2013-05-25, 13:26
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan källskyddet spela roll här, uppgiftslämnaren har begärt anonymitet?

Visst har han fått det, polisen brukar inte gilla att personer från organisationen lämnar ut information och ser förmodligen snett på dessa, utan att de i övrigt kan göra så mycket mer än att hålla personen borta från informationen.

I många, många fall så kommer det alltid i det här skedet massor av information från anonyma källor som senare visar sig inte stämma. Det slår aldrig fel när FUP granskas och man upptäcker alla grodor som slunkit ut i media.

Men ibland kan förstås informationen vara korrekt.

I Sundsvallsmordet så hade offret fått hälsenor avskurna med mera, vilket visade sig vara helt felaktigt. I Marina fallet rapporterade media att det fanns bevis för att den misstänkte hade gjort bankomatuttagen, vilket även det var felaktigt.

All information media skriver och där det inte finns en namngiven källa ska alltid betraktas som osäker.
Citera
2013-05-25, 13:27
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
Iskallt att kunna medverka i fyra sök av fem med MPS.
Hur kan någon som är i behov av god man i sin vardag
klara av allt som framkommit har skett efter själva mordet?
Det är ju ändå ganska mycket logistik med verktyg, flyttningar
av kropp/ delar, gömma eventuella emballage, kläder etc.
Verkar ju inte finnas mycket tvättmöjligheter i skogen vid
fyndplatsen. Var tvättade han sig efter att ha styckat? Tog
han en promenad till föräldrarnas hus som verkar ligga
närmast FP? Om det skedde i skogen vill säga.

Enligt media har polisen inriktat sig på ett fristående garage hos KJs familj. Där kan det ha skett. Hur lätt är det att hitta spår utomhus? Måste de borra upp marken?
Citera
2013-05-25, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vad tror ni om kombinationen kJ och M@rtin Någ@t? Kolla den senares fejja och kommentaren på mps sida från 8 maj. Verkar lite lurig den 28 april och 3 maj. Sedan på mps sida kommer en bra tanke som inte var känd när han skriver den 11 maj.
Dock hittar jag ej vad du syfftar på ?
Citera
2013-05-25, 13:28
Medlem
ME077s avatar
"Samtidigt meddelar polisen att de inte planerar några ytterligare förhör med den misstänkte 22-åringen under dagen." (expressen nyss)

Har han brutit ihop så pass, eller hittar de inget som tyder på att han är GM..? Hm.
Citera
2013-05-25, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ingen som vet tror jag
En väldigt luddig person
Citera
2013-05-25, 13:29
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
"Samtidigt meddelar polisen att de inte planerar några ytterligare förhör med den misstänkte 22-åringen under dagen." (expressen nyss)

Har han brutit ihop så pass, eller hittar de inget som tyder på att han är GM..? Hm.

Det var väl inte så oväntat, men nej, inget funnet på honom. Energin bör gå åt till att hitta den skyldiga nu. Alot of time has been wasted. Damn.
Citera
2013-05-25, 13:32
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Jag ska förklara, det är absolut inte något sådant utan i allra högsta grad en fortsättning på den linje jag var inne på redan när denna tråd var i sin vagga. Yes yes.

Men men, du får se själv. Och lägg gärna fram en teori som håller bättre än min
hmm, det är nästan så att man börjar fundera på om du vet någonting som ingen annan än GM vet.. jag blir nyfiken på hur eller varför du i ett såpass tidigt skede lanserade teorin om en för offret okänd GM? du verkar lite för säker på din sak för att det skall vara helt taget ur luften s a s
Citera
2013-05-25, 13:33
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077

Att bryta igenom murarna hos någon som gått klädd i militärkläder och hjälm de senaste åren tar nog en stund. En person som känt behov av att bära med sig vapen till skolan (och som polisen beslagtagit där, enligt klasskompis i artikel).

Personen/KJ har byggt upp ett enormt försvar, både inombords och till det yttre. Det som återstår är antagligen bara lösa delar av en personlighet. Inte lätt att navigera då, veta vad som är sant och falskt, verklighet och inbillning. Jag tror att KJ bara fungerat hjälpligt, och blir han frisläppt kommer han inte att kunna bo ensam utan behöver allt stöd han kan få. Han har blivit rubbad i grunden, och att de tar en "paus" är väl bara förnamnet på vad som försiggår.
Citera
2013-05-25, 13:35
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 38bollplank
Inte figurerat nästan någonting... Personen har alltså dryftats i något sammanhang här i tråden? I vilket sammanhang om jag får fråga? Detta var mycket intressant, då jag inte heller har KJ som potentiell gärningsman.

Han har ju det, men jag tycker inte att han är nämnvärt intressant och Polisen har redan varit i kontakt med honom, och det är ett longshot egentligen.

För att inte dra igång en till "expertcirkus" om folks olika personligheter så håller jag mig till den mest troliga teorin om jakten på en inte från offrets håll bekant. Dit det pekar i detta nu.
Citera
2013-05-25, 13:38
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
hmm, det är nästan så att man börjar fundera på om du vet någonting som ingen annan än GM vet.. jag blir nyfiken på hur eller varför du i ett såpass tidigt skede lanserade teorin om en för offret okänd GM? du verkar lite för säker på din sak för att det skall vara helt taget ur luften s a s

Därför att det är så uppenbart att man inte kan ha någon annan teori. Det är ju en självklar teori, enligt mig..

Det är inte taget ur luften, snarare en ren tankeverksamhet där inget pekar på att en person väldigt nära henne har begått en sådan typ av handling.
Citera
2013-05-25, 13:40
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodrasta
tre delar har hittats, är det ovanligt många?
Sägs vara huvud, torso, underben som hittats. Det är fyra.

Saknas i så fall lårben och armar.

Men all sån information är förstås behäftad med rätt mycket osäkerhet.
Citera
2013-05-25, 13:40
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Därför att det är så uppenbart att man inte kan ha någon annan teori. Det är ju en självklar teori, enligt mig..

Det är inte taget ur luften, snarare en ren tankeverksamhet där inget pekar på att en person väldigt nära henne har begått en sådan typ av handling.

Lägg av med ditt pubertala trams nu.

Polisen säger "Ingen annan misstänkt finns."

I den här artikeln visar Bodenborna att det finns hopp om medmänsklig värme. Vs mor har fått tala på torget och det är klart att hon älskar sin dotter, trots ondsinta rykten. Arma moder. Tack och lov finns det kvinnor som stöttar offentligt, och det är precis vad som behövs nu.

http://www.expressen.se/nyheter/mamman-jag-alskar-vatchareeya-min-dotter/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in