2013-05-30, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Alla har förutsatt att VB pluggade i Luleå, men om man kollar Luleå Tekniska Universitet har de en adress i Boden... i Sävast! Var det där hon var?

http://gulasidorna.eniro.se/f/luleå-tekniska-universitet:31977592?search_word=luleå+tekniska+un iversitet

Luleå Tekniska Universitet
Teknikv. 3, 961 50 BODEN

Läser man teknisk fysik på LTU så läser man i Luleå.
Citera
Medlem
Citat:
MB/familjen B*rg är de enda av alla misstänkta som helt klart har en aktiv, ilsken pluton av "försvarare" i tråden. Det gör mig fundersam. När ett så här allvarligt brott begås måste alla runt BO räkna med att de blir förhörda. "Kanhända" är ju bara lite löjligt "avslappnat". SJÄLVKLART är MB en mycket intressant person att fråga, särskilt med hans rykte som "kniv-M*cke" och "häradsbetäckare".

MB är i mina ögon en dubbelnatur, och faller inom ramen för gärningsman, mycket mer än KJ om man tänker sig.

Å ena sidan:
Fd. lärare i webb för journalister på Kalix Folkhögskola
Restaurangägare
Karatetränare

Å andra sidan:
Går runt med kniv, kallas för "kniv-M*cke"
Vänsterprasslare av så stora mått att frun kallar prasslen (VB i detta fallet) för "kackerlacka"
Lögnhals (ljög om att sin relation med VB för polisen, detta har jag läst i tråden, den som skrev det får gärna återkomma)

Den som mördat VB är enligt min mening en dubbelnatur. Aggressiv och impulsiv, men organiserad, beräknande och planerande. Kall, men också nära till känslor. Explosiv.

KJ stämmer inte in på beskrivningen explosiv, det gör MB.

VB var naiv, snäll, hjälpsam, glad. Den här kvällen var hon dock irriterad. Enligt hennes natur ett ovanligare sinnestillstånd. Vem kunde göra henne upprörd? Borde vara någon hon har känslor för. Antingen KJ eller MB. Enligt vissa var hon besatt av MB, det var slut med KJ.

Enligt denna analys är MB mördaren. Vad tror ni?
Ilskna? Tycker de flesta av oss som känner MB varit sansade och bara försökt lägga fram det vi vet. Jag har aldrig sett honom bära kniv mer än i köket på restaurangen, häradsbetäckandet vet jag nada om inte mer än att han är flirtig och kramig av sig men med de jag känner aldrig gått över någon gräns mer än så. En social kille och duktig karateinstruktör för både vuxna och barn. Ser betydligt hårdare ut än vad han är. Känner ingen annan i familjen. Tycker i och för sig inte att det är något konstigt att han blivit förhörd (om det nu stämmer), hade han kontakt med VB är det naturligt likaså borde rimligen frugan också bli förhörd pga de otrevliga meddelanden på fejjan.

Jo jag vet att tidigare mordfall visat att bekanta blivit väldigt chockade men att få balansera ut bilden av en person måste väl också få göras i tråden utan att man får frågan om man ligger med personen eller är släkt eller anställd i firman. Jag hoppas innerligt att jag inte har fel gällande en bekant. Skulle självklart bli mycket besviken.

KJ har jag bara träffat på MPS-sök och han framstår inte heller som mördartypen direkt. Men vi har inte konverserat mycket, han verkar lite blyg tystlåten men skämtade med oss, gick mycket för sig själv och såg bedrövad/ledsen ut emellanåt.

Edit: Stavfel
Senast redigerad av BeBeBe 2013-05-30 kl. 14:32.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
MB/familjen B*rg är de enda av alla misstänkta som helt klart har en aktiv, ilsken pluton av "försvarare" i tråden. Det gör mig fundersam. När ett så här allvarligt brott begås måste alla runt BO räkna med att de blir förhörda. "Kanhända" är ju bara lite löjligt "avslappnat". SJÄLVKLART är MB en mycket intressant person att fråga, särskilt med hans rykte som "kniv-M*cke" och "häradsbetäckare".

