Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-05-30, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Om de verkligen utsatts för ett justitiemord (och förhoppningsvis då är oskyldiga dubbelt upp, dvs. även utanför den juridiska världen), så tycker jag att de som bidragit till läkarnas olycka borde ge dem en offentlig ursäkt, till att börja med, och att det sedan blev en så god upprättelse, som det överhuvudtaget är möjligt, med en rentvådd och återfådd heder plus ett mycket stort skadestånd. Ja, ett belopp som läkarna begär. Men, jag skulle personligen vilja se detta hända om det fanns starka bevis för att en annan, nämnd, förövare vållat CdCs död och styckat hennes kropp. Är inte beredd att vilja att någon får upprättelse, om det inte är fastställt att någon annan begått brottet. För tänk om läkarna i sanning är skyldiga och staten ger dem 40 miljoner i skadestånd (?!?!). (tänk på honom, minns nu inte namnet, som fick många miljoner i skadestånd från staten och det nu verkar som att han var skyldig trots allt...han ska varit inblandad i andra brott senare, dessutom)

Tänker du på Joy Rahman???? En död pensionärska (MP) i Bredäng, i Maj 1994??
Då verkar det ju fortfarande som om man aldrig brydde sig om att vare sig söka eller finna rätt GM..

Nåväl: Vilket är då värst...... att staten "av misstag" råkar pytsa ut ett mångmiljonskadestånd till läkarna (fastän de " i sanning är skyldiga") ELLER att vi håller oss med en skit-stat som är kapitalt oförmögen att reda ut sina begångna tokigheter och "ge upprättelse" åt dom som har råkat bli manglade, ex.vis av fru Justitia????
Senast redigerad av Niklas-P 2013-05-30 kl. 00:29.
Citera
2013-05-30, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Tänker du på Joy Rahman???? En död pensionärska (MP) i Bredäng, i Maj 1994??
Då verkar det ju fortfarande som om man aldrig brydde sig om att vare sig söka eller finna rätt GM..

Japp, den snubben är det.

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Nåväl: Vilket är då värst...... att staten "av misstag" råkar pytsa ut ett mångmiljonskadestånd till läkarna (fastän de " i sanning är skyldiga") ELLER att vi håller oss med en skit-stat som är kapitalt oförmögen att reda ut sina begågna tokigheter och "ge upprättelse" åt dom som har råkat bli manglade, ex.vis av fru Justitia????

Till att börja med ska jag återigen säga att jag tycker det absolut är viktigt att det kan bevisas att en annan (med namn, personnr. etc.) begått brottet, innan upprättelse, återfådd heder + skadestånd kan bli aktuellt för den som i det läget naturligtvis visat sig vara oskyldig. Och när detta fastställts, så ska den oskyldige, som sagt, få ett jävligt grymt skadestånd och de som bidragit till den oskyldiges olycka ska inte få undankomma lämpliga konsekvenser. Och tingsrätten eller hovrätten eller vilken rättsinstans det nu varit ska erkänna sitt misstag.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-05-30 kl. 00:25.
Citera
2013-05-30, 00:48
Bannlyst
Om man ska tro på 15/6-händelsen, så är det som sagt jävligt fattigt att det inte finns något blytungt alls om datumen 11-14/6...en snubbe påstod att hon varit hemma hos denne dessa dagar, men det går överhuvudtaget inte att få detta verifierat. Då kan det lika väl vara rent nonsens eller att han helt enkelt bara misstagit sig. När Ösmo-Ragge ska ha fått ett samtal från CdC, så går detta inte heller att få verifierat. Och det blir inte bättre av att dennes styvson (tillika Finnens kompis) sagt att gubben gärna drar en vals av och till...

Och om man ska tro på 15/6-händelsen, så finns det inga uppgifter om händelser kring mötet på Gamla Brogatan, ja, sådant som föranleder det. Det är som att CdC gått upp i rök, bara för att hux flux materialisera sig där och sedan är hon hux flux väck igen. Tyngre än så här måste ju till om det ska vara minsta trovärdigt. Att ett sådant möte kan äga rum är naturligtvis inte det märkliga, men denna händelse kan faktiskt ha ägt rum innan pingsten, om något. Och om Finnen snackat om att han sett en "stor/lång kille", så kan det ju inte varit efter pingsten, för han hittade inte ens henne (CdC) då, för det första.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-05-30 kl. 00:58.
Citera
2013-05-30, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
TÅ och polaren BM verkar ha varit helt vrickade, iaf enligt Ragnar, som sa att TÅ och BM plockade stålar av Catrine, och att han inte ens vågade vittna pga TÅ och BM. Här är lite av vad RL sa till polisen om TÅ, BM och Catrine:

