2013-05-30, 14:22
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Vad pratar du om? Ja, har du följt den så hade du vetat att de lirade soft airgun den 4/5 istället för att klistra in nån länk om Fallen angel som föll av stapeln ett helt annat datum

Vilka tider, var med mera! För att du ska bli trovärdig får du berätta om det här i detalj nu.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Wichtoria? Har AN fler namn?

Eftersom jag inte känner AN alls, så trodde jag det var hans fru som hette viktoria.
(med konstig stavning minns jag) För var någon som skojjade om det.
Mb verkade flörtig mot henne på klubben då jag tränade där.
Men det var ett tag sedan, så det kan ha varit hans x eller vem som helst.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
MB har ej haft en relation till VB.
MB är en man? Jovisst men det är henne nya karate tränar också?
Mobilmasten täcker som du vet ett ganska stort område, även Kj´s bostad.

Alltså, nu måste jag skruva upp nivån. Du är ju en satans lögnhals som besudlar tråden med kvalificerat skitsnack. MB har varit VB karatetränare, det är en relation, motbevisa det eller håll käften och kryp in där det är mörkt, förslagsvis i ditt obajsade rövhål.
Citera
2013-05-30, 14:24
Medlem
Citat:
MB/familjen B*rg är de enda av alla misstänkta som helt klart har en aktiv, ilsken pluton av "försvarare" i tråden. Det gör mig fundersam. När ett så här allvarligt brott begås måste alla runt BO räkna med att de blir förhörda. "Kanhända" är ju bara lite löjligt "avslappnat". SJÄLVKLART är MB en mycket intressant person att fråga, särskilt med hans rykte som "kniv-M*cke" och "häradsbetäckare".

MB är i mina ögon en dubbelnatur, och faller inom ramen för gärningsman, mycket mer än KJ om man tänker sig.

Å ena sidan:
Fd. lärare i webb för journalister på Kalix Folkhögskola
Restaurangägare
Karatetränare

Å andra sidan:
Går runt med kniv, kallas för "kniv-M*cke"
Vänsterprasslare av så stora mått att frun kallar prasslen (VB i detta fallet) för "kackerlacka"
Lögnhals (ljög om att sin relation med VB för polisen, detta har jag läst i tråden, den som skrev det får gärna återkomma)

Den som mördat VB är enligt min mening en dubbelnatur. Aggressiv och impulsiv, men organiserad, beräknande och planerande. Kall, men också nära till känslor. Explosiv.

KJ stämmer inte in på beskrivningen explosiv, det gör MB.

VB var naiv, snäll, hjälpsam, glad. Den här kvällen var hon dock irriterad. Enligt hennes natur ett ovanligare sinnestillstånd. Vem kunde göra henne upprörd? Borde vara någon hon har känslor för. Antingen KJ eller MB. Enligt vissa var hon besatt av MB, det var slut med KJ.

Enligt denna analys är MB mördaren. Vad tror ni?

utifrån den splittrade och futtiga bild av händelseförloppet och de inblandade vi har just nu är jag beredd att hålla med dig. Jag skulle dock inte ta avstamp i personlighetsskisser. Tycker helt enkelt att motivet är starkt. Gift man + ung kvinna + svartsjuk fru är krut.

Håller med om att de envisa försvararna av fam B/MB här i tråden väcker viss vaksamhet.

Men kommer fakta från SKL kan bilden ändras radikalt. Helt öppen för det. Och ivrig att få mer underbyggt info.

Det här fallet är verkligen galet märkligt!
Citera
2013-05-30, 14:24
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:

Det kan bara MB själv svara på, eller hur? Det här med relationen kommer från så många håll att det får anses vara belagt, om du inte kan överbevisa det. Vad skulle ANs kommentar "kackerlacka" handla om då? Du som verkar insatt, får gärna förklara varför AN hatade VB. Det kan lätta på dimridåerna här inne, och kanske avför B*rgs. Kom igen nu! Ta bladet från munnen!
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-30 kl. 14:50.
Citera
2013-05-30, 14:27
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Alltså, nu måste jag skruva upp nivån. Du är ju en satans lögnhals som besudlar tråden med kvalificerat skitsnack. MB har varit VB karatetränare, det är en relation, motbevisa det eller håll käften och kryp in där det är mörkt, förslagsvis i ditt obajsade rövhål.

Relation då tänker jag på romantisk relation. Då missuppfattade jag.
okej då har jag haft många relationer med mina tränare då genom åren...
Citera
2013-05-30, 14:28
Medlem
Citat:
Låter som att mycket inte stämmer av allt som sagts om MB här inne.
japp okej.

