2013-05-30, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Men jag vill att du ska förklara med 5 punkter varför MB är oskyldig och att vi ska ge fan i att bry oss om han.

Ingen av oss kan säga att han är oskyldig lika lite som vi kan säga att han är skyldig.

Däremot har han säkert varit intressant för Polisen OM ryktena är sanna och är han avförd från utredningen så har han säkert kunnat prestera godtagbara svar på Polisens frågor. Fast Polisen är säkert med i våra försök att skydda en psykopat.......
Citera
2013-05-30, 14:41
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Centrum för långsiktigt digitalt bevarande som drivs bland annat med Riksarkivet ligger där och LTU har doktorander som är där och forskar. Gissar att det är därför de har en adress dit.

VB var ju intresserad av webben, skrev på gymnasiet något specialarbete med den inriktningen. Kan hon ha haft något ärende dit på lördagskvällen? Satt folk där sent, skulle hon hjälpa till med något? Jag vet, väldigt långskott, men i brist på bevis så...
Citera
2013-05-30, 14:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Sprider du själv en trådsanning nu? Jag har inte sett något inlägg om detta, du får gärna citera din källa.

Här måste jag bara hoppa in och stötta, jag har inte heller sett någon uppgift om att KJ hotat att döda skolkamrater, kanske missat det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Så jädra besvärligt nära bostaden är ju inte kroppsdelarna placerade. Inte mer besvärande än alla andra boende i Boden.

Men om det verkligen var så att kriminalteknikerna missade blod på eller kring dörren till KJ:s bostad när man gick igenom lägenheten för att upptäcka det vid ett senare tillfälle, ja då blir den här idén mycket intressant. För inte fan är de väl så inkompetenta att de missar den typen av spår om de finns där?

"Besvärande nära" var ju just innom " " men med tanke på att de personer KJ lirade soft air med mycket väl borde vetat att KJ har (vad jag förstått) god lokalkännedom i området hon hittades och att området inte ligger "allt för långt" från hans bostad. Vore inte detta då ett perfekt ställe att dumpa en kropp på om man ville att KJ skulle bli misstänkt för styckmordet?
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Dessutom: Hur kan Cinnabar veta att KJ inte stämmer in på beskrivningen "explosiv"? Just det - det har hen inte en jävla aning om. Det finns ju t.o.m. påståenden från flera håll i tråden om att vederbörande som yngre varit synnerligen "explosiv" och hotat mörda skolkamrater.

Fast det är ju lika tunga "bevis" som Aftonbladet säger att han är mycket vapenintresserad.
Jag har hotat att döda folk i ilska både på skolan och när jag spelat sporter men än har jag inte styckat en människa och dumpa kroppsdelarna lite överallt.

Hade ju varit annat om han hade hotat en människa på riktigt att han ska mörda denne.
Men i skolan? Kom igen?
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Och hur kan du veta det så bergsäkert? Det finns bara två personer som med säkerhet vet det rätta svaret på den frågan och den ena av de två personerna är död.

Då dolde han det bra för dom som känner han!
Sedan går jag på känsla att VB tillbringade mest tid i Luleå.
Och att om hon nu haft en relation med sin tränare, så hade det nog varit
den nuvarande tränaren. Han ser dessutom bättre ut än mb och i samma ålder.
Citera
2013-05-30, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Jag kan förklara det med en enkel punkt ;

Man har inte hittat något som binder MB till VBs kroppsdelar

Duger det som förklaring? MB sitter inte häktad, för att man inte har något på honom.

Ok, men i så fall ska ju inte heller KJ sitta häktad för det finns inga sådana bevis mot honom heller.
Citera
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo, sant, du har helt rätt, förhastade mig där, sorry. Mja, rep, tyder ju på planerat i så fall, inget som hände i affekt precis, eller?

Kanske. Samtidigt kan man ju tänka sig allehanda former av improviserade snaror. Ett bälte, en sladd (inte samma som någon hund tuggat på).

Personligen tror jag att om nu KJ var GM så agerade han i affekt.
Citera
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinik
Rykten som snurrar runt i Boden. KJ:s föräldrar har meddelst husbil lämnat staden på obestämd tid. Innan dess hann de meddela grannar om att de känt obehag när deras son vistades i hemmet (efter flickans försvinnande) de upplevde honom inte som sig själv, han pratade konstigt och de tyckte det var skönt när han lämnade barndomshemmet. Annat rykte säger att KJ kallas prästen då han idoliserar en viss pastor från Knutby. Som sagt rykten så ta det för vad det är...

Det gäller att sålla bland skvallret i denna tråd, men denna kommentar finner jag trovärdig.
Då jag börjat tvivla på att brottsplatsen ska återfinnas inomhus, får jag bilden av en mer förvirrad GM som inte främst styckat av praktiska skäl, utan snarare av nån slags makaber nyfikenhet.. Finns flera skvaller-kommentarer här som pekar på psykopattendenser tidigare i KJs liv..
Citera
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Sprider du själv en trådsanning nu? Jag har inte sett något inlägg om detta, du får gärna citera din källa.

Tycker du att man ska ha en källa för påståenden?

"påståenden från flera håll i tråden om att vederbörande som yngre varit synnerligen "explosiv" och hotat mörda skolkamrater".

MrFold skriver påståenden från flera håll i tråden, inte att detta skulle vara en sanning. Ge dig nu och börja läsa ordentligt, för fan.

Den som far med trådsanning är du, Cinnabar, som påstår att MB skulle vänsterprassla till höger och vänster, det vet du inte ett skit om.. Eller? Ge mig en källa på det, tack
Citera
2013-05-30, 14:44
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Ok, men i så fall ska ju inte heller KJ sitta häktad för det finns inga sådana bevis mot honom heller.

Han sitter förmodligen häktad för att man har någon form av bevis mot honom.

Du vet att vi inte får ta del av polisens bevismaterial här, va? De håller det rätt hemligt under utredning
Citera
2013-05-30, 14:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Jag kan förklara det med en enkel punkt ;

Man har inte hittat något som binder MB till VBs kroppsdelar

Duger det som förklaring? MB sitter inte häktad, för att man inte har något på honom. Hade man hittat någonting som knöt honom till VBs kroppsdelar, eller till FP1/2 så hade han suttit häktad.

Vad är det som är så jävla svårt att förstå?

Antingen detta eller att han faktiskt har ett giltigt alibi. Inbilla er inte att ni hittat ett spår som polis totalt har missat. De har nog kollat upp MB på ett eller annat vis och jag tror inte att någon här kommer att hitta något som kan knyta MB till VBs kroppsdelar eller FP1/2 genom enbart skvaller och trådsanningar

Kan det bero på att analyssvaren från SKL inte har kommit polisen och åklagare tillhanda ännu? Vi vet inte ens om MB topsats, det kanske man väljer att göra om man hittat DNA som inte tillhör KJ? En liten dörr står fortfarande öppen, så var inte för säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in