2013-05-29, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Det har du ju förvisso rätt i. De är just de vinsterna som känns extra härliga oxå.

Tricket där är ju att försöka slå ut klan och plutonmedlemmarna så tidigt som möjligt ifall man skall ha någon chans.

Alternativt plocka så många idioter som möjligt snabbt, så att klanplutonen står 3 mot 10 i slutet. Då spelar det ingen roll hur bra de är.
Citera
2013-05-29, 11:45
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Alternativt plocka så många idioter som möjligt snabbt, så att klanplutonen står 3 mot 10 i slutet. Då spelar det ingen roll hur bra de är.

I en 3 mot 10 match skulle jag sätta rätt mycket på 3-plutonen om de är bra spelare och har bra tanks. Är de bra kommer de dessutom ligga på en TS-server så de är ordentligt synkade.

Det gäller att plocka de bra spelarna först, eftersom det är de som gör skada. Generellt sett har du ca 5 spelare som gör majoriteten av skadan i matchen, vilket i detta fall kommer vara 3-plutonen.
Ju längre de lever desto mer skada kommer de ha gjort, medan idioterna inte kommer att ha gjort någon skada att tala om. Dina 10 spelare kommer också bestå av ett gäng idioter, och om inte ni har några plutoner på er sida så kommer ni att vara osynkade.
Citera
2013-05-29, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
I en 3 mot 10 match skulle jag sätta rätt mycket på 3-plutonen om de är bra spelare och har bra tanks. Är de bra kommer de dessutom ligga på en TS-server så de är ordentligt synkade.

Det gäller att plocka de bra spelarna först, eftersom det är de som gör skada. Generellt sett har du ca 5 spelare som gör majoriteten av skadan i matchen, vilket i detta fall kommer vara 3-plutonen.
Ju längre de lever desto mer skada kommer de ha gjort, medan idioterna inte kommer att ha gjort någon skada att tala om. Dina 10 spelare kommer också bestå av ett gäng idioter, och om inte ni har några plutoner på er sida så kommer ni att vara osynkade.

Indeed, så sinnessjukt kul att ha "bra" stats och vara i Pirates. tack xvm<3
Citera
2013-05-29, 23:24
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Seriöst. Går det verkligen att gå plus på att bara använda guld-ammo (köpta med krediter)? Det är ju schwiendyrt!! Inte ens med 10 kills lär man ju vara i närheten av +/- 0!? Eller?

En sak till. Är sugen på att köpa lite extrautrustning till några tanks men känner mig lite snål. Funderar på att vänta lite och kolla vad som händer på event-sidan - men hur ofta brukar egentligen de där erbjudandena om att få köpa grejer till halva priset komma (som det var för några veckor sedan)?

Hade f.ö. en sån jävla mörkerkväll igår. Öppnade iofs med 6 raka wins och grymma poäng men sen tog övermodet över och förlustraddan blev brutal... Trots att jag till slut endast spelade de tanks jag känner mig säkrast på. Ibland vill man bara rage-uninstall:a skiten faktiskt.

alt+f4 är ens vän ibland
klart det går att gå plus med guld ammo, men missa eller bounsa aldrig med guld ammo, gör för ont

men en medioker runda med min e100 med 6 guldskott som alla pennar så får man in 80000-90000, slipper man då 30000 i repair och man även pennat med sina vanliga ap så går man helt ok plus med premium konto

repair cost är nasty i t10

min kv5 senaste matchen så bounsade jag 6 av 6 guldskott, äckliga m103 som bounsade alla på sina olika weakspots
gick ändå plus 10 000

min pz4 och guld ammo så slaktar man ju tigrar i fronten så går inte minus där heller om jag inte dör direkt eller missar/bounsar skott
Citera
2013-05-30, 00:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Jaha är det därför tog2 är så satans lång
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KkDBRPb6EVE
Citera
2013-05-30, 07:56
Medlem
Ace Venturas avatar
Hmm... Ok, skall prova att ladda på med mer guldammo och se hur det slutar...

Skulle bli tacksam om någon kunde ge en hint om detta tack. Jag har ju bara varit med om att det hänt en enda gång under min korta tid i WoT. Blir ju onekligen rätt stor skillnad att köpa rammers, ventilation etc till flera tanks samtidigt för 250k istället för 500k eftersom de där jäkla krediterna alltid har en tendens att hålla sig runt +/- 0.

