2013-05-30, 14:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, efter den sista signalen vidgades naturligtvis sökområdet. - Jag uppehåller mig fortfarande vid signalen 18:40 och hävdar som en bärande hypotes att denna signal ej kan ha kommit från mt:s bostad.
Jag kan inte hindra dig från att hävda det trots att polisen säger att signalen gick till Åberget, vars mast ligger ca 400 meter från mt:s bostad.
Citera
2013-05-30, 14:13
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Att hon bytte klubb kan ju handla om precis det att det finns starka känslor mellan henne och MB. Det blir helt enkelt ohållbart jobbigt att träna ihop...

Har själv bytt jobb och stad pga av oönskad passion till gift kollega. Stod inte ut att vara i samma rum, förhållandet var förbjudet och jag drog.

VB har ju skrivit på facebook om en stark olycklig kärlek.

Så det faktum att hon bytte karateklubb kan ju mot den bakgrunden ses som en konsekvens av otillbörliga känslor till/från tränaren, eller hur?

Håller med. Men även en mer rimligare förklaring.
Hon pluggade i Luleå, så hon ville då träna Karate i närheten.
Citera
2013-05-30, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Kan inte mobiloperatörer i ett sånt här fall gå in i VB:s telefon historik på nåt sätt. Är det tekniskt möjligt?

Man begär förmodligen mast tömningar där man tror sig VB och en GM kan ha befunnit sig. VB's mobil verkar ha släckts med en "sista" signal mot sävastmasten ca 21.00 om de uppgifterna stämmer. Men de indikerar iaf de initiala söken som var koncentrerad till bl.a. åberget och mot sävast.

Telefonhistorik är nog inga problem men däremot var telefonen befunnit sig längre bak i tiden är nog knivigare utan att veta.
Citera
2013-05-30, 14:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nej du "tyckte" det var intressant med MB och AN som du skrev. För att "tycka" saker,
så borde man väl ha något på benen. Men visst man kan "tycka" saker
på lösa grunder också.

Om jag gått på toa och bajsat ser jag som för mycket OT för att svara på.
Men om du är nyfiken kan jag svara på pm.

Rätt, ja, jag tycker, jag anser, jag menar, att de är intressanta. Och här kommer köttet styckat och klart.

AN facebook har använts för att skriva nedsättande kommentarer om VB på MPS facebooksida, bl a har det skrivits "Kanske INTE i livet, vilket för mig indikerar att författaren möjligen faktiskt vet att VB är död.

MB bor med AN.

MB har haft en relation till VB.

MB är man.

VB mobil har snappats upp av en mobilmast i närheten av MB och AN bostad.
Citera
2013-05-30, 14:14
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Har tränat karate där förr och hans fru heter väl wichtoria?

Wichtoria? Har AN fler namn?
Citera
2013-05-30, 14:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag kan inte hindra dig från att hävda det trots att polisen säger att signalen gick till Åberget, vars mast ligger ca 400 meter från mt:s bostad.
Vi får väl se vem som sagt vad - och varför - så småningom.
Citera
2013-05-30, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
MB/familjen B*rg är de enda av alla misstänkta som helt klart har en aktiv, ilsken pluton av "försvarare" i tråden. Det gör mig fundersam. När ett så här allvarligt brott begås måste alla runt BO räkna med att de blir förhörda. "Kanhända" är ju bara lite löjligt "avslappnat". SJÄLVKLART är MB en mycket intressant person att fråga, särskilt med hans rykte som "kniv-M*cke" och "häradsbetäckare".

MB är i mina ögon en dubbelnatur, och faller inom ramen för gärningsman, mycket mer än KJ om man tänker sig.

Å ena sidan:
Fd. lärare i webb för journalister på Kalix Folkhögskola
Restaurangägare
Karatetränare

Å andra sidan:
Går runt med kniv, kallas för "kniv-M*cke"
Vänsterprasslare av så stora mått att frun kallar prasslen (VB i detta fallet) för "kackerlacka"
Lögnhals (ljög om att sin relation med VB för polisen, detta har jag läst i tråden, den som skrev det får gärna återkomma)

Den som mördat VB är enligt min mening en dubbelnatur. Aggressiv och impulsiv, men organiserad, beräknande och planerande. Kall, men också nära till känslor. Explosiv.

