2013-05-22, 21:12
Medlem
Grizzlys avatar
Beror på hur stor plånbok du har ?
2013-05-23, 17:15
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzly
Beror på hur stor plånbok du har ?
Haha, den är väl normalstor Men jag menar ett 2000mAh batteri får plats utan problem, och en portabel laddare är väl mer eller mindre bara ett batteri? Så borde inte vara så svårt att skapa en relativt liten enhet på ett par tusen mAh som räcker för att ladda dom flesta telefonernas batteri fullt.

Min egen telefons batteri är på 1650mAh, kan väl inte vara helt omöjligt att hitta en lösning?
2013-05-23, 17:33
Medlem
Batteriet i din telefon är 3.4-4.5v, beroende på tillverkare. Bara där har du gått från en 1.2v cell på 2000mAh, till 3-4 st. Plus elektroniken för att göra om det till en "laddare".

I verkligheten är nästan alla de här "nödladdarna" i dag USB speccade, så det är 5v som gäller. För en "basic" skulle det antagligen räcka med 4x1.2v celler, och en spänningsbegränsare så att utspänningen inte överskrider 5v. Men det är redan "halvstort". I verkligheten använder man Li-Po och liknande celler, och då behöver man lite elektronik för att övervaka batteriet så man inte laddar ur det för mycket. Batteriet är genast lite mindre, men elektroniken bygger på storleken lite istället.

Jag vet dock inte om det är lönt att plocka sådana från Asien, Kjell.com har från en hundring och upp, och då kan man förutsätta (eller borde i alla fall) att de inte kommer skada ens utrustning. Men om man är sugen på Asien så finns de på DX, sök på "USB Battery". Samma storlek, osv.
B!
2013-05-26, 19:10
Medlem
Eftersöker också någon kinesisk elektronikbutik som levererar BRA kvalité. Visst funkar både DX och eforchina's produkter men de är inget att hurra för..
2013-05-29, 16:05
Medlem
oscvics avatar
Hur lång tid tog det ungefär att få era produkter? Min order skickades förra onsdagen (22 maj) och har fortfarande inte fått den. Bör man räkna med minst en vecka som leveranstid?
2013-05-29, 16:29
Medlem
Grizzlys avatar
2-4 veckor är det normala ibland längre.
2013-05-29, 16:55
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscvic
Hur lång tid tog det ungefär att få era produkter? Min order skickades förra onsdagen (22 maj) och har fortfarande inte fått den. Bör man räkna med minst en vecka som leveranstid?

Det beror på speditör. Om det är China post kan det ta allt mellan 6-7 dagar och ett sekel. Senaste halvåret har China Posts transporter tagit extremt lång tid. Min senaste beställning (piratskor) tog det tjingtjongarna lite drygt 5 veckor att få hit. Hong Kong Post brukar vara lite rappare. Med det sagt kan det där variera över tid också men räkna alltid (oavsett China/Hong Kong post) med minst 3 veckor så blir du inte besviken.

/#LOUDmouth#
2013-05-30, 12:35
Medlem
oscvics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Det beror på speditör. Om det är China post kan det ta allt mellan 6-7 dagar och ett sekel. Senaste halvåret har China Posts transporter tagit extremt lång tid. Min senaste beställning (piratskor) tog det tjingtjongarna lite drygt 5 veckor att få hit. Hong Kong Post brukar vara lite rappare. Med det sagt kan det där variera över tid också men räkna alltid (oavsett China/Hong Kong post) med minst 3 veckor så blir du inte besviken.

/#LOUDmouth#

Okej tack!
Glömde skriva att jag har beställt en sak från Dealextreme. Men aja. Får väl vänta ett antal veckor till innan jag får min vara.
2013-05-30, 23:43
Medlem
J.H.s avatar
Senast jag beställde från dx.com tog det 4!! månader innan paketet landade.
Hade visst blivit öppnat av tullen? i kina.
Allt var kvar och ingen tull blev det i Sverige.
Var saker för ca20$ (bla modchip till xbox/ps2 som dom tyvärr slutat med nu).
2013-05-30, 23:48
Medlem
J.H.s avatar
Någon som beställt från http://www.nh-game.com/index.php
Dom finns även på Aliexpress.com men tyvärr inte med de saker jag vill beställa.
Känns inte helt ok att betala med Western Union till ett företag som jag inte kan hitta vettiga referenser till...
2013-06-01, 23:07
Bannlyst
Väntar fortfarande på 2 paket från dx som jag beställde runt 5-9 maj
2013-06-03, 18:29
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
Väntar fortfarande på 2 paket från dx som jag beställde runt 5-9 maj

Och? Låter inte alls som nått onormalt.

Varför använder du den smilyn du gör?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera