2013-05-29, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aiya-Baiya
Hur har du resonerat kring hennes "bonusfarfar" på tal om umgängeskrets? Vill för allt i världen inte hänga ut någon men tyckte att han lät så påklistrat glad vid en tidig intervju och framhärdade att hon var så snäll och att hon gick ut med hunden eller hur det nu var. Min känsla var att det mest naturliga istället hade varit ren förtvivlan om någon man höll av så mycket var spårlöst försvunnen.
Ja, jag tänkte samma sak när jag läste den artikeln. Kan mycket väl vara ngn äldre man i VBs direkta närhet som inte klarat av att hantera att hon kanske hade relationer med män i hennes egna ålder efter att ha börjar på universitetet och blivit en vuxen självständig kvinna. Många anser tragiskt nog att thailändska kvinnor kan ägas. På universiteten flödar hormonerna å de flesta som studerar kan leva utsvävande om de vill, studentlivet uppmuntrar till det. De flesta studenter är i den åldern när de utforskar sin sexualitet.

GM ansåg att hon var en oanständig kvinna som därför förtjänade att mördas.
Citera
2013-05-29, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reklamblad
Jag har just fått höra en sak från en bekant som känner en av dem som var med i MP och gjorde fyndet i ödehuset.
Vet inte om detta framkommit i tråden, isf ber jag om ursäkt.

I alla fall fall. Det som hittades var ben. Så mycket verkar vara allmänt känt. Men benen var upphängda i taket i ett kryss.

Fy fan så vidrigt...

eller hur!!!!!

ta och prata med din källa och fråga om han vaknade sen.
benen LÅG ner på golvet.
totalt 4st gick in i huset den kväll dom hittades och en av dom har i förhör intygat att så var fallet.

tyvärr kan jag inte nämna namn eller källa till det men ni lär ju se att så var fallet när FUP presenteras.
Citera
2013-05-29, 18:33
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Det blir ju väldigt mycket tolkningar av varje förfluget ord.

Vad har de nu sagt egentligen? Benen hängde från ett kryss? (korsande bjälkar i taket?)
Nu får man väl anta att teknikerna kollat ordentligt, men jag ser annars för mig hur hela kroppen varit upphängd i benen under styckningen och sedan har de - benen - blivit kvar när resten fraktats bort.

Med en presenning under som samlar upp söl och delar, sedan viker man ihop den och forslar bort.

Det borde ju ha lämnat spår om teknikerna varit noggranna, men blev de inte väldigt snart klara med undersökningen i det där huset?

Om man tänker att kroppen inte var purfärsk och tömd på blod redan så skulle han ju kunnat hängt henne i taket och styckat/sågat nerifrån och upp. Om så är fallet har de nog varit två. Inte nödvändigtvis, men troligt. Annars kan han ju använt fönsterluckan som hävert och lyft in kroppen på detta sätt. Då borde det väl ha betraktas som en brottsplats? Kan väl inte vara tillåtet att stycka människor iaf.
Citera
2013-05-29, 18:34
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
många som har besökt huset.

Här har du iaf en som bevisligen har gjort det, har för mig att vederbörande varit inne också, och dessutom fann en tjusning med det.

http://schlangekraft.tumblr.com/post...untains-i-took
Det var rätt kul att sidan schlangenkraft hade texten "Mannen. Myten. Legenden" under en bild av Hans Scheike.
Citera
2013-05-29, 18:35
Medlem
Händerna kan vara avskurna därför att man har handboja och sen inte hittar nyckeln.
Citera
2013-05-29, 18:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vad är klubben "necro official" för nåt? Killen gillar Hannibal och Die Hard. Kombinationen av intressen kanske bör ses över... om han inte gillar att sprida hemliga meddelanden, precis som den förmodade GM verkar göra.

I övrigt ser han ut att ha prefixet "fet", precis enligt ryktet.

Jag drar mig till minnes den norska flickan Sigrid som försvann, och INGEN hade sett henne lämna sin kompis, precis som i det här fallet. Det visade sig att hon blivit indragen i en bil, och brutalt mördad av minst en GM. Den ena var känd inom psykiatrin. Detta sagt utifrån tesen att hon inte kan vara bortförd för att ingen sett henne... hon kan mycket väl ha bestämt sig för att gå hem, och mött fel person. Det är väl ödsliga sträckor på vägen hem? Sigrid blev bortförd i förort, bland villor.