Citat:
En sak till. Är sugen på att köpa lite extrautrustning till några tanks men känner mig lite snål. Funderar på att vänta lite och kolla vad som händer på event-sidan - men hur ofta brukar egentligen de där erbjudandena om att få köpa grejer till halva priset komma (som det var för några veckor sedan)?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-05-30 kl. 08:28.
Citera
2013-05-30, 09:30
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Hmm... Ok, skall prova att ladda på med mer guldammo och se hur det slutar...

Skulle bli tacksam om någon kunde ge en hint om detta tack. Jag har ju bara varit med om att det hänt en enda gång under min korta tid i WoT. Blir ju onekligen rätt stor skillnad att köpa rammers, ventilation etc till flera tanks samtidigt för 250k istället för 500k eftersom de där jäkla krediterna alltid har en tendens att hålla sig runt +/- 0.

När det är 50% på equipment spenderar jag all min tid i spelet på att grinda premiums så jag kan utrusta mina tanks med equipment. Det gör stor skillnad på hur bra tanken blir.
Prio är att utrusta alla tanks med rammer och vert stab som kan ha det, sen att lägga till vents och gun laying drive. Optics kanske kan vara värt det.
Toolbox, binos är flyttbara så 1-2 st räcker för att täcka många tanks.

För övrigt, för er med superheavies ie Maus, E-hundo, T95 kan det vara värt att köpa en large spall liner till den, eftersom den isf uppgraderdas till en XL spall liner i nästa patch. Gissningsvis kommer XL varianten kosta mer.
Citera
2013-05-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokke
Hej!

Är total n00b på WoT, har ni några användbara tips?

T.ex vilka tanks som är nåt att ha, ex. bra kombo på eldkraft, hastighet och pansar. Har ni andra tips ang spelandet och så, är detta mycket tacksamt

Eldkraft, hastighet och pansar? Det är vanligtvis inte en kombination som går ihop, och då i synnerhet hastighet och pansar samtidigt. Hur som helst kan jag nog inte ge några generella tips. De flesta vagnar har någon positiv sida, och beroende på vad man själv gillar så fattar man tycke för olika vagnar.

Själv kör jag med en rad olika parallella spår, vilket ger omväxling samt erfarenhet av olika vagnar. Jag började med Sovjet och BT-linjen, snabba små rackare men med papperspansar och knappast några kanoner att skryta med. Först nu när jag har en T-34-85 så börjar linjen arta sig riktigt bra. Ganska snabbt skaffade jag en T-26 och började grinda uppför det spår som efter ett tag ledde till KV-1, som jag nu passerat och har både en KV-3 och en KV-1S (som jag kommer att behålla permanent, den är fantastiskt kul med 122 mm D-2-5T-kanonen).

Jag började också snart med flera tyska spår, som PzII och Pz35(t), samt PzJg. På de spåren har jag nu en JagdPanther, VK 30.01 (P), VK 30.01 (H) samt VK 36.01 (H), där den sistnämnda kommer att behållas permanent. Med Konisch-kanonen och det lilla tornet är det verkligen en kul vagn.

Köpte tidigt premiumvagnen Churchill III på rea (halva priset) som besättningstränare för sovjetiska tunga stridsvagnar, och satte även snart igång med sovjetiska TDs, när jag numera har nått upp till SU-100 med dess toppkanon, som i praktiken är ekvivalent med toppkanonen på KV-1S. SU-100 är ännu en vagn som lär behållas permanent.

Efter ännu ett tag började jag även med de amerikanska TD-, samt medium- och heavy-träden (där jag nu har Wolverine, T49, M4 Sherman samt T29), och har nu även kört några brittiska, kinesiska och franska vagnar.

Det bästa är alltså att prova så många utvecklingslinjer som möjligt. Alltid hittar man något man gillar. Vissa spår är ganska jobbiga att mala sig fram till, men resultatet kan vara väl värt det ibland. Ett exempel är ju ELC AMX som jag nyligen införskaffat. En fransk lätt vagn, med en mycket liten silhuett, en stark motor, låg vikt och hög toppfart, samt en grym toppkanon. Men vägen dit var inte kul. Långsamma skräpvagnar som AMX 38 och AMX 40 var en pest att uthärda, men nu har jag min ELC AMX. En vagn som jag verkligen avskyr när jag kör TD, men vad är då bättre än att skaffa en själv, som man kan reta gallfeber på andra spelare med?
Citera
2013-05-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokke
En sak som jag verkligen har märkt utav är hur otrevliga en del kan vara, n00b hit och n00b dit plus div andra skällsord. Men de flesta är tysta eller iaf trevliga, men de otrevliga kan ju förstöra lite av spelandet tycker jag...

