MB/familjen B*rg är de enda av alla misstänkta som helt klart har en aktiv, ilsken pluton av "försvarare" i tråden. Det gör mig fundersam. När ett så här allvarligt brott begås måste alla runt BO räkna med att de blir förhörda. "Kanhända" är ju bara

lite löjligt "avslappnat". SJÄLVKLART är MB en mycket intressant person att fråga, särskilt med hans rykte som "kniv-M*cke" och "häradsbetäckare".
MB är i mina ögon en dubbelnatur, och faller inom ramen för gärningsman, mycket mer än KJ om man tänker sig.
Å ena sidan:
Fd. lärare i webb för journalister på Kalix Folkhögskola
Restaurangägare
Karatetränare
Å andra sidan:
Går runt med kniv, kallas för "kniv-M*cke"
Vänsterprasslare av så stora mått att frun kallar prasslen (VB i detta fallet) för "kackerlacka"
Lögnhals (ljög om att sin relation med VB för polisen, detta har jag läst i tråden, den som skrev det får gärna återkomma)
Den som mördat VB är enligt min mening en dubbelnatur. Aggressiv och impulsiv, men organiserad, beräknande och planerande. Kall, men också nära till känslor. Explosiv.
KJ stämmer inte in på beskrivningen explosiv, det gör MB.
VB var naiv, snäll, hjälpsam, glad. Den här kvällen var hon dock irriterad. Enligt hennes natur ett ovanligare sinnestillstånd. Vem kunde göra henne upprörd? Borde vara någon hon har känslor för. Antingen KJ eller MB. Enligt vissa var hon besatt av MB, det var slut med KJ.
Enligt denna analys är MB mördaren. Vad tror ni?