2013-05-23, 17:58
Medlem
jokkes avatar
Hej!

Är total n00b på WoT, har ni några användbara tips?

T.ex vilka tanks som är nåt att ha, ex. bra kombo på eldkraft, hastighet och pansar. Har ni andra tips ang spelandet och så, är detta mycket tacksamt
Citera
2013-05-23, 18:28
Medlem
VagDags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokke
Hej!

Är total n00b på WoT, har ni några användbara tips?

T.ex vilka tanks som är nåt att ha, ex. bra kombo på eldkraft, hastighet och pansar. Har ni andra tips ang spelandet och så, är detta mycket tacksamt

Finns bara ett sätt enligt mig, trial by error, åka runt och dö lite här o där och se vad som funkar.

Jag kör en seriös Tysklinje, TigerII mest för att den är en klassiker, om den är så jäkla bra jämfört med andra vet jag inte.

Sen har jag två andra semi-seriösa linor, en Tysk Pf1c en snabb rolig liten historia och Rysk T50 som jag lattjar runt med.

Sen kör jag en tredje lina som jag provar lite av varje med för att hitta något plåtschabrak att skramla runt med, Engelska och Amerikanska även haubits, men dessa är så jäkla tråkiga dock...

Och jag är en oseriös pubspelande noob av högsta rang.....
Citera
2013-05-23, 18:43
Medlem
jokkes avatar
Tack för svaret...
Har ju lattjat runt lite och dött lite varstans som du säger, har kanske snappat upp lite under den korta stunden man får leva så att säga.

Någon annan som har nåt annat tips?

En sak som jag verkligen har märkt utav är hur otrevliga en del kan vara, n00b hit och n00b dit plus div andra skällsord. Men de flesta är tysta eller iaf trevliga, men de otrevliga kan ju förstöra lite av spelandet tycker jag...
Citera
2013-05-23, 18:50
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Någon annan som har nåt annat tips?
Sök i tråden, frågan har varit uppe 200ggr tidigare.

Citat:
En sak som jag verkligen har märkt utav är hur otrevliga en del kan vara, n00b hit och n00b dit plus div andra skällsord. Men de flesta är tysta eller iaf trevliga, men de otrevliga kan ju förstöra lite av spelandet tycker jag...
Finns en mod som tar bort chattfönstret i matcherna, kan va rätt avkopplande.
Citera
2013-05-23, 18:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Läste på overlord's blog att de håller på att spela in ljud från riktiga vagnar, bl.a motorljud från t-44 och larvbanden på stug3 som sen ska in i spelet.

New Map Revealed: Korea
Citera
2013-05-23, 20:41
Medlem
VagDags avatar
Citat:

Ja just det, noob-ordet brukar dyka upp från dödade spelare som alltid måste skylla alla sina ofullkomligheter i livet på laget eller enskilda spelare.....

Orkar inte bry mig, för mig är detta ett spel för fördriva lite dötid emellanåt, med andra ord ha skoj och det innebär att ibland vinner ibland förlorar man, kommer dock aldrig skylla det på någon annan.

Men saken är ju den att alla har åsikter hur alla andra ska spela, följer man inte med polsk luffare på självmords uppdrag är man en noob, lyckas man överleva som sista tank är man en noob, skjuter någon annan i bitar är man en noob, missar man är man en noob, finns många sätt att bli noob på, har nog alla dessa noobmedaljer.....

Finns ju skojiga jävlar där ute åxo, dessa följer jag gärna ut med på ett mission impossible!
Citera
2013-05-23, 20:46
Medlem
Hej kära WOTare, behöver avancerad hjälp!
Jag har lekt sönder mitt konto... Hade tröttnat rätt hårt på WOT och ja.. Behöver inte förklara mer än så. Bankrutt med lågtier vagnar. Har som bäst i garaget en KV-3.
Hur räddar jag som enklast och snabbast mitt konto?

Dvs spela upp en bra ekonomi, så fort som möjligt. Helst gärna utan guld! Bara en KV-3 kostar ju någon hundring i riktiga pengar så.. Mitt mål just nu är att köpa dom vagnarna jag en gång haft.. Dvs top vagnarna jag låst upp. Det är Tier 7-9 i ryss trädet, Båda heavy träden samt medium bortsett från TD där har jag SU100 som bäst. Så IS-3, T-54 vill jag ha cash till. Samt Tiger II och samtliga Tyska Tier 7 bortsett från light och arty. Att jag köpte KV-3 inser jag nu va dumt, skulle satsat det på Prem vagnar istället... Då den drar in ganska lite och en förlust även blir ett bakdrag på hela spelekonomin, när jag i synnerhet inte har en pengamaskin. Men jag kände att jag vill ha en av dom nu ändå, så att jag känner att jag gör lite mer progress i träden än bara samlar pengar/xp med prem vagnar.. XP jag får med dessa kostar ju i vilket fall i slutändan också. Så det enda man kan räkna med är ju krediterna.

Som ni ser snackar vi MÅNGA miljoner. Jag KAN köpa en "billig" prem... Vill helst undvika det, men antar att det är bästa sättet? Vilken ska jag satsa på? Låt säga att den får kosta max runt 5000 guld. Det blir i så fall det sista jag sätter in på spelet denna "löneperiod". SU-100Y? Jag läste om den och den verkar ha vad jag söker, för dom pengarna.. Men är den så smärtsam för fi som det låter som?
Citera
2013-05-23, 20:55
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Hej kära WOTare, behöver avancerad hjälp!
Jag har lekt sönder mitt konto... Hade tröttnat rätt hårt på WOT och ja.. Behöver inte förklara mer än så. Bankrutt med lågtier vagnar. Har som bäst i garaget en KV-3.
Hur räddar jag som enklast och snabbast mitt konto?