Bry dig inte om dem. En sak jag har noterat är att de flesta som håller på och skriker åt andra vad de skall göra eller kallar dem n00bs är de som dör först med noll förstörda fiendevagnar. Det är alltså inte sällan lagets sämsta spelare som beter sig på det där viset. Blir någon alltför irriterande (och det gäller även de som t.ex. om och om och om igen pingar ett visst område på kartan) så kan man alltid lägga till dem i sin ignorelista.

Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Men saken är ju den att alla har åsikter hur alla andra ska spela, följer man inte med polsk luffare på självmords uppdrag är man en noob, lyckas man överleva som sista tank är man en noob, skjuter någon annan i bitar är man en noob, missar man är man en noob, finns många sätt att bli noob på, har nog alla dessa noobmedaljer.....

Ett annat sätt man kan få många okvädingsord över sig är om man råkar skjuta en allierad. Jag kan förstå att folk blir arga, men ibland gör man misstag, och ibland tycker jag nästan att de får skylla sig själva. Om jag står och siktar på en fientlig vagn, och så plötsligt kommer det en allierad vagn och ställer sig mitt framför, så händer det ibland att de får ett skott i baken. Det är aldrig avsiktligt, men ibland så kommer de in i synfältet precis som hjärnan skickat signalen till handen att trycka på avtryckaren, och då är det försent.

Ofta får man uppmaningar som "Learn2Play" (ja, det gör vi väl alla hela tiden), "Uninstall and play Tetris", osv. Jag brukar säga "Sorry" och sedan bryr jag mig knappast om vad de skriker åt mig. Alla gör misstag, även jag. Och det är ett spel, det är inget att hetsa upp sig speciellt mycket över.

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Dvs spela upp en bra ekonomi, så fort som möjligt. Helst gärna utan guld! Bara en KV-3 kostar ju någon hundring i riktiga pengar så.. Mitt mål just nu är att köpa dom vagnarna jag en gång haft.. Dvs top vagnarna jag låst upp. Det är Tier 7-9 i ryss trädet, Båda heavy träden samt medium bortsett från TD där har jag SU100 som bäst. Så IS-3, T-54 vill jag ha cash till. Samt Tiger II och samtliga Tyska Tier 7 bortsett från light och arty. Att jag köpte KV-3 inser jag nu va dumt, skulle satsat det på Prem vagnar istället... Då den drar in ganska lite och en förlust även blir ett bakdrag på hela spelekonomin, när jag i synnerhet inte har en pengamaskin. Men jag kände att jag vill ha en av dom nu ändå, så att jag känner att jag gör lite mer progress i träden än bara samlar pengar/xp med prem vagnar.. XP jag får med dessa kostar ju i vilket fall i slutändan också. Så det enda man kan räkna med är ju krediterna.

Som ni ser snackar vi MÅNGA miljoner. Jag KAN köpa en "billig" prem... Vill helst undvika det, men antar att det är bästa sättet? Vilken ska jag satsa på? Låt säga att den får kosta max runt 5000 guld. Det blir i så fall det sista jag sätter in på spelet denna "löneperiod". SU-100Y? Jag läste om den och den verkar ha vad jag söker, för dom pengarna.. Men är den så smärtsam för fi som det låter som?

Lägg till 1000 guld och du kan köpa en T26E4 SuperPershing (tier VIII, amerikansk) när det är 15% rea som det är ibland. Det gjorde jag och den drar oftast in 40000-90000 krediter per match givet att jag gör bra ifrån mig. De premiumvagnar som finns på lägre tiers drar inte alls in så mycket pengar, min Churchill III (tier V, sovjetisk) ger kanske som allra bäst 30000 per match, men vanligare runt 20000, vilket inte är mycket bättre än t.ex. StuG III, som inte är premium utan en helt vanlig tysk TD på tier V.

Med min SuperPershing är det inte längre ett problem att tjäna massor av krediter, jag drar in en miljon på några kvällar (har iofs premium-konto, så har man inte det tar det något längre tid).