Utdrag ur telefonförhör med Ragnar L (840824):

L: Då hade han tagit en yxa och huggit sig in genom dörren för att få tag i henne och sådana saker.
F: Mm.
L: Det är ruggiga grejer som man har hört, men man kan ju tro det värsta.
F: Är det någonting i det sammanhanget som du ...
L: Ja, det är andra saker men det ska jag återkomma till för jag är inte säker alltså.
F: Vad tänker du på?
L: Va?
F: Har det med TÅ [min förkortning] att göra eller har det med BM [min förkortning] att göra?
L: Det har med bägge att göra, jag vet inte vad det kan vara ...
F: Kan du inte ...
L: Nej, jag vill inte någonting, jag är livrädd för dom där jävlarna. Jag kan ju bara hålla god min, jag är för fan 75 år och blivit påkörd av en bil, jag kan ju inte försvara mig. Och jag har ju haft för fan två salongsgevär här, det har ju polisen tagit ifrån mig.

[slut på utdrag]

Ja, TÅ var ju rädd att CdC skulle kunna skada sig själv, när hon låst in sig på det där rummet (i hans bostad). Hon hade ju hotat att ta livet av sig. Så han "gick igenom" dörren, med hjälp av en yxa. Han var tydligen mycket fäst vid henne.
Citera
2013-05-30, 02:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Oj, det var snårigt, och jag orkar inte kommentera allt, jag sammanfattar. Jag tror inte på Anckers som gärningsman. Han var intressant när man trodde att CdC siktats sista gången 10/6, men nu har man 5 dagar till, och sista vittnet som hör av sig till snuten är hennes gamle vän som ser CdC med en stirrig snubbe som kan vara vilken pundare som helst. Sen var Anckers för gammal (runt 60) och hans bakgrund passar inte alls. Rik, jurist (inte arkitekt), nära pensionen. Visst skulle han klara saken rent fysiskt, men ett så här avancerat och udda våldsbrott torde inte utföras av en välutbildad gubbstrutt på Östermalm, utan snarare av ngn som låg på CdC:s sociala nivå. Man umgås mest med folk inom sin egen samhällsklass, och folk mördar också varandra inom den egna klassen. Kortsagt: jurister på Ö-malm brukar inte fimpa knarkare och knarkare brukar inte fimpa jurister från Ö-malm. Tämligen logiskt. Det är mkt osannolikt att det var Anckers. Inte omöjligt förstås, men osannolikt.

Och det är hur tunt som helst. Sista (kända) vittnet är alltjämt Anckers. Prostituerar man sig, så kan kunderna tillhöra vilken klass som helst och hennes baneman kan mycket väl vara en torsk, som dessutom haft en hög social ställning. Du som är statistikvän, borde ju ha klart för dig att en dödad prostituerad kvinnas sista kund allt som oftast är banemannen (jämför exv. med hon som dödades i en tunnel i 08-området).
Citera
2013-05-30, 02:48
Bannlyst
Har nu (återigen) gått igenom och läst det mesta som ni diskuterat om 15/6-historien och jag kan lugnt säga att det bara bottnar i rena spekulationer. KD ("Saxmördaren") avfärdar jag som förövare (vad gäller CdC-fallet) på en röd, för han kunde, av allt att döma, inte ens stava till "sofistikerad" och han satt väl dessutom inne på psyk sommaren 1984, fullpumpad med medicin (om jag förstått det korrekt). "Mötet 15/6" kan mycket väl ha ägt rum 8/6, 9/6 eller 10/6, på kvällen (i varje fall någon gång efter att Anckers släppt av henne vid Kungsan, ca. kl. 10.15), om det nu överhuvudtaget ägt rum. "Långe farbrorn" ska ha varit med två ggr, vid ett sådant här möte, första gången 8/6 (kanske var det t.o.m två sådana här sammanträffanden under samma datum?) och andra gången 9 eller 10/6 (om inte senare den 8/6). Sedan kan CdC ha gått till Malmis för att tjäna ihop en slant (som hon brukade göra) och träffade (naturligtvis) en torsk, som också blev hennes sista kund tillika baneman. Jo, för att återgå till "Långe farbrorn", så behöver denne inte ha ett jota med CdCs tragiska öde att skaffa. Kanske det första mötet t.o.m ägde rum runt den 1/6 och det andra mötet "en vecka senare", som då blev runt den 8/6? Och CB och Saba tror jag inte hade kunnat hålla snattran, om de känt till något saftigt om ett sådant här makabert våldsdåd (att de själva var förövare tror jag inte ett dyft på heller). Nej, snacket hade gått stekhett i de kretsarna och till slut lämnat den sfären och snuten hade förr eller senare nåtts av det och agerat.