MB är i mina ögon en dubbelnatur, och faller inom ramen för gärningsman, mycket mer än KJ om man tänker sig.

Å ena sidan:
Fd. lärare i webb för journalister på Kalix Folkhögskola
Restaurangägare
Karatetränare

Å andra sidan:
Går runt med kniv, kallas för "kniv-M*cke"
Vänsterprasslare av så stora mått att frun kallar prasslen (VB i detta fallet) för "kackerlacka"
Lögnhals (ljög om att sin relation med VB för polisen, detta har jag läst i tråden, den som skrev det får gärna återkomma)

Den som mördat VB är enligt min mening en dubbelnatur. Aggressiv och impulsiv, men organiserad, beräknande och planerande. Kall, men också nära till känslor. Explosiv.

KJ stämmer inte in på beskrivningen explosiv, det gör MB.

VB var naiv, snäll, hjälpsam, glad. Den här kvällen var hon dock irriterad. Enligt hennes natur ett ovanligare sinnestillstånd. Vem kunde göra henne upprörd? Borde vara någon hon har känslor för. Antingen KJ eller MB. Enligt vissa var hon besatt av MB, det var slut med KJ.

Enligt denna analys är MB mördaren. Vad tror ni?

Sådär... då har trådens egen amatörpsykolog bytt fokus på gärningsman igen (för vilken gång i ordningen) och dessutom levererat ännu en knivskarp analys, byggd på obekräftade rykten och skvaller i tråden.

Du vet inte ett skit om den här människan. Ändå anser du dig kunna göra personprofilering på honom och utmåla honom som en "dubbelnatur" - underförstått kapabel till att göra hemska saker.

Det är så löjligt att man saknar ord. Dessutom är det förtal. Men framför allt är det bullshit av närmast episk karaktär.

Att du blir "fundersam" av att folk försvarar MB i tråden säger mer om din egen fantastiska förmåga att fantisera ihop konspirationer och underliga samband som ska passa med din senaste "teori" om hur mordet gått till och vem som är mördaren. Fast för bara en dryg vecka sen trodde du iofs av och till fortfarande att VB var "söndermobbad" och driven till självmord av elaka kamrater från gymnasiet.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Eftersom jag inte känner AN alls, så trodde jag det var hans fru som hette viktoria.
(med konstig stavning minns jag) För var någon som skojjade om det.
Mb verkade flörtig mot henne på klubben då jag tränade där.
Men det var ett tag sedan, så det kan ha varit hans x eller vem som helst.

Tack, då vet vi att MB kan vara flörtig i sin roll som karatetränare. Det är väl ganska så opassande i mina ögon. Stackars VB som föll för det trixet. Hon hade ett stort bekräftelsebehov enligt många, och gick i fällan. Kanske "Viktoria" kan förtälja mer om MB...?
Citera
2013-05-30, 14:32
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollrogg
Kan man tänka sig att någon/några i detta gäng inkl. KJ skulle vara intresserade av att veta hur det känns att ha ihjäl någon?
Alt. blivit osams med KJ och vill senare på kvällen ge igen (planerat mord) därav styckning samt utplaserande av styckad kropp i "besvärlig närhet" av KJ-s bostad?

Just a thaught

Så jädra besvärligt nära bostaden är ju inte kroppsdelarna placerade. Inte mer besvärande än alla andra boende i Boden.

Men om det verkligen var så att kriminalteknikerna missade blod på eller kring dörren till KJ:s bostad när man gick igenom lägenheten för att upptäcka det vid ett senare tillfälle, ja då blir den här idén mycket intressant. För inte fan är de väl så inkompetenta att de missar den typen av spår om de finns där?
Senast redigerad av DocWatson 2013-05-30 kl. 14:35.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Det kan bara MB själv svara på, eller hur? Det här med relationen kommer från så många håll att det får anses vara belagt, om du inte kan överbevisa det. Vad skulle ANs kommentar "kackerlacka" handla om då? Du som verkar insatt, får gärna förklara varför AN hatade VB. Det kan lätta på dimridåerna här inne, och kanske avför B*rgs. Kom igen nu! Ta bladet från munnen!

