2013-05-30, 10:57
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonessa666
Källa: http://www.theforbiddenknowledge.com/hardtruth/destruction_of_the_trade_centers.htm

Sen har vi I 19, A9 och punkt 49 (mellan Aldersjön och KJ´s bostad) allt inom militära sfären
Citera
2013-05-30, 10:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Min teori bygger på att styckningen är nyckeln till att bygga upp en GMP. Om det visar sig att VB först blev våldtagen sedan mördad och styckad utomhus av en random person har denna person sedan tidigare våldsbrott i sitt belastningsregister, personen har antagligen en psykisk sjukdoms historik i bagaget. Det är svårt att fullfölja en teori när man har så lite fakta tillhands.

Skall bli intressant att följa utvecklingen i ärendet och jag hoppas att de inblandade i FU verkligen arbetar/tänker brett för jag misstänker att fel gubbe sitter häktad.

Brottsplatsen är en viktig del när man gör en GMP, och den är inte fastställd ännu vad vi känner till.
Citera
2013-05-30, 10:59
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonessa666
Ur ockult aspekt ja, satanistiskt nja fel datum om hon mördades den 4/5, beltane är den 1/5 men jag håller med, siffran 9 är oerhört intressant här om man bollar med den rituella aspekten så att säga, jag vill dock ha mera konkreta bevis för att misstänka ritual om det nu är det som du syftar på.

Om siffran "9" hade betydning för mørdaren (de 9 knivhuggen evt i mønster, rituelt?/ocult?) då kanske datuen VB mördades har en viss logik: den 4 Maj (den 5 månad) 4+5=9
Citera
2013-05-30, 11:00
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Med tanke på populationen så är det väl rätt riskabelt att dra några slutsatser. Ungefär som att säga att alla svenska massmördare med automatkarbin är dalmasar.
Ett fall som jag kommer att tänka på är Greven Maximillian Kartaschev, som till slut friades från mord och bara dömdes för att ha styckat Marita Pentinmäki. Hans försvar var att hon sköt sig, men han var säker på att polisen skulle sätta dit honom för mord. Därför styckade han kroppen tillsammans med medhjälpare som fälldes för grovt skyddande av brottsling och brott mot griftefriden. Han blev så rädd för att han tidigare skjutit ihjäl en person. De flesta tyckte att den här historien var långt bortom gränsen för rimligt tvivel, men han friades i hovrätten.
Med tanke på att det bara är ungefär ett styckmord om året (har jag för mig) så innebär det att var tionde styckmördare (nästan...) har en medhjälpare.

Jag tror att du har rätt i att det inte finns medhjälpare här, men är inte hundra procent säker. Tycker inte heller statistiken räcker som argument.
Jag var lite ofullständig i mitt resonemang. Du har rätt i att statistiken inte är lysande, men de fall där medhjälp bevisligen har förekommit har varit i gediget kriminella miljöer. Kartaschev var genomkriminell, och det samma kan sägas om de personer som styckade Christian Larsson i Bollnäs, även om de av rena åldersskäl inte hade hunnit ansamla samma gedigna meritlista som Kartaschev. Att en tidigare ostraffad har fått hjälp med ett styckmord är extremt ovanligt i Sverige, och jag är inte säker på att det öht är belagt.

Jag vidhåller fortfarande att om polisen på allvar funderar över medhjälpare till KJ, då är den mest sannolika tolkningen att de är ute på fjorton famnar.
Citera
2013-05-30, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, det tror inte jag heller, och meningsutbytet mellan oss två började med att jag nämnde obekräftade uppgifter om att ett fordon och två personer har sett på platsen, vilket jag kan tänka mig stämmer eftersom att ett vittne vallats vid fyndplatserna.

Alla har en teori om vad som hänt och vem som kan tänkas ha utfört detta. Jag tror på min teori och du på din. Många teorier är sannolika, men omöjliga att fullfölja eftersom det finns för lite fakta om fynden i tråden. Vi kan dock spekulera om fallet och kring GM.
Att KJ redan är uthängd och hela Boden vet nu vem han är gör det svårt för honom att fortsätta med sitt vanliga liv efter häktningen. Jag tror inte att han är GM och det måste få finnas utrymme för hans oskyldighet i tråden. Det är inte mer än rättvist att jag försvarar honom, då min teori bygger på en gm.