Nej, som sagt, att hon skulle ha levt så sent som den 15/6 verkar inte särskilt troligt.
Uttrycket hänger på lösa boliner passar utmärkt in här.

Och jag skulle inte så lättvindigt avfärda läkarna, för visst är det - inte minst - intressant att CdC hade två telefonböcker (står om detta i PLs bok)? Bara den ena av dessa har hittats (hemma hos Finnen).

Catrine talade vid ett tillfälle i telefon på det hotell hon bodde (i Vasastan?) och han som hade hotellet hade hört henne tala med en "Tomas/Thomas" (ung. - Ja, Tomas/Thomas/- Kan jag väl, Tomas/Thomas). Källa: Styckmordsmålet (av Styrlin & Nyberg, 1999). Nu är ju detta namn inte alls särskilt ovanligt, snarare tvärtom, men det är intressant inte desto mindre. Man hade gärna velat titta i den andra telefonboken (och vad hade vi då kunnat finna där?), som verkar ha varit viktigare för henne än den som hittades hemma hos Finnen, då hon alltid (enligt bekanta) hade den i sin väska.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-05-30 kl. 03:20.
Citera
2013-05-30, 10:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Det finns dessvärre ingen liten idyll i varken den här eller någon annan tråd. Idyller hittar man för det mesta IRL.

Du vet lika väl som jag eftersom du har läst mina inlägg att jag inte vänder mig emot dina åsikter eller debatter. Det jag har klagat på är att det verkar som om du lever efter mottot att om du bara upprepar saker tillräckligt många gånger så blir de sanna. Du har till exempel nämnt kvinnan i trappuppgången så många gånger att om någon skulle orka räkna så skulle det säkert handla om hundratals. Detta är en sak som gör att tråden blir väldigt svår att följa för mig som är inne i den någon gång per dag eller ibland varannan dag. Det måste väl jag ha rätt att tycka? Eller vad säger du som brukar klaga på att det råder någon slags åsiktskontroll i tråden?

Hehe......jag har nämnt kvinnan i trappuppgången hundratals gånger ?
Varför inte räkna antalet gånger så att vi slipper grunna över detta ?

Är vi inne på avdelningen klagomål så ska väl också jag klaga lite, jag vet inte hur många gånger jag sett Eremona tjata om Vincent, Saba och Rajs

Antalet inlägg bara med Rajs lär nog vida överskriva mina inlägg om "trapphusincidenten"

Mvh
Citera
2013-05-30, 10:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Har nu (återigen) gått igenom och läst det mesta som ni diskuterat om 15/6-historien och jag kan lugnt säga att det bara bottnar i rena spekulationer. KD ("Saxmördaren") avfärdar jag som förövare (vad gäller CdC-fallet) på en röd, för han kunde, av allt att döma, inte ens stava till "sofistikerad" och han satt väl dessutom inne på psyk sommaren 1984, fullpumpad med medicin (om jag förstått det korrekt). "Mötet 15/6" kan mycket väl ha ägt rum 8/6, 9/6 eller 10/6, på kvällen (i varje fall någon gång efter att Anckers släppt av henne vid Kungsan, ca. kl. 10.15), om det nu överhuvudtaget ägt rum. "Långe farbrorn" ska ha varit med två ggr, vid ett sådant här möte, första gången 8/6 (kanske var det t.o.m två sådana här sammanträffanden under samma datum?) och andra gången 9 eller 10/6 (om inte senare den 8/6). Sedan kan CdC ha gått till Malmis för att tjäna ihop en slant (som hon brukade göra) och träffade (naturligtvis) en torsk, som också blev hennes sista kund tillika baneman. Jo, för att återgå till "Långe farbrorn", så behöver denne inte ha ett jota med CdCs tragiska öde att skaffa. Kanske det första mötet t.o.m ägde rum runt den 1/6 och det andra mötet "en vecka senare", som då blev runt den 8/6? Och CB och Saba tror jag inte hade kunnat hålla snattran, om de känt till något saftigt om ett sådant här makabert våldsdåd (att de själva var förövare tror jag inte ett dyft på heller). Nej, snacket hade gått stekhett i de kretsarna och till slut lämnat den sfären och snuten hade förr eller senare nåtts av det och agerat.