Dvs spela upp en bra ekonomi, så fort som möjligt. Helst gärna utan guld! Bara en KV-3 kostar ju någon hundring i riktiga pengar så.. Mitt mål just nu är att köpa dom vagnarna jag en gång haft.. Dvs top vagnarna jag låst upp. Det är Tier 7-9 i ryss trädet, Båda heavy träden samt medium bortsett från TD där har jag SU100 som bäst. Så IS-3, T-54 vill jag ha cash till. Samt Tiger II och samtliga Tyska Tier 7 bortsett från light och arty. Att jag köpte KV-3 inser jag nu va dumt, skulle satsat det på Prem vagnar istället... Då den drar in ganska lite och en förlust även blir ett bakdrag på hela spelekonomin, när jag i synnerhet inte har en pengamaskin. Men jag kände att jag vill ha en av dom nu ändå, så att jag känner att jag gör lite mer progress i träden än bara samlar pengar/xp med prem vagnar.. XP jag får med dessa kostar ju i vilket fall i slutändan också. Så det enda man kan räkna med är ju krediterna.

Som ni ser snackar vi MÅNGA miljoner. Jag KAN köpa en "billig" prem... Vill helst undvika det, men antar att det är bästa sättet? Vilken ska jag satsa på? Låt säga att den får kosta max runt 5000 guld. Det blir i så fall det sista jag sätter in på spelet denna "löneperiod". SU-100Y? Jag läste om den och den verkar ha vad jag söker, för dom pengarna.. Men är den så smärtsam för fi som det låter som?

Vet inte vad SU-122-44 kostar, men jag formligen älskar den och tjänar bra med deg på den.
Citera
2013-05-23, 20:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
....
Istället för premvagnar så kan du satsa på några tier 5/6 du är bra på och sen köra premiumkonto.

Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
har nog alla dessa noobmedaljer.....
Har du "4000+ skada i en match men ändå noob" medaljen? det har jag några stycken av
Citera
2013-05-23, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vet inte vad SU-122-44 kostar, men jag formligen älskar den och tjänar bra med deg på den.
Den är lite för dyr! Jag köpte 100Y... Kollade lite tuben klipp på den och den kan passa mig.
Jag hade 122-44 och det va en av mina favorit vagnar, men som sagt... Lekt sönder kontot. Tröttnade och ville prova nåt nytt så jag sålde den och köpte typ T-54an eller nåt... Mins inte. haha
Men nu ska jag i a f skärpa mig. Ett tag såg det riktigt jävla bra ut.. Men senaste halvåret/året har jag sänkt min win rate enormt och bara tramsat sönder kontot. Tröttnar jag igen på det viset ska jag bara avinstallera så kan man ta upp det igen när man får tillbaka WOT viljan :P

@Arne

Jag kör franska och amerikanska heavyträden från början just nu. BDRB1G (eller vad fan den heter) och T1. Den franska har jag snart top bössan på och då kan den bli rolig har jag hört, T1an är stock så... Men dom ligger ju där och ja, det drar inte iväg på samma sätt när man får pisk som i dom högre. Men fixar XP med mina elitade tyska super tanks på tier 2-3 samt Hertzern. så lär jag väl få lite med ryska prem TD´n nu, hoppas jag. Jag har typ ALLA tier 5-6 vagnar i spelet (tror jag, dom flesta i vilket fall) bortsett från Kinas version på T34-85 samt Arty. Vilken borde jag satsa på annars då tycker du? Som pengamaskin...
Citera
2013-05-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Istället för premvagnar så kan du satsa på några tier 5/6 du är bra på och sen köra premiumkonto.

Har du "4000+ skada i en match men ändå noob" medaljen? det har jag några stycken av
Hahaha nästan! låg på 3000 nånting med KV-3 och hamnade som bästa spelar i laget (räknat i XP). Men jag va fortfarande en NOOB, noll kills. Egentligen kan man vara bra utan XP, men kan ju tillföra mycket som kulmagnet eller spotter och inte tjäna samma XP som den som gör skada, men ändå bidraga på många sätt. Riktiga NOOBS är väl såna som gör allt fel och inte kan spelet riktigt.

Ett exempel på en stadsbana när jag satt och som spectator va en Top tier heavy som höll en flank. På andra flanken kom det en medium två tiers lägre, och den flanken hade arty support och en TD samt några mid tier mediums. Heavyn släpper sin flank och åker mot den röda pricken på kartan. Hinner inte ens fram och skjuta innan fienden är död. Han vänder om och skall åka tillbaka när fienden trycker på och den flanken han höll blev förlorad Då den stackars spottern och medium han lämnar ensama dör. Det tycker jag va lite noobaktigt. Jag personligen spelar i a f så att jag släpper inte en bra pos om jag absolut inte måste och vi är få tanks kvar.. Ser jag att många kämpar och har övertaget på kartan så inte fan åker jag dit? I synnerhet inte om jag håller en viktigt punkt.
Citera
2013-05-23, 21:35
Moderator
T-80Us avatar
Bytte precis ut den värdelösa 100 mm kanonen på T-44 till 122 mm haubitsen eller vad det är istället. Värdelös reload time, men i övrigt piskar den skjortan av 100 mm. Jag var en idiot som spelade mängder av matcher med 100 mm!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in