Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-05-09, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Varför då placera de först hittade säckarna där ingen normalt sett gick?

Hundägare ser man ju lite överallt, eller hur?. Förövaren har räknat med att likdelarna börjar stinka, så vare sig man är människa eller en hund lär man ju efter ett tag känna av en jävla stank. Ja, även på avstånd och när det blåser från "rätt" håll, så måste man sakna helt doftförmåga för att missa en sådan sak.

Citat:
"Och sedan går det att plantera spår också" Konspirationsteoretikern är på g ser jag.

Nej, så mycket "konspirationsteoretiker" är jag inte om man tänker på att TH var rättsmedicinare.
Citera
2013-05-09, 02:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Detta kan inte uteslutas, Noicer. TH har snackat om rättsläkaren som den perfekte mördaren. Ja, något att fundera över.

Du förutsätter att TH & TA inte umgåtts något alls efter en middag 1982, men det behöver inte alls vara så. De kan ha träffats och umgåtts senare också, dvs. 1983 och 1984.

Enligt polisens nya vittne 1991 så umgicks TH och TA, dom köpte enligt vittnet sex av Annica som senare hittades mördad och vars skalle till slut hamnade på TH:s arbetsrum av alla ställen.

http://imageshack.us/photo/my-images/560/annica.jpg/
Citera
2013-05-09, 02:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Varför då placera de först hittade säckarna där ingen normalt sett gick?

Varför då inte bara hiva ur dom där man ställer bilen?

"Och sedan går det att plantera spår också" Konspirationsteoretikern är på g ser jag.

Då hakar jag direkt på och säger Jovan Rajs. Han pekade ju ut TH och fixade ett skräddarsytt utlåtande som passade in vartefter tiden gick, där snackar vi plantering.

Den första fyndplatsen är inte så långt ifrån Essingeleden som passerar på höjden, att snabbt stanna där nattetid och om två man tar i så går det säkerligen ganska lätt att hiva iväg säckarna så att dom landar där hundägaren hittade dom i juli 1984.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-05-09 kl. 02:23.
Citera
2013-05-09, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Läkarna visste att handuken med hårstråna inte kom från dom när dom dumpade säckarna med Catrines kvarlevor, det var därför dom var så säkra, dom hade ju dessutom använt handskar hela tiden, såna där som läkare använder och dom drog också fördel av TH:s kunskaper som rättsläkare.

Behövdes bara en läkare till detta, dvs. TH. TA var med om att skära och stycka litegrann, annars fotograferade han det mesta av styckningsproceduren, och så lämnade han "bara" in fotorullarna för framkallning av styckbilderna. TA behöver inte ha varit inblandad i själva dödandet (men, han kan å andra sidan ha sett det).
Citera
2013-05-09, 02:24
Bannlyst
Citat:
Enligt polisens nya vittne 1991 så umgicks TH och TA, dom köpte enligt vittnet sex av Annica som senare hittades mördad och vars skalle till slut hamnade på TH:s arbetsrum av alla ställen.

http://imageshack.us/photo/my-images/560/annica.jpg/

TA kan faktiskt t.o.m ha varit inblandad i Anne-Catherines död. Detta är en möjlighet.
Citera
2013-05-09, 02:25
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Hundägare ser man ju lite överallt, eller hur?. Förövaren har räknat med att likdelarna börjar stinka, så vare sig man är människa eller en hund lär man ju efter ett tag känna av en jävla stank. Ja, även på avstånd och när det blåser från "rätt" håll, så måste man sakna helt doftförmåga för att missa en sådan sak.

Nej, så mycket "konspirationsteoretiker" är jag inte om man tänker på att TH var rättsmedicinare.

Men om det var av vikt för mördaren att säckarna hittades, varför då göra sig besväret att konka dom in i buskagen? Den du misstänker var ju dessutom klent byggd.
Senast redigerad av Claude-M 2013-05-09 kl. 02:31.
Citera
2013-05-09, 02:29
Bannlyst
Citat:
hiva iväg säckarna så att dom landar där hundägaren hittade dom i juli 1984.

Nej, jag tror samtliga säckar har lugnt placerats där de senare påträffades.
Citera
2013-05-09, 02:29
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Den första fyndplatsen är inte så långt ifrån Essingeleden som passerar på höjden, att snabbt stanna där nattetid och om två man tar i så går det säkerligen ganska lätt att hiva iväg säckarna så att dom landar där hundägaren hittade dom i juli 1984.

Nej, så långt går det inte att kasta dom, såvida det inte var Alexander Karelin som var mördaren.

Dessutom borde ett kast från den höjden ha visat avtryck så att utredarna hade kunnat fastslå att det gått till på det viset.
Citera
2013-05-09, 02:37
Bannlyst
Citat:
Men om det var av vikt för mördaren att säckarna hittades, varför då besvära sig att konka dom in i buskagen? Den du misstänker var ju dessutom klent byggd.

För att det inte ska vara alltför uppenbart att säckarna står där de står. Det kanske inte är tanken att de ska hittas på tre röda. Ett visst försprång förväntar man sig att förövaren vill ha, särskilt om det är en beräknande och förslagen typ.

Man kan vara stark även om man är klent byggd. En del har en inbyggd råstyrka, liksom, och de behöver inte vara några biffar.
Citera
2013-05-09, 02:40
Bannlyst
Citat:
Nej, så långt går det inte att kasta dom, såvida det inte var Alexander Karelin som var mördaren.

Dessutom borde ett kast från den höjden ha visat avtryck så att utredarna hade kunnat fastslå att det gått till på det viset.

Nej, detta är helt uteslutet i min bok. Och skulle det inte finnas en risk att likdelar flyger all världens väg? Säckarna var ju inte ordentligt ihopknutna.

Säckarna har lugnt placerats ut, helt enkelt.
Citera
2013-05-09, 02:48
Bannlyst
Citat:
Då hakar jag direkt på och säger Jovan Rajs. Han pekade ju ut TH och fixade ett skräddarsytt utlåtande som passade in vartefter tiden gick, där snackar vi plantering.

Detta hade ju varit en fantastisk historia (!), men jag köper den inte.

Man bör komma ihåg att Rajs inte var helt ensam om obduktionsutlåtandet, då han hade assistans av ett 10-tal olika experter.
Citera
2013-05-09, 03:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Jag ska gå dit någon dag och stega upp avståndet och berätta här om det går att kasta säckarna från Essingeleden så att dom landar på den första fyndplatsen.
Det var ju typ bara ena halvan av hennes kropp som återfanns där, minus de delar som aldrig hittades., ingen större vikt alltså för ett par fullvuxna män.
Kroppsdelarna var väl också illa åtgångna i sommarvärmen, ett kast från bron behöver inte betyda några större avtryck, gräs och buskar och träd kan också ha lindrat smällen betydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in