Använd sök funktionen har sagt det mesta.
Räcker med att säga det jag säger nu.
Dom har inte träffats på ett halv år. Enligt folk på karate klubben
har VB inte varit där knappt något alls och hälsat på.
Polisen har inte varit intresserad av MB alls vad jag kan förstå.
Mycket trådsanningar som blivit riktiga pga av nån här inne.
Och att AN inte skrev det där utan hennes grabb. Men det sista låter
jag vara osagt.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Hittade ett fall som kan vara intressant i sammanhanget...

http://www.dagensjuridik.se/2008/03/22-aring-domd-studentmordet-i-jonkoping

Om KJ strypt henne så borde det finnas märken efter detta, i ansiktet eller på hans händer/armar.

Jag tror nästan att dödsorsaken är strypning ändå, det finns ju ingen anledning för henne att klösa honom ifall han knivhuggit henne. Då borde man väl se försvarsskador på hennes händer, och då finns det ju ingen anledning för honom att avlägsna händerna? Alternativt att han även knivhuggit henne vid ett senare skede.

Ja men då har ju polisen mordvapnet rakt framför ögonen, för det kan väl inte vara så att hon ströp sig själv? Mordvapnet är ett av de föremål man fortfarande eftersöker.
Citera
Medlem
Citat:
MB har ej haft en relation till VB.

Och hur kan du veta det så bergsäkert? Det finns bara två personer som med säkerhet vet det rätta svaret på den frågan och den ena av de två personerna är död.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Dessutom: Hur kan Cinnabar veta att KJ inte stämmer in på beskrivningen "explosiv"? Just det - det har hen inte en jävla aning om. Det finns ju t.o.m. påståenden från flera håll i tråden om att vederbörande som yngre varit synnerligen "explosiv" och hotat mörda skolkamrater.
Citera
2013-05-30, 14:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Använd sök funktionen har sagt det mesta.
Räcker med att säga det jag säger nu.
Dom har inte träffats på ett halv år. Enligt folk på karate klubben
har VB inte varit där knappt något alls och hälsat på.
Polisen har inte varit intresserad av MB alls vad jag kan förstå.
Mycket trådsanningar som blivit riktiga pga av nån här inne.
Och att AN inte skrev det där utan hennes grabb. Men det sista låter
jag vara osagt.

Då tycker jag att du kan berätta lite mer om var du fått den uppgiften ifrån, högst intressant, och jag påstår INTE att han är en mördare, han är helt enkelt bara intressant.
Citera
Medlem
Citat:
Tack, då vet vi att MB kan vara flörtig i sin roll som karatetränare. Det är väl ganska så opassande i mina ögon. Stackars VB som föll för det trixet. Hon hade ett stort bekräftelsebehov enligt många, och gick i fällan. Kanske "Viktoria" kan förtälja mer om MB...?
Sa inte att det var som karatetränare. Nu läser du in mer än vad jag skrev. Man kan faktiskt känna en person utanför dojon också.
Citera
Medlem
Citat:
Alla har förutsatt att VB pluggade i Luleå, men om man kollar Luleå Tekniska Universitet har de en adress i Boden... i Sävast! Var det där hon var?

http://gulasidorna.eniro.se/f/luleå-tekniska-universitet:31977592?search_word=luleå+tekniska+un iversitet

Luleå Tekniska Universitet
Teknikv. 3, 961 50 BODEN

Jag tror att universitetet har någon typ av utbildning i Boden (läkar/undersköterskeutbildning?!), någon som vet mer får väl rätta mig. Men då hon pluggade till civilingenjör så gick hon mest troligt i Luleå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in