Nej, som sagt, att hon skulle ha levt så sent som den 15/6 verkar inte särskilt troligt.

Och jag skulle inte så lättvindigt avfärda läkarna, för visst är det - inte minst - intressant att CdC hade två telefonböcker (står om detta i PLs bok)? Bara den ena av dessa har hittats (hemma hos Finnen).

Catrine talade vid ett tillfälle i telefon på det hotell hon bodde (i Vasastan?) och han som hade hotellet hade hört henne tala med en "Tomas/Thomas" (ung. - Ja, Tomas/Thomas/- Kan jag väl, Tomas/Thomas). Källa: Styckmordsmålet (av Styrlin & Nyberg, 1999). Nu är ju detta namn inte alls särskilt ovanligt, snarare tvärtom, men det är intressant inte desto mindre. Man hade gärna velat titta i den andra telefonboken (och vad hade vi då kunnat finna där?), som verkar ha varit viktigare för henne än den som hittades hemma hos Finnen, då hon alltid (enligt bekanta) hade den i sin väska.

Catrine kände alltså en Thomas ?
Jag kan tycka att det är väldigt märkligt att läkarvännerna inte är intresserade av att ta reda på vem just denna Thomas var ?
Varför kan man fråga sig ?

Så fort det poppar upp besvärande omständigheter som är till läkarnas nackdel så ska det bortförklaras in absurdum, om nu dagboksvittnet vittnar om att Catrine hade kontakt med två perversa läkare varav den ena hade en liten dotter, varför då helt utesluta att det kan ha varit frågan om två andra läkare ?

Varför inte "gräva" istället för att förkasta dagboksvittnets berättelse ?
Citera
2013-05-30, 10:49
Medlem
Citat:

Mötet äger rum 15 juni. Det äger inte rum 8 juni. Du får förstås tro detta om du vill. CdC kände inte Thomas Allgén. Men, du får gärna tro det. Om du och Lawn vill driva detta så kan ni med fördel starta en ny tråd under alternativa teorier.

Styrlin och Nyberg är alltså examensarbetet som Christian Diesen övervakade? Då är ju hotelluppgiften hans påstående.
Det är nog läge för en genomgång av Christian Diesens aktiviteter.
Citera
2013-05-30, 10:50
Medlem
http://www.amandaekberg.se/christian-diesens-underhuggare/

Det är alltså Christian Diesens svar på Döden är en man. Han använde sig av två elever för detta.
Senast redigerad av Noicer 2013-05-30 kl. 10:55.
Citera
2013-05-30, 11:30
Medlem
slemwalkers avatar
Amanda Ekberg påvisar ju med ett recept att det i alla fall finns en läkare som har koppling till cdc.
Vi får ta det för en sanning att läkare skriver kasst, för jag kan inte riktigt läsa vad CdC fått utskrivet för preparat. Är det något en knarkare vill ha, eller är det något annat läkemedel för någon annan åkomma.

Denne läkare kanske är totalt avförd från utredningen.

http://www.amandaekberg.se/wp-content/uploads/2012/05/recept.jpg
Citera
2013-05-30, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemwalker
Amanda Ekberg påvisar ju med ett recept att det i alla fall finns en läkare som har koppling till cdc.
Vi får ta det för en sanning att läkare skriver kasst, för jag kan inte riktigt läsa vad CdC fått utskrivet för preparat. Är det något en knarkare vill ha, eller är det något annat läkemedel för någon annan åkomma.

Denne läkare kanske är totalt avförd från utredningen.

http://www.amandaekberg.se/wp-content/uploads/2012/05/recept.jpg

Det är ett nakotikaklassat läkemedel, han, dvs en koreansk läkare tog med da Costa, och andra kvinnor till apotek Scheele som låg nära. Receptet är från hans receptblock. Polisen var aldrig intresserad av denne läkare.
Senast redigerad av echoesofglory 2013-05-30 kl. 12:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in