Citat:
Ursprungligen postat av
ballobas
Och du tror då inte det är med hjälp av gps sändarn på masterna man gör det eller???
Jag vill inte vara superpetig nu, men vad är en GPS-sändare? En GPS är en apparat som mäter tidsfördröjjning från minst 7 sateliter åt gången och kan därmed bestämma sin situation. Den kan sedan i sin tur sända koordinaterna den kommer fram till vidare till ett kartprogram som grafiskt visar din position. Finns ingenting som sänder ut GPS-signaler utom sateliterna i rymden.
Och om du påstår att masterna ska ha någon form av GPS utrustning så är det något som tillkommit senaste månaderna.
Jag står fast vid att triangulering inte använder GPS på något vis, men däremot har ju polisen detaljerade kartor med varje masts position och ett skuggat område som varje mast täcker. När man vet vilka master en telefon haft kontakt med vid en viss tidpunkt kan man sedan komma fram till en relativt exakt position för telefonen.
Det här har kommit att bli ganska off-topic, men PMa gärna så förklarar jag igen om du fortfarande inte förstår.