet vi att MB kan vara flörtig i sin roll som karatetränare. Det är väl ganska så opassande i mina ögon. Stackars VB som föll för det trixet. Hon hade ett stort bekräftelsebehov enligt många, och gick i fällan. Kanske "Viktoria" kan förtälja mer om MB...?

Viktoria var i hans egen ålder ungefär. Tror hon var en karate tränare också.
Kanske hon var tränare på samma ställe, men aldrig då jag tränade där iaf.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollrogg
Kj spelar ju softair och är misstänkt för mord alt. dråp m.m.
Vad säger dig att det inte för några skulle ge en kick, spänning, nyfikenhet i att grnomföra the perfect ceime?

Obs. Jag anser inte heller att detta är ett troligt senario....men å andra sidan trodde jag inte heller att det stackars flickebarnet skulle hittas utspridd i bitar när denna tråd började

Tror inte det är nån som säger att hela softairteamet är inblandade i mord men nån/några av dom kanske sitter inne med information som kan ha betydelse i utredningen. Tycker man borde höra dessa deltagare också och speciellt som de känner KJ. Men vem vet, kanske där GM finns om det nu visar sig att KJ är oskyldig. Inte alls omöjligt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollrogg
Kan man tänka sig att någon/några i detta gäng inkl. KJ skulle vara intresserade av att veta hur det känns att ha ihjäl någon?
Alt. blivit osams med KJ och vill senare på kvällen ge igen (planerat mord) därav styckning samt utplaserande av styckad kropp i "besvärlig närhet" av KJ-s bostad?

Just a thaught

Kroppen är knappast placerad i närheten av KJ's bostad men däremot i närheten av KJ's föräldrars bostad vilket är en viss skillnad.
Citera
2013-05-30, 14:36
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Relation då tänker jag på romantisk relation. Då missuppfattade jag.
okej då har jag haft många relationer med mina tränare då genom åren...

Alltså vem fan är du?
VB har skrivit att det var något mellan hon och MB.

Du verkar vara jävligt tajt med MB och/eller sonen kanske.
Så jag kommer iaf inte besvara dina jävla fjantiga försvar om man ställer en misstanke på familjen B*rg.

Konflikten finns mellan VB och familjen B*rg och inte mellan KJ och VB.

Men jag vill att du ska förklara med 5 punkter varför MB är oskyldig och att vi ska ge fan i att bry oss om han.
Citera
2013-05-30, 14:37
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja men då har ju polisen mordvapnet rakt framför ögonen, för det kan väl inte vara så att hon ströp sig själv? Mordvapnet är ett av de föremål man fortfarande eftersöker.

GM kan väl ha använt sig av någon typ av rep?
Citera
2013-05-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Och att AN inte skrev det där utan hennes grabb. Men det sista låter
jag vara osagt.

Det där var ju mycket intressant...

Är det kanske anabolaknapraren som fått ett utbrott och bragt VB om livet? Vem har sedan städat upp efter honom? Kanske någon i han närhet som gillar Dexter och kriminologi?
Citera
2013-05-30, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Jag tror att universitetet har någon typ av utbildning i Boden (läkar/undersköterskeutbildning?!), någon som vet mer får väl rätta mig. Men då hon pluggade till civilingenjör så gick hon mest troligt i Luleå!

LTU utbildar vare sig läkare eller undersköterskor och mig veterligt bedriver inte LTU någon utbildning utanför Luleå mot Boden-hållet. Allt som fanns i Boden förut är plockat in till Luleå.
Citera
2013-05-30, 14:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
GM kan väl ha använt sig av någon typ av rep?

Jo, sant, du har helt rätt, förhastade mig där, sorry. Mja, rep, tyder ju på planerat i så fall, inget som hände i affekt precis, eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Alla har förutsatt att VB pluggade i Luleå, men om man kollar Luleå Tekniska Universitet har de en adress i Boden... i Sävast! Var det där hon var?

http://gulasidorna.eniro.se/f/luleå-tekniska-universitet:31977592?search_word=luleå+tekniska+un iversitet

Luleå Tekniska Universitet
Teknikv. 3, 961 50 BODEN

Centrum för långsiktigt digitalt bevarande som drivs bland annat med Riksarkivet ligger där och LTU har doktorander som är där och forskar. Gissar att det är därför de har en adress dit.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Dessutom: Hur kan Cinnabar veta att KJ inte stämmer in på beskrivningen "explosiv"? Just det - det har hen inte en jävla aning om. Det finns ju t.o.m. påståenden från flera håll i tråden om att vederbörande som yngre varit synnerligen "explosiv" och hotat mörda skolkamrater.

Sprider du själv en trådsanning nu? Jag har inte sett något inlägg om detta, du får gärna citera din källa.
Citera
2013-05-30, 14:41
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Alltså vem fan är du?
VB har skrivit att det var något mellan hon och MB.

Du verkar vara jävligt tajt med MB och/eller sonen kanske.
Så jag kommer iaf inte besvara dina jävla fjantiga försvar om man ställer en misstanke på familjen B*rg.

Konflikten finns mellan VB och familjen B*rg och inte mellan KJ och VB.

Men jag vill att du ska förklara med 5 punkter varför MB är oskyldig och att vi ska ge fan i att bry oss om han.

Jag kan förklara det med en enkel punkt ;

Man har inte hittat något som binder MB till VBs kroppsdelar

Duger det som förklaring? MB sitter inte häktad, för att man inte har något på honom. Hade man hittat någonting som knöt honom till VBs kroppsdelar, eller till FP1/2 så hade han suttit häktad.

Vad är det som är så jävla svårt att förstå?

Antingen detta eller att han faktiskt har ett giltigt alibi. Inbilla er inte att ni hittat ett spår som polis totalt har missat. De har nog kollat upp MB på ett eller annat vis och jag tror inte att någon här kommer att hitta något som kan knyta MB till VBs kroppsdelar eller FP1/2 genom enbart skvaller och trådsanningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in