2013-05-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Jo det är klart jobbar du där så är du väl där nästan varje dag?

Suck, inte för att du har ett skit med det att göra, men nej jag äter där flera dagar i veckan.
Citera
2013-05-28, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bissinger
Torson är bålen, alltså kroppen utan armar, ben och huvud. Jag förstår inte varför de använder ordet torso alls.. låter som om det pratas om gamla romerska skulpturer.. bål är ett bättre ord.

ja bål är ett mycket mer passande ord. torso är de sneda bukmusklerna ju
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Detta tror jag kan vara en kandidat till GM, har av en bekant, som rör sig i kretsarna kring denna man, att han är så svartsjuk, att han har måst åka hem flera gånger om dagen, och kolla att hans thaifru/flickvän är hemma, och inte är otrogen.
Sen stämmer det övriga som är skrivet om honom i citeringen ovan. Jag lägger en röst på denna man. Har inte ens tänkt i dessa banor, trots att jag vet vem han är, och vet att han bivit av med körkort, och har en mörk skåpbil, bor nära FP och har trasslat till det i övrigt för sig själv.

Är det "Fet-Karls*on" ni syftar på?
Han gick ju ner en hel del för 15+ år sedan då han började kura och träna...

Har inte själv märkt att han varit speciellt aggressiv, men jag har inte haft så jättemycket med honom att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Hon torde inte ha fått något från CSN den här terminen.

Varför påstår du det? ? ? ?
Citera
2013-05-28, 22:30
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
En liten fundering ang bilderna som postats tidigare, de som antas vara VB:s "fotspår" från fyndplatsen i stugan. Om det verkligen vore spår efter offrets kroppsdelar skulle inte polisen ta tillvara dessa då?

Hur menar du med "ta tillvara på de"? De har nog mest troligt undersökt det så gott de kunnat och sedan lämnat det. Det är standard att de lämnar blodfläckar och dylikt som det är så får ägaren till platsen sköta rengöring osv.
Citera
2013-05-28, 22:30
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Hon torde inte ha fått något från CSN den här terminen.

Det var det jag fiskade lite efter tidigt i tråden. En svag ekonomi kan leda människor in på villospår. Tänk om det är så illa att hon accepterat en invit från mannen, som enligt några inlägg här ovanför varit fel ute?
Citera
2013-05-28, 22:31
Medlem
Mik*e* K*r*sson heter han, kallas för f*t K*rlsson (e,a) i folkmun
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Varför påstår du det? ? ? ?

Nu var det inte jag som påstod det, men VB har enligt Quarell (som checkat med universitetet) inte tagit de poäng som krävs för att vara berättigad till csn. Studierna gick av någon anledning dåligt.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Funderat kring det här och vad det egentligen betyder.

Den husbil och personbil som funnits vid sommarstugan är inte längre aktuell i utredningen och har därför avlägsnats från platsen.

– Däremot har vi fortfarande kvar de två personbilar som vi beslagtog förra veckan, säger åklagaren.

Personbilarna förvaras i polisens garage under polishuset i Luleå.

Ulriks Schönbeck säger vidare att den 22-årige mannen troligen kommer att sitta häktad på skälig misstanke fram till nästa måndag om man inte lyckas hitta bevis innan dess. Om skl hittar något som kan bilda 22-åringen kommer en ny häktningsförhandling att ske omgående. Åklagarna tar då sikte på att få mannen häktad på sannolika skäl.

Polis och åklagare har inte låst fast sig endast vid den nu häktade 22-åringen.

– O, nej. Vi arbetar på bred front, säger Ulri*a Sch*nbeck.

Om man kan släppa två fordon så snabbt, men kvarhåller två andra, betyder det att man hittat något i de som är kvar? Något som skickats på analys, kanske blod?

Jag tolkar texten som att man är på jakt efter medgärningsmän, hur ser ni på saken?
Om man verkligen letar efter medgärningsmän, då är man nog ganska desperat och har inte ett piss mer än vad vi vet. Men jag vet inte om det är nödvändigt att tolka det så.
Citera
2013-05-28, 22:32
Medlem
JoeNameiths avatar
Har följt tråden sporadiskt sedan start.
Reflekterar över en sak, som gammal Bodenbo, hade jag velat gömma en kropp i en gammal försvarsanläggning hade väl Gammelängsberget varit den sista platsen, ”överbefolkad”. Det bästa stället hade varit Degerberget, mindre frekventerat.
Varför valdes Gammelängsberget?
Syftet kan inte ha varit att gömma utan det motsatta.
Citera
2013-05-28, 22:32
Medlem
Bissingers avatar
Citat:
ja bål är ett mycket mer passande ord. torso är de sneda bukmusklerna ju
Är det? Det visste jag inte. Men torso är också en synonym för bål. Överkropp.
Citera
2013-05-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
[b]

Fick ett pm av en som deltagit i spelet den 11 maj och det var han som berättade att KJ benämnde sig som commander när han kommenterade efter spelet, commander var han inte vare sig före eller efter spelet enligt pm:aren.

http://www.eaec.org/newsletters/2004/nl2004nov-dec.htm

Hittade även lite om 333 som var ett artelleriförband vid US Army under andra världskriget.

http://en.wikipedia.org/wiki/333rd_Field_Artillery_Battalion_(United_States)

Fastnade för förordet i första dokumentet, benämns inte "technology" i konversationen mellan airsoft laget.
Kan mordet vara ett ritualmord med airsoftlaget involverat eller nio stycken iaf, ett för varje knivhugg? För far out? Vittne hade ju sett många ungdomar som var ute vid KJs stuga. Samt texten kan ha varit något symboliskt mellan medlemmarna i laget. Som en blodpakt av monstruösa proportioner planerat för att ge KJ alibi med sin bror och utfört riten. Tänker lite utanför boxen i brist på annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in