Det var ju någon som postade om en person som hade nåt takläggnings... och plåtslagerijobb, närheten av Bodsvedjan som visst skulle vara skum, är det den här filuren?
Citera
2013-05-29, 18:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
eller hur!!!!!

benen LÅG ner på golvet.
totalt 4st gick in i huset den kväll dom hittades och en av dom har i förhör intygat att så var fallet.

tyvärr kan jag inte nämna namn eller källa till det men ni lär ju se att så var fallet när FUP presenteras.

Och om de låg ned så har jag svårt att se att de kunde vara arrangerade, för hur arrangerar man två ben?
Citera
2013-05-29, 18:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
eller hur!!!!!

benen LÅG ner på golvet.

Eftersom att det finns motstridiga uppgifter kan man kanske tänka sig att det som fanns på golvet var ben med fötter, eftersom att man såg att det var ben, då gick man ut ur huset och larmade polisen. Det var troligen ganska mörkt i huset, kan det vara så att någon tittat upp i taket och att det där hängde kroppsdelar, kanske armarna, men att man inte såg riktigt vad det var? Armar har förvandlats till ben?
Citera
2013-05-29, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Om man tänker att kroppen inte var purfärsk och tömd på blod redan så skulle han ju kunnat hängt henne i taket och styckat/sågat nerifrån och upp. Om så är fallet har de nog varit två. Inte nödvändigtvis, men troligt. Annars kan han ju använt fönsterluckan som hävert och lyft in kroppen på detta sätt. Då borde det väl ha betraktas som en brottsplats? Kan väl inte vara tillåtet att stycka människor iaf.

som lägst brott mot griftefriden?
Citera
2013-05-29, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Här är en facebook länk till den som jag tyckte kunde passa in som eventuell GM.
Människan har spårat ur totalt på sistone, och har kopplingar i thaikretsar och droger.
http://www.facebook.com/mik*el.k*rlsson.96155?fref=ts

(*=a)

Bor nära fyndplatsen, har rört sig i skogarna sen barnsben bland annat.

Vad är klubben "necro official" för nåt? Killen gillar Hannibal och Die Hard. Kombinationen av intressen kanske bör ses över... om han inte gillar att sprida hemliga meddelanden, precis som den förmodade GM verkar göra.

I övrigt ser han ut att ha prefixet "fet", precis enligt ryktet.

Jag drar mig till minnes den norska flickan Sigrid som försvann, och INGEN hade sett henne lämna sin kompis, precis som i det här fallet. Det visade sig att hon blivit indragen i en bil, och brutalt mördad av minst en GM. Den ena var känd inom psykiatrin. Detta sagt utifrån tesen att hon inte kan vara bortförd för att ingen sett henne... hon kan mycket väl ha bestämt sig för att gå hem, och mött fel person. Det är väl ödsliga sträckor på vägen hem? Sigrid blev bortförd i förort, bland villor.
Senast redigerad av Cinnabar Idag kl. 18:26.

Tydligen va FB sidan borttagen.. hmm.. eller kanske inte så kul och va utpekad..

Dock skulle det va väldigt intressant och veta hur ungefär långt avståndet är från KJ´s lägenhet till VB.. någon som vet ca ??
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reklamblad
Ett kryss.
Detta låter ju som något rituellt. Eller åtminstone väldigt, väldigt sjukt.

Kan ju ha varit ett kors från början, men efter ett par dagar i värmen kan de ha justerats eftersom de troligtvis var bundna på mitten på något sätt.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Det blir ju väldigt mycket tolkningar av varje förfluget ord.

Vad har de nu sagt egentligen? Benen hängde från ett kryss? (korsande bjälkar i taket?)
Nu får man väl anta att teknikerna kollat ordentligt, men jag ser annars för mig hur hela kroppen varit upphängd i benen under styckningen och sedan har de - benen - blivit kvar när resten fraktats bort.

Med en presenning under som samlar upp söl och delar, sedan viker man ihop den och forslar bort.

Det borde ju ha lämnat spår om teknikerna varit noggranna, men blev de inte väldigt snart klara med undersökningen i det där huset?

Hade vi haft FBI här så hade de sökt igenom huset minutiöst med lupp, de teknikerna vet vad dom håller på med. De analyserar allt. Men de kanske har bättre resurser i form av vetande och expertis. De hade förmodligen kunnat avgöra vad för slags såg som använts vid styckningen t.om. Kanske är jag för kritisk nu men vissa brister finns det i svenska mordutredningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in