2013-05-30, 23:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
För övrigt, för er med superheavies ie Maus, E-hundo, T95 kan det vara värt att köpa en large spall liner till den, eftersom den isf uppgraderdas till en XL spall liner i nästa patch. Gissningsvis kommer XL varianten kosta mer.
Reworked additional absorption bonuses for Spall Liner:

Small Spall Liner - 15%.
Medium Spall Liner - 20% (was 15%).
Large Spall Liner - 25% (was 15%).
For heavy tanks more than 70 tons we’ve added a super-heavy spall liner with additional absorption coefficient - 30%
All spall liners on vehicles with weight above 70 tons were dismounted, moved to the depot and changed to ‘Super-Heavy Spall Liners’
Citera
2013-05-31, 00:29
Medlem
Kebabsugers avatar
fuckers!!!!

making my MIGHTY BISON tier 3 wtf!!!!
same as wespe

so unfair

hejdå till tier 3 strider och 1 shottning i min bison och hejsan is/kv3 tanks i ställest
Citera
2013-05-31, 00:35
Medlem
Kebabsugers avatar
och nu måste spg stå i mitten av kartan för att se tracers av andra spg, löjligt

ytterligare ett sätt att skydda arty när.där är 10st med i matchen
Citera
2013-05-31, 03:02
Medlem
Aigiss avatar
Var fan är alla gamla lirare? Man loggar in och (som bäst) är det massa färskingar som man inte känner där. Har alla lagt ner helt plötsligt?
Citera
2013-05-31, 03:08
Medlem
PUSClFERs avatar
Jag försöker komma igång med World of Tanks då det känns som ett väldigt roligt spel på pappret, men när jag väl är inne i spelet sitter alla i varsin buske och prickskjuter på varandra från sina startområden tills matchen är över.

Jag vill ju ha lite mer spänning och action medan man patrullerar på gator och torg.
Citera
2013-05-31, 03:19
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag vill ju ha lite mer spänning och action medan man patrullerar på gator och torg.

Nä då har du nog kommit fel, här spelar vi för att random polack ska stoppa en fet svart en i röven på en bara för att ens lag råkar suga, det spelar ingen roll hur bra eller dåligt du spelar.

Å andra sidan så känns det jävligt bra när du och ditt lag är de som håller i dildon. Men om du verkligen vill ha massa strategi och taktik så är du helt snett ute. Det här är ett spel som är gratis att spela, det betyder att varändra öststater kommer spela och dom suger.

P.S. Så jävla lack! D.S.
Citera
2013-05-31, 04:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
...
Om du precis börjat så kanske du ska överväga att byta till NA så fattar du iallafall språket, finns gott om idioter men även en del stjärnor med hjärnor.
Citera
2013-05-31, 08:40
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Jag försöker komma igång med World of Tanks då det känns som ett väldigt roligt spel på pappret, men när jag väl är inne i spelet sitter alla i varsin buske och prickskjuter på varandra från sina startområden tills matchen är över.

Det där låter som tier1-3 som man kan dominera genom att utnyttja view range, 100% crew skills, binos och camo. Det blir bättre när du går upp i tier, och att lära sig utnyttja cover är en viktig del av spelet.

För övrigt, tror tier1 tanks i fortsättningen kommer att ha 100% crew för att minska sealclubbing.
Citera
2013-05-31, 08:41
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Om du precis börjat så kanske du ska överväga att byta till NA så fattar du iallafall språket, finns gott om idioter men även en del stjärnor med hjärnor.

Beror på om han vill köra clan wars i slutet, för då är NA inte alls bra. Såvida man inte gillar att spela varje natt kl 1-5.
Citera
2013-05-31, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Nä då har du nog kommit fel, här spelar vi för att random polack ska stoppa en fet svart en i röven på en bara för att ens lag råkar suga, det spelar ingen roll hur bra eller dåligt du spelar.

Å andra sidan så känns det jävligt bra när du och ditt lag är de som håller i dildon. Men om du verkligen vill ha massa strategi och taktik så är du helt snett ute. Det här är ett spel som är gratis att spela, det betyder att varändra öststater kommer spela och dom suger.