Ja, precis som om KJ och alla andra intressanta personer i tråden.
Citera
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Vilka tider, var med mera! För att du ska bli trovärdig får du berätta om det här i detalj nu.

För att jag ska vara trovärdig?

Det finns postat längre bak i tråden, skärp dig. Den diskussionen har redan varit på tapeten, under minst 2-3 sidor. Vill du ha en källa på det kan du leta själv
Citera
Medlem
Citat:
Det spåret tror jag inte alls på. Den här airsoftgrejen handlar om lite adrenalinkickar, tävlingsinstinkt och sånt. Inte mord. Det är killar/män som vill ha lite spänning, vara ute en hel dag, käka "köööörv", gemenskap. I södra Sverige spelar karlar golf...

Kj spelar ju softair och är misstänkt för mord alt. dråp m.m.
Vad säger dig att det inte för några skulle ge en kick, spänning, nyfikenhet i att grnomföra the perfect ceime?

Obs. Jag anser inte heller att detta är ett troligt senario....men å andra sidan trodde jag inte heller att det stackars flickebarnet skulle hittas utspridd i bitar när denna tråd började
Citera
2013-05-30, 14:29
Medlem
FistOfFurys avatar
Hittade ett fall som kan vara intressant i sammanhanget...

http://www.dagensjuridik.se/2008/03/22-aring-domd-studentmordet-i-jonkoping

Om KJ strypt henne så borde det finnas märken efter detta, i ansiktet eller på hans händer/armar.

Jag tror nästan att dödsorsaken är strypning ändå, det finns ju ingen anledning för henne att klösa honom ifall han knivhuggit henne. Då borde man väl se försvarsskador på hennes händer, och då finns det ju ingen anledning för honom att avlägsna händerna? Alternativt att han även knivhuggit henne vid ett senare skede.
Citera
Medlem
Citat:

Rätt ovanligt att man har EN karate-tränare utan det brukar vara ett antal som varvar runt och en del brukar dessutom vara av det kvinnliga könet.
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
MB/familjen B*rg är de enda av alla misstänkta som helt klart har en aktiv, ilsken pluton av "försvarare" i tråden. Det gör mig fundersam. När ett så här allvarligt brott begås måste alla runt BO räkna med att de blir förhörda. "Kanhända" är ju bara lite löjligt "avslappnat". SJÄLVKLART är MB en mycket intressant person att fråga, särskilt med hans rykte som "kniv-M*cke" och "häradsbetäckare".

MB är i mina ögon en dubbelnatur, och faller inom ramen för gärningsman, mycket mer än KJ om man tänker sig.

Å ena sidan:
Fd. lärare i webb för journalister på Kalix Folkhögskola
Restaurangägare
Karatetränare

Å andra sidan:
Går runt med kniv, kallas för "kniv-M*cke"
Vänsterprasslare av så stora mått att frun kallar prasslen (VB i detta fallet) för "kackerlacka"
Lögnhals (ljög om att sin relation med VB för polisen, detta har jag läst i tråden, den som skrev det får gärna återkomma)

Den som mördat VB är enligt min mening en dubbelnatur. Aggressiv och impulsiv, men organiserad, beräknande och planerande. Kall, men också nära till känslor. Explosiv.

KJ stämmer inte in på beskrivningen explosiv, det gör MB.

VB var naiv, snäll, hjälpsam, glad. Den här kvällen var hon dock irriterad. Enligt hennes natur ett ovanligare sinnestillstånd. Vem kunde göra henne upprörd? Borde vara någon hon har känslor för. Antingen KJ eller MB. Enligt vissa var hon besatt av MB, det var slut med KJ.

Enligt denna analys är MB mördaren. Vad tror ni?

Tack du!
Jag har försökt att få fram att MB är lika misstänkt till mordet som KJ, om inte mer.
Det fanns ju ingen känd konflikt mellan VB och KJ som det gör mellan VB och familjen B*rg.
Varför skulle KJ vilja döda VB, dom har varit ihop för länge sedan och vi vet inte hur länge dom var ihop och dom kanske bara va ihop i 1-2månader. Bara för att dom är ex med varann så gör inte det till ett motiv. Troligtvis har VB varit och hjälpt KJ med läxor eller annat förut, så det borde vara dumt att döda henne.

Nej, MB bör verkligen undersökas och det är läskigt för hur vissa i tråden skulle kunna gå i graven för att beskydda dom/han från att vara misstänkt.
Alla är misstänkta!

Hans tillgångar och hans rykte gör honom bara mer intressant.
Nej, avfärda inte MB eller AN som mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in