2013-05-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolhen
Bra tänkt. Klorin och städmedel kan ha funnits i sommarstugan så han slapp handla

Om mordet och styckningen skett i lägenheten borde väl va nästintill omöjligt och städa undan alla spår och bevis ?? Och smetat runt med massa klorin skulle nog också väckt hel del misstänksamhet..

Som det ser ut idag verka varken brottsplatsen eller styckningen skett i den misstänktes lägenhet utan isåfall på helt annan plats.
Citera
2013-05-29, 21:15
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Tydligen kan det vara fler inblandade enligt polisen . Vilka kan ha hjälpt KJ? MB eller AN?

Vad har de för koppling menar du?
Citera
2013-05-29, 21:17
Medlem
SituationStockholms avatar
Om den nu misstänkte GM var den siste som såg henne levande,så då måste det ju vara han eller hur ? Kollar på Efterlyst nu
Citera
2013-05-29, 21:18
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Ok det var jag som pratade om master och hur det funkar, jag kanske ska förtydliga mig då.
Telefonsamtal söker master hela tiden beroende på om du rör dig för att du hela tiden ska kunna samtala. Till exempel om masten är full med samtal och 112 samtal kommer så kommer någon att förlora sitt samtal pga att 112 har prio.

Angående triangulering är det ju annorlunda då pratar vi om gps och satelliter. Och då spelar ju inte det någon roll om det är ett berg i vägen signalen går ju rätt upp.
Men är det då inte korrekt att telefonen söker en annan mast om en är upptagen, 112 undantaget?

Triangulering är ju en metod som kan användas även vid mastuppkoppling genom att bestämma hur en person har rört sig inom ett visst område. Mycket vanligt inom förundersökningar och, i vart fall av polisen, benämnt triangulering.
Citera
2013-05-29, 21:18
Medlem
fuggedaboutits avatar
Självklart har det inte skett någon styckning i lägenheten. Det hade polisens hundar isf markerat direkt och herr anhållen hade då haft en annan häktingsgrad.
Citera
2013-05-29, 21:21
Medlem
Citat:
Tydligen kan det vara fler inblandade enligt polisen . Vilka kan ha hjälpt KJ? MB eller AN?

Ingen av dem tror jag, finns väl inga kopplingar mellan KJ och MB eller AN. Är KJ skyldig så tror jag mer på hans AS polare och om han är oskyldig så är MB, AB och AN intressant. 2 olika spår som jag ser det med 2 helt olika motiv. Sen finns en handfull olika teorier som drar åt olika håll, vilket gör detta brott så svårt att få grepp om. Vi vet inte dödsorsaken och om knivhuggen kom postmortem eller om det fanns tecken på sexuella övergrepp osv.
Citera
2013-05-29, 21:24
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Ingen av dem tror jag, finns väl inga kopplingar mellan KJ och MB eller AN. Är KJ skyldig så tror jag mer på hans AS polare och om han är oskyldig så är MB, AB och AN intressant. 2 olika spår som jag ser det med 2 helt olika motiv. Sen finns en handfull olika teorier som drar åt olika håll, vilket gör detta brott så svårt att få grepp om. Vi vet inte dödsorsaken och om knivhuggen kom postmortem eller om det fanns tecken på sexuella övergrepp osv.

Undra vem KJ skulle ringa om han behövde hjälp med kroppen?

(vem är AB?)
Citera
2013-05-29, 21:26
Medlem
Quarrels avatar
Inga nya fakta i Efterlyst.
Citera
2013-05-29, 21:26
Medlem
Citat:

Ja,har mordet ett rituellt inslag så är det definitivt fler inblandade.
Citera
2013-05-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Undra vem KJ skulle ringa om han behövde hjälp med kroppen?

(vem är AB?)
Farsan..
Citera
Medlem
Hörde av någon något äckligt idag kring detta....Att GM hade dragit ut tänderna samt fläkt upp skinnet på ansiktet...vet ej om detta är sant, och hoppas inte. Så fruktansvärt!!!

Kan ju också vara att ansiktet farit illa till en stor del av att ligga ute...
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Men är det då inte korrekt att telefonen söker en annan mast om en är upptagen, 112 undantaget?

Triangulering är ju en metod som kan användas även vid mastuppkoppling genom att bestämma hur en person har rört sig inom ett visst område. Mycket vanligt inom förundersökningar och, i vart fall av polisen, benämnt triangulering.

Mitt fet markerad JA om du rör dig men är det ingen mast i närheten och du står still så lär du få snällt vänta.

Ja med hjälp av triangulering kan de ju se det! Så polisen bör ju ha hyfsad koll på Gm rörelser eller icke rörelser likväl som BO's.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in