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Den är lite för dyr! Jag köpte 100Y... Kollade lite tuben klipp på den och den kan passa mig.
Jag hade 122-44 och det va en av mina favorit vagnar, men som sagt... Lekt sönder kontot. Tröttnade och ville prova nåt nytt så jag sålde den och köpte typ T-54an eller nåt... Mins inte. haha
Men nu ska jag i a f skärpa mig. Ett tag såg det riktigt jävla bra ut.. Men senaste halvåret/året har jag sänkt min win rate enormt och bara tramsat sönder kontot. Tröttnar jag igen på det viset ska jag bara avinstallera så kan man ta upp det igen när man får tillbaka WOT viljan :P

Du sålde en premium-vagn? Mina premiumvagnar är nog de absolut sista jag skulle sälja. Eller mer specifikt, jag skulle under inga omständigheter göra mig av med dem. Att köpa tillbaka dem kostar mer än att köpa en ny garageplats, om det är den du ville frigöra. Och i synnerhet med min SuperPershing så tjänar jag ju massor av krediter med den, så den kommer jag aldrig någonsin att sälja.

Citat:
Fråga - kom.

Om man köper en premiumtank, låser man upp de modulerna som sitter på den i den vanliga "grinden" också? (Eller kör premium med specialmoduler?) Bara en fundering som slog mig precis...

Premium-vagnar har ingen forskning, utan alla moduler är låsta. Du kan inte forska fram en ny motor eller en ny kanon, utan allt är permanent monterat.

Citat:
Fast det jag egentligen undrade var om det finns någonstans man kan se vilka tanks som är populärast? Eller t.ex. stats på vilka/antalet tanks som varit aktiva i liret typ de senaste 7 dagarna? Kunde vara kul att se. Har letat på WoT-forumet men inte hittat något ännu.

Här finns lite statistik iaf. Inte exakt det du frågar efter, men man kan ändå få en uppfattning om hur populära olika vagnar är, samt hur hög win-rate de har:

http://www.noobmeter.com/tankStats/eu
Citera
2013-05-30, 20:05
Medlem
Citat:
Seriöst. Går det verkligen att gå plus på att bara använda guld-ammo (köpta med krediter)? Det är ju schwiendyrt!! Inte ens med 10 kills lär man ju vara i närheten av +/- 0!? Eller?

Ja, det går, om man inte missar. Men extra bra går det om det är något event där man tjänar 100% eller åtminstone 80% extra krediter per match. Då kan derp-guns med HEAT-ammunition (som är premium) ge massor av pengar. När det var dubbla krediter på M4 sist så körde jag den med derp-gun och HEAT, och min bästa match så fick jag mer än 100000 krediter, även om det "bara" blev ca 70000-80000 netto, efter att man fyllt på med ammunition och reparerat vagnen.

Men även vanliga dagar kan derp-guns med HEAT-ammunition vara till stor nytta. Eftersom man kan göra väldigt mycket skada så kan man också tjäna väldigt mycket XP. Om jag t.ex. vill forska fram en bättre kanon så tycker jag att en derp-gun med HEAT är ett mycket bra sätt att snabbt komma fram, även om man oftast inte tjänar några krediter, och ibland även går back lite.

Den metoden har jag använt på många vagnar. KV-1, T-150, KV-1S, SU-85, SU-100 samt T-34-85 är alla vagnar där jag använde 122 mm U-11 (en derp gun) med premium-ammunition för att snabbare nå fram till toppkanonerna. Sedan när man väl nått dit så byter man till toppkanonen och kan börja dra in krediter igen. Dessutom är ju derp guns väldigt kul att spela med. Med ett enda skott kan du ju ta mer än hälften av alla träffpoäng på en fiendevagn till skillnad från många av de ärtbössor som annars finns tillgängliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Tja, en M4 med enbart HEAT + premium konto + 100% income pga event gör lika mycket vinst som en Tier8 premium i rätt matcher.

Jag har alltid 8-10 guldskott i tanken för att ta kål på tanks jag inte enkelt pennar och jag går fortfarande lugnt med vinst. Du tjänar mer på att vinna matcher, vilket i slutändan gör viss förbrukning av guldammo viktig.

Ja, så gör jag också. Jag har alltid ett par APCR i lasten på de flesta vagnar, just för tillfällen då man möter vagnar man annars inte skulle penetrera.
Citera
2013-05-30, 21:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av init
Eldkraft, hastighet och pansar? Det är vanligtvis inte en kombination som går ihop, och då i synnerhet hastighet och pansar samtidigt.
Is-7 är rätt snabb, skapligt pansar och en kanon som gör ont att stå framför, i senaste patchen höjdes toppfarten.
Citera
2013-05-30, 23:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Testservern för patch 8.6 är igång, obs en bit längst ned har klippts bort av utrymmesskäl och länken går till NA.

http://worldoftanks.com/news/2365-86-public-test/
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-05-30 kl. 23:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in