Det ska bli intressant att höra vad drevet som jagar KJ kommer att säga efter att han släppts! Kommer ni fortfarande att tro att KJ är rätt person till dådet?
Citera
2013-05-30, 11:01
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Fjärde alternativet är inte omöjligt, det är bara orimligt att hon gick i motsatt riktning mot hemmet.

Jag håller i grunden med.

Men, det där med sannolikheter är lite vanskligt när det kommer till mordfall har jag upptäckt. Ibland bryts statistiska mönster och det man trott vara orimligt visar sig inte bara vara rimligt, utan faktiskt sant!

Vad är sannolikheten att en GM ska gå ut och lägga sig bredvid sin flickväns döda kropp, hävda att den kinesiska maffian har transporterat honom dit och förväntas bli trodd?

Vad är sannolikheten för att BO och GM ska fångas på varsitt foto mindre än en minut emellan bara för att en amatörfotograf vill pröva sin nyinköpta kamera?

Vad är sannolikheten för att en okänd GM ska storma in i en lägenhet när man ligger och sover, ha ihjäl ens flickvän och försvinna till synes spårlöst?

Vad är sannolikheten för att en tre år gammal kvinnlig semesterflirt dyker upp och slår ihjäl ens nya partners små barn med en hammare?
Citera
2013-05-30, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om siffran "9" hade betydning för mørdaren (de 9 knivhuggen evt i mønster, rituelt?/ocult?) då kanske datuen VB mördades har en viss logik: den 4 Maj (den 5 månad) 4+5=9

googlade lite

BUDDHISM IN THE NUMBERS
Citat:
9 refers to the “9 Ways Not to Accept Something as Completely True”, such as “do not believe in something just because the authorities say it is so.”
Citera
2013-05-30, 11:03
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Hur länge har KJ haft körkort??
Är det absolut säkert att han har diagnosen AS?

Och hur kan han klara av läkartesten som ehövs för att ta körkort men han klarade inte testen för att mönstra!

http://www.transportstyrelsen.se/Global/Vag/Trafikmedicin/PM_ADHD_mm_sep2011.pdf
Om du får lämp, klarar syntestet, teoriprov och uppkörning, då får du körkort.
Inga hälsotester, varken fys eller psyk för att ta ett vanligt B-kort.
Citera
2013-05-30, 11:03
Medlem
Minutvisarens avatar

Några tycker sig se bokstäver på golvet, och spekulerar i om det finns ord skrivna i blod.

Svårt för oss att bedöma detta, som inte vet hur fyndplatsen såg ut den 20 maj. Jag ställer mig tveksam. Kanske är det helt enkelt något gammalt kladd/gamla märken. Eller någon som har roat sig med att skriva dit detta efteråt.

Men om vi skulle utgå från att det faktiskt är skrivet, och med hjälp av blod: hur har personen skrivit? Med sitt eget finger? Och i så fall riskera att lämna spår? Eller med offrets fingrar/hand?
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-05-30 kl. 11:09.
Citera
2013-05-30, 11:04
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:

kanske kanske inte. Den 4/5 är inte en ockult helgdag dock är den 1/5 det, men 4+5 är = 9 , för den som inte vet vad ockultism är kan detta vara nonsens och massa siffer mystik men för en person som är insatt och har en tro ( jag syftar på eventuell ritul här och en eventuell fanatisk GM) kan det mycket väl vara speciellt med denna siffra. Jag skulle inte lägga detta åt sidan om det visar sig att mordet har rituell anknytning som antydes i media.
Citera
2013-05-30, 11:05
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om du får lämp, klarar syntestet, teoriprov och uppkörning, då får du körkort.
Inga hälsotester, varken fys eller psyk för att ta ett vanligt B-kort.
Har 2 vänner med AS och båda två har fått kämpa i många år för att få tillstånd att börja ta körkort och de fick genomgå diverse tester!
Det är inte ens säkert att man anses som lämplig och då får man inte ens börja övningsköra!
Senast redigerad av sleipner8 2013-05-30 kl. 11:09.
Citera
2013-05-30, 11:11
Medlem
Citat:
.

Känns det som hämtad ur verkligheten tycker du? Att en GM planerat sitt dåd med utgångspunkt från ett tal och väljer att slå till på ett datum som adderat blir till en summa som ingår i ett mönster.

Hur fan tänker folk?

9x9 = 81
8=H, 1=A

Bara lägg ner! Om man önskar går det hitta mönster i allt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in