KJ stämmer inte in på beskrivningen explosiv, det gör MB.

VB var naiv, snäll, hjälpsam, glad. Den här kvällen var hon dock irriterad. Enligt hennes natur ett ovanligare sinnestillstånd. Vem kunde göra henne upprörd? Borde vara någon hon har känslor för. Antingen KJ eller MB. Enligt vissa var hon besatt av MB, det var slut med KJ.

Enligt denna analys är MB mördaren. Vad tror ni?

Jag är helt och hållet inne på din linje. Och det har jag nämt tidigare i tråden..nått stämmer inte med familjen B**g. Jag är otroligt nyfiken på vad som skulle komma fram om man grävde lite ljupare där och inte bara skrapa på ytan.
Citera
2013-05-30, 14:17
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
haha idiot! det är jag som postade den länken förra veckan! jag har följt tråden sedan dag 1!

Vad pratar du om? Ja, har du följt den så hade du vetat att de lirade soft airgun den 4/5 istället för att klistra in nån länk om Fallen angel som föll av stapeln ett helt annat datum
Citera
2013-05-30, 14:18
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Rätt, ja, jag tycker, jag anser, jag menar, att de är intressanta. Och här kommer köttet styckat och klart.

AN facebook har använts för att skriva nedsättande kommentarer om VB på MPS facebooksida, bl a har det skrivits "Kanske INTE i livet, vilket för mig indikerar att författaren möjligen faktiskt vet att VB är död.

MB bor med AN.

MB har haft en relation till VB.

MB är man.

VB mobil har snappats upp av en mobilmast i närheten av MB och AN bostad.

MB har ej haft en relation till VB.
MB är en man? Jovisst men det är henne nya karate tränar också?
Mobilmasten täcker som du vet ett ganska stort område, även Kj´s bostad.
Senast redigerad av henkess 2013-05-30 kl. 14:24.
Citera
2013-05-30, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Om Eventet Operation fallen angel gick av stapeln den 11 maj så lär nog laget vilja träna och förbereda sig innan.. så att de skulle vara ute och träna och förbereda sig den 4 maj är väl alls ingen omöjlighet.

Kan man tänka sig att någon/några i detta gäng inkl. KJ skulle vara intresserade av att veta hur det känns att ha ihjäl någon?
Alt. blivit osams med KJ och vill senare på kvällen ge igen (planerat mord) därav styckning samt utplaserande av styckad kropp i "besvärlig närhet" av KJ-s bostad?

Just a thaught
Citera
2013-05-30, 14:19
Medlem
Cinnabars avatar
Alla har förutsatt att VB pluggade i Luleå, men om man kollar Luleå Tekniska Universitet har de en adress i Boden... i Sävast! Var det där hon var?

http://gulasidorna.eniro.se/f/luleå-tekniska-universitet:31977592?search_word=luleå+tekniska+un iversitet

Luleå Tekniska Universitet
Teknikv. 3, 961 50 BODEN
Citera
2013-05-30, 14:21
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollrogg
Kan man tänka sig att någon/några i detta gäng inkl. KJ skulle vara intresserade av att veta hur det känns att ha ihjäl någon?
Alt. blivit osams med KJ och vill senare på kvällen ge igen (planerat mord) därav styckning samt utplaserande av styckad kropp i "besvärlig närhet" av KJ-s bostad?

Just a thaught

Det spåret tror jag inte alls på. Den här airsoftgrejen handlar om lite adrenalinkickar, tävlingsinstinkt och sånt. Inte mord. Det är killar/män som vill ha lite spänning, vara ute en hel dag, käka "köööörv", gemenskap. I södra Sverige spelar karlar golf...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in