2013-05-29, 17:53
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Hur vet vi att de var lutade mot väggen? Det minns jag inte nu...

Jag tror vi har råkat ut för "the moving legs". Ibland hänger de som kryss i taket, ibland står de mot väggen och ibland ligger de på golvet. Dessutom skriver de gåtfulla meddelande på golvet.
Citera
2013-05-29, 17:55
Medlem
MossTrumss avatar
Det har i tråden diskuterats hur VB styckats: Med motorsåg, vanlig såg eller en spade av armémodell.

Bilden på Frälsaren visar på ännu ett för styckning användbart verktyg som kan diskuteras seriöst.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4931968704127&set=p.4931968704127&t ype=1&theater

Edit: Sågtandad kniv modell större.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag tror vi har råkat ut för "the moving legs". Ibland hänger de som kryss i taket, ibland står de mot väggen och ibland ligger de på golvet. Dessutom skriver de gåtfulla meddelande på golvet.

Det kanske inte var benen som skrev, det kanske var händerna.

När en thailändare dör så måste själen hämtas hem, annars blir själen kvar som ett spöke på platsen. En thailändare skulle säkert kunna tolka detta som att det var VBs själ som lämnade en meddelande.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-05-29 kl. 17:57.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
"-Det är en person som hört av sig och berättat att han lämnat jackan på platsen, och den är inte intressant för oss längre, säger Kenneth Rautio."

Från polisens pressmeddelande idag angående den upphittade D&G-jackan. Observera: Rautio säger inte "glömt jackan".

Frågan är då varför man "lämnar" en jacka bakom en stubbe i skogen nära ödehuset?

Kanske någon som ur MPS som tyckte att det var varmt, ska visst vara branta backar där, alla är inte atleter, det har vi sett bevis på. Lämnade jackan i vägkanten för att plocka upp den senare, men glömde, så kan det vara. Inget skumt med jackan tycker jag.
Citera
2013-05-29, 17:56
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:

Snarare "restless legs".
Citera
2013-05-29, 17:58
Medlem
Vätskan på golvet kan ju ha blivit då dom tog ner benen som hängde å dingla i taket eller så kan det ju stått nån text på golvet där benen hängde som teknikerna skrubbat bort?
Citera
2013-05-29, 17:58
Moderator
OYs avatar
Citat:

Mm, och så verkar folk totalförbryllade för att händerna är borta, förvånar mig inte ett dugg.

Vad jag minns så har det sagts att benen var arrangerade på ett visst sätt, det kan betyda hänga i taket, stå på golvet, ligga på golvet, finns en del varianter. Men jag har inte hört någonstans utom här i tråden hur de var arrangerade.
Citera
2013-05-29, 17:59
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Snarare "restless legs".

Haha. Å fy fan.
Det blir bara värre och värre.

Head over heels kanske.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-05-29 kl. 18:03.
Citera
2013-05-29, 18:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Var det ett kryss eller ett kors?

Det skulle kunna förklara att polisen uttrycker att det såg arrangerat ut men att det var svårt att förklara/förstå.
Citera
2013-05-29, 18:02
Medlem
SlaveOfSensations avatar
Om nu benen varit i ett kryss så kan det ju ha en förbindelse med gpsen... Märkt ut med X... Men tror fortf. På min förra teori.
Citera
2013-05-29, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Var det ett kryss eller ett kors?

Det skulle kunna förklara att polisen uttrycker att det såg arrangerat ut men att det var svårt att förklara/förstå.

Ett kryss.
Detta låter ju som något rituellt. Eller åtminstone väldigt, väldigt sjukt.
Citera
2013-05-29, 18:04
Medlem
ballobass avatar
Vad är det som säger att detta rep och spade slängts upp där som ett så kallar vilospår, allt för att det ska bli jobbigt för polis och åklagare att hitta riktiga bevis?!

Angående de här soft AIR gun pojkarna ska man nog snoka lite mer på dom!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in