2013-05-29, 22:58
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om man mördar någon med yxa, varför knivhugga efteråt, dessutom nio gånger? Kan det vara ett uttryck för raseri?

Kan det väl vara, men nog kan man hugga med en yxa också. Jag litar inte på allt som står i tidningarna, speciellt kvällstidningarna.
Citera
2013-05-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ryktet om de nio huggen har nog ett spår av sanning. Antingen en yxa eller en kniv är vad jag tror.

Om man mördar någon med yxa, varför knivhugga efteråt, dessutom nio gånger? Kan det vara ett uttryck för raseri?

Sluta med massa ryktesspridningar ! Hur fasen kom en yxa med i bilden nu !???
Citera
2013-05-29, 23:01
Medlem
Rolhens avatar
KJ kommer snart ha råd att köpa ännu fler airguns tror jag
Citera
2013-05-29, 23:01
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Bilderna på hunden är från okt- 2012, vilket inte är så länge sedan. Skumt att ingen av er Bodenbor vet exakt vad som hände hunden.

En annan sak.. När gjorde VB och KJ slut? Hur länge var dom tillsammans?

Hur ska vi veta det, inte precis som att det stod i tidningen eller att det är en by på 500 invånare.
Citera
2013-05-29, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har letat igenom tidningsuppgifter om mastningar den aktuella kvällen. De är luddiga och ibland motstridiga. Men jag har fått uppfattningen att masten vid Åberget tog emot signalen kl 18:40, och masten vid Sävesta tog emot signalen vid 21-tiden.

Masten vid Åberget tror jag är den ca 400 m OSO om KJ bostad, och masten vid Sävesta är den 200 meter NV om MB:s bostad. Se kartan länkad från sammanfattningen. Det tyder på att VB kan ha lämnat KJ:s bostad vid 21-tiden och gått eller färdadts på annat sätt mot MB:s bostad.

Det finns motstridiga uppgifter om var MB befann sig den kvällen, någon uppgift säger att han befann sig i sushirestaurangen, men den stängde kl 20. Han kan ha hunnit hem till 21-tiden, med eller utan sin frus sällskap.

Precis. Och absolut ingenting säger heller att VB måste ha hamnat i problem exakt 21:00, det kan ju för allt i världen inträffat 21:30 eller 22:00.
Tycker faktiskt det där är av skapligt intresse om det tekniska inte ger något nu.
Citera
2013-05-29, 23:04
Medlem
Citat:
Jag har letat igenom tidningsuppgifter om mastningar den aktuella kvällen. De är luddiga och ibland motstridiga. Men jag har fått uppfattningen att masten vid Åberget tog emot signalen kl 18:40, och masten vid Sävast tog emot signalen vid 21-tiden.

Masten vid Åberget tror jag är den ca 400 m OSO om KJ bostad, och masten vid Sävast är den 200 meter NV om MB:s bostad. Se kartan länkad från sammanfattningen. Det tyder på att VB kan ha lämnat KJ:s bostad vid 21-tiden och gått eller färdadts på annat sätt mot MB:s bostad.

Det finns motstridiga uppgifter om var MB befann sig den kvällen, någon uppgift säger att han befann sig i sushirestaurangen, men den stängde kl 20. Han kan ha hunnit hem till 21-tiden, med eller utan sin frus sällskap.
Jag har jobbat på restaurang tidigare och det hände aldrig att vi kunde låsa dörren och gå hem vid stängningstid. Det skulle städas och prepareras inför kommande dag. Minst 1 timme var man kvar efter stängning.
Citera
2013-05-29, 23:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Jag har jobbat på restaurang tidigare och det hände aldrig att vi kunde låsa dörren och gå hem vid stängningstid. Det skulle städas och prepareras inför kommande dag. Minst 1 timme var man kvar efter stängning.
Jag vet, men måste alla i personalen stanna alltid?
Citera
2013-05-29, 23:06
Medlem
Myztifys avatar
Har försökt följa denna tråd, kanske inte lyckats helt och hållet.

Det som inte gör mig riktigt klok är:
1: Ingen tekniska bevisning på en kropp som är delad i ett antal delar.
2: Genomsökt minst två lägenheter utan spår
3: Genomsökt två bilar utan spår.

Med den teknik polisen har idag borde det vara helt omöjligt att inte lämna spår som de inte hittar på en styckad kropp.

De saknar brottsplats och styckningsplats.

För mig förefaller det som att det är en person som helt plötsligt fått syn på VB och på något sätt fått med henne i en bil. Vad är det som säger att personen är från Boden, kan lika gärna vara någon som är på genomresa.

Vad det gäller de saknade händerna, varför inte kasta dem i älven nedanför hängbron, eller från udden vid reningsverket, finns massor med lake där som skulle göra händerna till rena benbitar. Begriper inte varför man inte dumpat hela kroppen i älven från början.
Citera
2013-05-29, 23:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
Har försökt följa denna tråd, kanske inte lyckats helt och hållet.

Det som inte gör mig riktigt klok är:
1: Ingen tekniska bevisning på en kropp som är delad i ett antal delar.
2: Genomsökt minst två lägenheter utan spår
3: Genomsökt två bilar utan spår.

Med den teknik polisen har idag borde det vara helt omöjligt att inte lämna spår som de inte hittar på en styckad kropp.

De saknar brottsplats och styckningsplats.

För mig förefaller det som att det är en person som helt plötsligt fått syn på VB och på något sätt fått med henne i en bil. Vad är det som säger att personen är från Boden, kan lika gärna vara någon som är på genomresa.

Vad det gäller de saknade händerna, varför inte kasta dem i älven nedanför hängbron, eller från udden vid reningsverket, finns massor med lake där som skulle göra händerna till rena benbitar. Begriper inte varför man inte dumpat hela kroppen i älven från början.
Det finns inga uppgifter om resultatet av fordonsundersökningarna.
Citera
2013-05-29, 23:09
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Hur ska vi veta det, inte precis som att det stod i tidningen eller att det är en by på 500 invånare.

Men alltså... har du inte märkt att det kommit fram mycket saker som inte stått i media eller från polisen? Dum fråga att säga- hur ska vi veta det?

Citera
2013-05-29, 23:10
Medlem
Myztifys avatar
Citat:
Det finns inga uppgifter om resultatet av fordonsundersökningarna.

Borde det inte då vara en högre grad av misstanke om de hittat något, alternativt släppt honom?
Citera
2013-05-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe

detta är olika ifrån ställe till ställe. har du haft det lungt sissta timmen kan du mycket väl ha städat klart och kan gå hem vid stängning eller kort tid efteråt. vet inte vad för typ av sushiställe detta var men är det ett litet ställe så är det inte mycket som behövs göra till dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in