2013-05-28, 03:28
Medlem
Har tappat tempot på nyhets sajterna?
Borde inte ta så här länge tycker jag för dom att få upp "EXTRA" rubriker: "Text på fyndplatsen" borde en rubrik kunna vara.
Ska verkligen inte kvällstidningarna borda ha skickat in fotograf så fort avspärrningen vart hävd till huset? Men Akrobaten verkar ju inte upptäckt den otydliga text raden fast han sett dom med egna ögon. Så dom har väl inte upptäckt textraden kanske. Men vassa offensiva Flashback gör inte sådana missar länge

edit: Gissar nog rubrikerna kommer så fort journalisterna vaknat och kollat av Flashback
Citera
2013-05-28, 03:37
Medlem
slaskpacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Har tappat tempot på nyhets sajterna?
Borde inte ta så här länge tycker jag för dom att få upp "EXTRA" rubriker: "Text på fyndplatsen" borde en rubrik kunna vara.
Ska verkligen inte kvällstidningarna borda ha skickat in fotograf så fort avspärrningen vart hävd till huset? Men Akrobaten verkar ju inte upptäckt den otydliga text raden fast han sett dom med egna ögon. Så dom har väl inte upptäckt textraden kanske. Men vassa offensiva Flashback gör inte sådana missar länge

edit: Gissar nog rubrikerna kommer så fort journalisterna vaknat och kollat av Flashback

Ska bli spännande att se vad media tolkar texten (? ) till....
Citera
2013-05-28, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskpack
Ska bli spännande att se vad media tolkar texten (? ) till....

Jag tror inte att tidningarna kommer att skriva om den eventuella texten förrän det finns någon bättre källa än Flashback. Däremot kan det garanterat finnas journalister i tråden (eller, det vet jag att det gör) som tar infon härifrån och försöker få den bekräftad.
Citera
2013-05-28, 03:45
Bannlyst
Jag tror det är Akrobaten som trollat. Annars hade detta varit känt mycket tidigare. Om det hade stått text där. Ser ut som någon spillt ut lite öl och haft roligt och tagit kort.
Citera
2013-05-28, 03:50
Medlem
Är det någon som vet vad KJ har för syskon? Det har pratats om en bror, men har han flera?

Jag känner en kille från Boden som jag tycker är ganska lik honom, med samma efternamn(å andra sidan väldigt vanligt efternamn, men ändå), 88:a, Fr*drik.
Citera
2013-05-28, 03:53
Medlem
Vi kanske inte skall hänga upp oss FÖR mycket på den förmodade texten. Det är lätt att stirra sig "oblind" på något som bara kan vara slumpmässiga fläckar. Någon sa att H*n tyckte det var bokstäver och vipps så skall alla försöka se bokstäver och ord.

Tro mig, om det stod något skrivet i blod är nog polisen rätt medveten om det och var i så fall de som såg till att det inte går att läsa det i dagsläget

angående placeringen. Av akrobatens bilder så verkar det ju inte HELT omöjligt att det går att hiva in ett par ben genom fönstret så att de hamnat där. Om de sedan hamnade i någon "rituell" position kan ju vara en slump.

Var det nu så att det verkligen fanns text skriven där så är ju å andra sidan det "rituella" betydligt mer sannolikt eftersom det skulle kräva att GM klättrat in i huset.

Den här FUP:en kommer fan bli spännande (dock finns det väl risk att de rensar bort rätt mycket i den version som man kan få tag på)
Citera
2013-05-28, 04:01
Bannlyst
Jag funderar mer på plankan som ser nyare ut än alla andra. Den ser ju ut att kommit dit nyligen. Har man kikat under den plankan?
Citera
2013-05-28, 04:02
Medlem
Inte lätt tyda vad det ska stå.

Men första ordet verkar bestå av 3 bokstäver, första ett "J". Sen väldigt otydligt. Men tror det ordet är "JAG"

Andra ordet består av 4 bokstäver och verkar vara "STÅR". Men lita kan man tycka det verkar vara ett "Ä" också. För att då få det till ett ord kanske bokstaven före är ett "V" och det står "SVÄR". Men jag tror det är "STÅR" som är rätt.

Tredje ordet verkar börja med ett "H". Sen vill jag nog få nästa bokstav till ett "Ä", tycker man kan tyda ett A med två prickar ovanför. Sen sista bokstaven ett "R".

Sen tycker jag det är ett kort ord på två bokstäver

Sen sista ordet verkar vara tre bokstäver. Jag tycker det står "REA"

När jag nu läser igenom mina egna funderingar i texten så blir den totalt bisarr!!

Kan det stå?:

"JAG STÅR HÄR PÅ REA"
Citera
2013-05-28, 04:08
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Vad har ni tagit?

Jag tror inte att det är annat än fläckar, men om jag skulle tvingas att gissa på nåt, Vatchareeya, men felstavat.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-05-28 kl. 04:11.
Citera
2013-05-28, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vad har ni tagit?

Jag tror inte att det är annat än fläckar, men om jag skulle tvingas att gissa på nåt, Vatchareeya, men felstavat.

Samma som jag såg.
Citera
2013-05-28, 04:18
Medlem
Är ingen mästare på att tyda otydlig text men att det står nånting där är jag då övertygad om. Sen om det varit skrivet där sen länge eller efter avspärrningen är hävd kan ju vara fullt möjligt.

Men min tydningen blir "JAG STÅR HÄR ** REA"
Citera
2013-05-28, 04:20
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av margana
Samma som jag såg.
Jag hoppas vi har fel, att det bara är fläckar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in