P.S. Så jävla lack! D.S.
Spelet funkar inte för mig längre. Sista veckan har något hänt. Enligt stats så är ja bättre på allt. Kill2death upp, ja alla stats på mig upp. Ändå får man hela tiden matcher som är totalt obalanserade. Ditt lag dör på under minuten. Igår vann jag iprincip inte en enda match. Har gått från en winrate på dryga 50% till 32% för senaste veckan. Och då har jag ändå kört min bästa tank där jag låg på 54% winrate. Blir det inte bättre så lägger jag ner.
Citera
2013-05-31, 11:35
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Var fan är alla gamla lirare? Man loggar in och (som bäst) är det massa färskingar som man inte känner där. Har alla lagt ner helt plötsligt?

Så är det. Det är nya tider nu... och färskingarna regerar!

----

Btw - Shit va kul det är med testservern! Ja, i början alltså... sen blir man bara förvirrad, för att till slut bryta ihop. Inledde som ett ADHD-barn på crack i min iver att testa allt men till slut flöt allt bara ihop i en enda stor röra av grå plåt.

Nej, har insett att det inte går att testa allt utan efter ett tag började jag fokuserat på de trådval jag måste göra inom kort samt testa mina aktiva raka trådar någon eller några tank fram (där det verkligen blir en megaskillnad i xp att komma vidare till nästa tier). Bara för att se om det är värt att fortsätta respektive tråd.

Tiger II och Panther II kändes riktigt nice:a. De träden kommer jag absolut att fortsätta. Likaså IS-3. Grym! KV-3 däremot var inget vidare. Skall testa KV-4 också men det känns nära att jag lägger ner min T-150. Behöver minska ner antalet aktiva tanks i garaget.

Provade lite tier X också - och lika kul som E-50M var, lika stor besvikelse var Mausen. Vilken jävla skitcontainer!

Ikväll blir det fokus på de brittiska och franska trådarna.

Hur gör ni? Och hur länge är testservern uppe? Hur lång tid har man på sig?

Citat:
Ursprungligen postat av init
Premium-vagnar har ingen forskning, utan alla moduler är låsta. Du kan inte forska fram en ny motor eller en ny kanon, utan allt är permanent monterat.
Nja, tror du missförstod frågan lite. Det jag undrade var mer att om jag nu får en viss typ av kanon, motor etc genom att t.ex. köpa en SuperPershing. Betyder det då att dessa moduler blir "upplåsta/framforskade" per automatik i tech-trädet om du samtidigt vill grinda upp mot den vanliga Pershingen? Men jag har förstått nu att alla premiumtanks har unika moduler som inte ingår i det vanliga tech-trädet.
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-05-31 kl. 11:40.
Citera
2013-05-31, 12:06
Medlem
Ace Venturas avatar
Ang stats. Snubblade på lite stats + den här sajten igår av en ren tillfällighet. Här verkar det mesta finnas:

http://www.vbaddict.net/wot.php?do=statistics&tier=0&tanktype=0&nation=0&p remium=0&fieldname=creditsn&mapid=0&modeid=0&team= 0&battles=99&groupby=0

Tyckte det var lite intressant läsning:

Amount of players with at least 1 battle: 3 862 230
Amount of players over 100 battles: 1 761 353
Average number of battles: 957 (median: 69, standard deviation: 2348.363)
Average winrate: 46.202% (median: 47.422%, standard deviation: 19.426%)
Average damage per battle: 141.397 (median: 64.143, standard deviation: 214.704)
Average efficiency (new XVM formula): 476 (median: 488, standard deviation: 365)
Average efficiency (WN6 formula): 139 (median: 77, standard deviation: 428)

Top 10 för "net income" den senaste månaden:

Plac - Tank - (antal battles) - snittinkomst netto (premium borträknat)

1. 8,8 cm PaK 43 Jagdtiger - (6,250) - 22,313.47 cr
2. Type 59 - (13,003) - 21,533.00 cr
3. T34 - (21,623) - 21,083.36 cr
4. FCM 50 t - (3,022) - 20,688.59 cr
5. KV-5 - (6,107) - 20,270.20 cr
6. Loewe - (10,946) - 19,731.53 cr
7. M6A2E1 - (133) - 19,238.39 cr
8. T26E4 Super Pershing - (10,810) -18,060.79 cr
9. IS-6 - (4,847) - 16,622.96 cr
10. Type 62 - (2,680) - 14,015.49 c

Osv...
Citera